kapitel 14

111 8 0
                                    

HEJ! idag blir det 2/3 kapitel då jag inte hinner skriva mer just nu!

* * *

Jag smeker formen av Zaks muskel på armen, han sover.
Jag är fortfarande i chock över det som hände igår kväll, jag nästan ångrar att jag hade sex med honom..
Jag vet inget om honom och han vet nästan inget om mig.
Fan Julie, hur tänkte du nu?..

Snabbt reser jag mig upp ur sängen och drar åt mig mjukisarna jag fick av Zak och trär på mig dem och går ut emot köket.

Zak pov

Jag vaknar och min hand letar sig efter Julie i sängen, hon är inte här?
Snabbt sätter jag mig upp och gnuggar mig i ögonen samtidigt som jag ger ifrån mig en stor gäsp.
Först tror jag at hon har gått hem och jag känner mig nästan lite lättad av det.
"Fan!" Jag har fel, Julie är kvar.
Snabbt tar jag fram ett par nya jeans ur byrån och sätter på mig en svart tröja med ett stort vitt ansikte på, som jag inte minns hur jag fick.
Dörren står vidöppen från sovrummet och jag hör hur Julie håller på i köket, helst skulle jag stanna här och vänta tills hon går, men jag får dåligt samvete och går istället ut till henne. Lutandes mot dörrkarmen in till köket står jag och tittar på henne. Julies hår är uppsatt i en slarvig bulle i mitten av huvudet och.. hon är vacker..
Hon vänder sig tillslut om och är nära på att tappa stekpannan i golvet av rädsla. "Zak! du skrämde mig!" Jag skrattar. "Jag har den förmågan att göra det." nu är det hennes tur att fnittra samtidigt som hon lägger upp en till pannkaka på pannkaksberget.
"Jag brukar som sagt inte äta frukost." säger jag och kliar mig lätt över armen.
Hon tittar på mig och ser sedan lite besviken ut. "åh.. jag hade totalt glömt det.." Jag får dåligt samvete. "Äsch, det är lugnt! Dem ser goda ut, så jag kan ta några ändå." Hennes besvikna min ändras till ett leende och hon letar fram tallrikar, glas och bestick.

* * *

Julie pov

Jag tar en tugga av pannkakan och det räckte.
Zak verkar hålla med mig, jag ser hur han kämpar för att svälja biten och jag skäms lite, jag ska verkligen aldrig bli kock.
"hur mycket salt hade du i?" han tar några klunkar av mjölken och hostat lite lätt. "det stod En DL i receptet."
Zak börjar verkligen totalt flabba och han drar efter luft. "Vad är det som är så kul?" jag ser lite förvirrat på honom "Vad det är som är så kul?! Princess man ska ha kanske knappt en tesked."
Jag sätter händerna framför mitt ansikte och jag skäms.

till Mars och tillbaka #Wattys2016Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon