kapitel 23

109 6 0
                                    

Hej! Kort kapitel idag & tänkte även förklara lite saker.

Agnes som vart med i tidigare kapitel, är en Snitch/Snitcher, Hon tillhör alltså ingen grupp utan istället så kontaktar dem henne och hon får betalt för att göra uppdragen, kan vara från alla olika grupper därför räddade hon Zak, men var det Jerr som sa till henne eller var det kanske någon annan? Eftersom att Agnes är en Snitch så var hon med Sony i början då han hade bett om hennes hjälp i utbyte mot pengar, vilket hon gjorde.

Alma är en Sazty, en sorts spårare. Hon letade reda på dem som inte tillexempel hade betalat en viss summa osv, där med dödade hon dem. Hon får även andra uppdrag, Bland annat nu, Att hitta Zak. Jobbar enbart för JSM.

Zak & Pats är Legoz, dem mördar i princip bara folk när dem fått ett uppdrag om det, dem båda jobbar för JSM.

Jerr är alltså chefen över JSM, där med är han alltså boss över Zak, Pats, Alma och han är även Julies pappa.

Fråga gärna frågor om ni vill veta något! Jätte kul att se hur läsningarna höjs mer för varje dag och lika så med folk som lägger till boken i sina läslistor, Det är så sjukt kul att se att ni (antagligen) gillar boken!
Och som sagt så är det jätte bra om ni ⭐️markerar, hjälper mycket!

efter denna boken kommer en liten del ur min nya bok, så får ni säga vad ni tycker om den!
Have a nice reading!
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Zak pov

Mina ben darrar, Agnes drar mig i armen och försöker visa med en vift med ena handen att vi måste skynda oss, men mina ben vägrar.

"Där.." Agnes pekar mot en stor dörr. "kom igen Zak.. vi måste skynda oss.." Hon viskar så tyst att jag knappt hör henne.

"Do you really think you can escape?"

Jag fryser till is, Agnes lika så.

"You guys are pathetic." Jag vänder mig om och möts av Sonys hårda blick.

Jag hör ett högt ljud och allt blir sedan svart.

"Sir?" Jag öppnar ögonen och rycker till av rädsla.

"You can't sleep here.. I'm afraid you have to leave." En kvinna i trettioårsåldern står på huk framför mig och hennes röda hår sitter slarvigt uppsatt i en tofs.

"I-i'm sorry, I must have fallen asleep.." Jag gnuggar mig lätt i ögonen samtidigt som jag sätter mig upp på bänken.

"It's okay, It's going to rain soon, do you have anywhere to stay for the night? Cause you sure doesn't look like a homeless guy." Hon ler emot mig och jag skrattar tyst och skakar på huvudet.

"No, I'm on vacation, I just missed the bus." Åter igen skrattar jag, ett ganska ironiskt skratt dock. "I have money and I'll just search for another hotel nearby." Jag ställer mig upp och kvinnan lika så.

"There's a hotel some minutes away from here. I think it's called.." Hon sätter pekfingret mot munnen sedan flyger det upp i luften. "Oh! Right! Dream Downtown! It's a very beautiful hotel and you can get a room for a kinda nice price."

"Thank you, I'll go there." Jag ler emot henne och hon gör detsamma. "I have to go now, Thanks again."

Julie pov

Min röda klänning sitter konstigt nog bra, sist jag provade den så var bysten alldeles för stor, betyder det att mina bröst har växt? eller har klänningen typ.. krympt?

till Mars och tillbaka #Wattys2016Where stories live. Discover now