kapitel 20

85 10 0
                                    

Sängen känns tom och det beror antagligen på att den är nästan dubbelt så stor som min egen.

Pats sover fortfarande, i soffan självklart. Även fast jag inte skulle ha något emot att dela säng med honom. Och nej, inte på det sättet.

Snabbt och lätt drar jag upp en schampooflaska och en balsamflaska ur väskan och trippar tyst emot badrummet.

Zak pov

Jag hoppas verkligen Jerr har förstått att något gått snett, om han inte skickar hjälp snart så är jag död.

Dörren öppnas och in kommer tjejen med eyeliner utsmetat runt ögonen, hennes kropp ser ut att kunna flyga med vinden, så tunn är den.
Tyst stänger hon dörren igen och går fram emot mig.
"What are you doing? And who the fuck are you?!" Min röst är spänd och hård.
"Första regeln:" börjar hon. "Håll din mun stäng, jag har inte tid för sånt här."
Jag tittar förvånat emot henne, hon pratar svenska?
"Vem är du?" får jag fram samtidigt som hon skär upp det hårda repet som suttit runt min kropp, det gör ondare nu än innan.
"Zak, kom igen nu!"
snabbt ställer jag mig upp, kanske för snabbt för mina ben som inte rört sig på flera dagar har slutat fungera för tillfället.
"upp med dig!" fräser Agnes. "vi måste ut härifrån nu."
Hon kommer fram till mig och tar tag i min hand och föser den över sin axel.

långa korridorer klädda i vita färger är allt som syns än så länge.
"vi måste gå fortare."
korridor genom korridor och slutligen ser jag en stor svart dörr med en grön exit-skylt ovanför.
Agnes springer fram till dörren och öppnar den och går ut och jag därefter så fort jag kan.

Precis utanför står en skinande vit bil och snabbt springer Agnes runt och hoppar in i förarsätet och jag i det andra framsätet.

* * *

Vi parkerar utanför ett ganska litet hus mitt ute i ingenstans.
"regel nummer ett, inga frågor om mig eller något sådant." hon tittar allvarligt på mig och jag svarar med en svag nick.

Julie pov

Jag kliver ut ur duschen och inser snabbt att jag glömt att ta med mig handduken in till badrummet.

Jag öppnar försiktigt dörren och sticker ut huvudet.
"Pats?" inget svar.
"Pats!" ropar jag igen och han kommer in från balkongen och ser undrande emot mig med bar överkropp.
"ja?"
Jag gör ett pinsamt skratt och ser emot honom. "kan jag få en handduk?"
Han skrattar och går in i sovrummet och kommer snabbt ut med en rosa handduk.
"här." Pats sträcker fram handduken och ler emot mig, han är riktigt snygg faktiskt.
"Tack Loverboy." skrattar jag och viftar med handduken mot honom och den snärtar lätt mot hans bröstkorg och stänger sedan snabbt dörren.

Pats pov

hon är dödens!
jag springer ut till det lilla köket och fyller ett glas med iskallt vatten och smyger sedan emot badrummet.

Tyst öppnar jag dörren och smyger in bakom henne.

ett..
två..
"PATS!!"
jag skrattar samtidigt som hon skakar av kyla när vattnet droppar längst hennes kropp.
"taskigt!" skrattar hon och putar med läpparna, gulligt.
"säger du? du snärtade mig faktiskt med en handduk, mina bröst är känsliga faktiskt." skrattar jag och håller händerna över min bröstkorg samtidigt som hon kommer närmare mig.
"Jag är iskall.." Julie tittar lite mystiskt på mig och sedan är allt jag känner:

kyla.

Hennes kropp är emot min, hennes armar runt min rygg och jag ryser till av kylan.

vänta är hon naken? emot min kropp?
svar, ja.

Jag känner hur det börjar växa nedtill, vilket även hon gör, för nu står hon och tittar på mig.
rödare än rödast.

shit.

Godkväll! ganska kort kapitel idag, är jätte trött :(
vet att det har vart ganska dåligt med uppdateringar men det har vart lite mycket med skolan det senaste!
kanske skriver ett nytt kapitel senare om jag orkar.
Ha det bäst!

till Mars och tillbaka #Wattys2016Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang