kapitel 9

126 11 1
                                    

"vart är vi påväg?" frågar jag och ger Zak ett kanske lite för vänligt leende.
"sängen." svarar han fort och jag ger honom nu istället en allvarlig blick. "ett skämt." Jag slår till honom löst över armen.
"Vi ska till La Borás, en resturang som ligger kanske tjugo minuter här ifrån." han drar handen genom håret och som vanligt hamnar det perfekt.
"du bjuder, jag har inga pengar." skrattar jag kort och försöker visa mig ointresserad.
Zak ler och det räcker som svar.

* * *

Jag knäpper av mig bältet och kliver ur bilen, som jag egentligen gärna skulle stanna i.
Jag tycker det är komiskt att Zachary har min favoritbil, en mattsvart Range Rover, tanken har slagit mig många gånger om hur han kan ha råd med en så fin bil, men jag vill nog egentligen inte veta svaret på det när jag tänker efter.
Restaurangen vi står utanför ser minst lika dyr ut som Zaks bil.
Genom dem gigantiska fönstren ser jag kvinnor i något som jag skulle tolka som balklänningar och män som är lika fint klädda sittandes vid bord som är dekorerade av en stor vacker rosa ros i en smal glasvas.
Snabbt ångrar jag mig av mitt klädval, jag skulle tagit något finare. Mamma hade säkert haft någon klänning som passat mig.
"Oroa dig inte Julie, som jag sa. - du är vacker."
Han antog nog att jag var nervös vilket i princip var uppenbart när jag stod och glodde som ett lejon på ett stycke kött emot restaurangen.
Zak kommer runt till mig och tar sin hand i min.
jag ger honom en sträng blick och han drar bort handen och håller oskyldigt upp händerna i luften.
"sorry." han skrattar.
"ska vi gå in eller inte?" åter igen försöker jag låta så ointresserad som möjligt men sanningen är att jag helst av allt bara vill slita av honom kläderna och känna hela hans kropp, varenda del av den.
helvete.

Zachary pov

"Jag har bokat bord för tre."
Julie kommer kommentera om
ett..
två..
"tre?" Hon ger mig en konstig blick som jag faktiskt inte kan läsa av om hon är arg eller bara rent av förvånad.
"tre." säger jag som svar.
"under vilket namn har du bokat?" Kvinnan ler emot mig i receptionen.
"Zachary Jones." Svarar jag fast försöker hålla rösten nere och betalar kvinnan bakom disken.
"bord sju, du får snart menyn." Kvinnan som kanske är max trettio ger mig en blink med höger ögat och jag ger henne ett leende som svar, henne kan jag ta itu med senare.
Jag går emot bordet och hör Julie trippa efter i sina klackskor.
"Zak?" fortfarande hör jag bara 'Tripp-Trapp, Tripp-Trapp' när hon går efter mig.
Jag drar ut en stol och nickar ner emot den men Julie sätter sig inte.
"sätt dig princess."
jag ser hur hon rycker till av kommentaren och jag lägger huvudet på snedden och ger henne ett flirtigt leende.

Julie pov

Princess? seriöst.
Jag mår illa, fast ändå inte.
Motvilligt sätter jag mig ner på stolen och Zak skjuter in den och går sedan och sätter sig på stolen framför.
"Varför ett bord för tre?"
"För vi väntar sällskap."
jag ser på honom, jag är irriterad och det måste synas.
"Hon kommer när som helst. Det är viktigt att vi pratar med henne, det är inte ofta hon är i Sverige längre och vi behöver henne."
henne, great. En tjej, som säkerligen lär vara hetare än helvetet själv.
"härligt." suckar jag fram.
"var inte avundsjuk nu princess." jag ryser till av ordet igen. "det är inget du behöver vara orolig över."
jag fnyser emot honom samtidigt som hans blick flyger iväg emot entrén.
Jag vill inte vända mig om, det enda jag ska göra nu är att låtsas inte bry mig.
Jag hör hur fotstegen kommer närmare oss och hur Zak ler emot den antagligen dö-heta tjejen som antagligen står bakom mig just nu.
"Julie?"
Rösten är så bekant, jag måste vända mig om för att bekräfta att rösten jag hör stämmer.
Jag vrider på huvudet och ser en tjej i min ålder, med blåa ögon och långt blont hår.

"Alma?"

till Mars och tillbaka #Wattys2016Where stories live. Discover now