Şubat 2016
"Ayşe,Ayşe dur... lütfen durr!!! Koşarak Ayşeye yetiştiğimde kolundan tutup onu durdurdum. Kolunu elimden kurtarmak için çabalarken konuşmayı da ihmal etmiyordu.
-"Bırak Cennet ya söyleyeceğim işte seviyorsun kızım neden gizliyorsun ki? Hem belki o da sana karşı boş değil". İç çekerek kolunu bıraktım.-"Biliyorum beni düşünüyorsun ama olmaz söyleyemem".
-"Neden? Her gün acı çekmek hoşuna mı gidiyor?
-" Anlamıyorsun işte Toprak abimin can dostu, ailelerimiz arkadaş en önemlisi de benim için Toprak günah ve ben günah işlemek istemiyorum"diye bağırdım. Ayşe hiç bir şey söylemeden bana sarılınca gözümdeki yaşları özgür bıraktım. Kulağıma fısıltıyla
-"Toprak abiyle Cem abinin arkadaş olması hiçbirşeyi değiştirmiyor,ayrıca ne demiş Mevlana-(Birini seviyorsanız onu Allahtan isteyin,kalpler Allahın elindedir). Sen sadece sevdiğini söyleyeceksin ve sonra Allaha dua edeceksin onu kaderine yazsın diye, burada günah işleyecek birşey yok"dedi. Beni anlamıyordu. Bazen sevginin yetmediğini anlamıyordu. Ben Toprak'a gidip seni seviyorum diyemezdim çünkü biliyordum beni sevmediğini. Gerçi sevse bile bizden olmazdı. Toprak çapkın, içkiye düşkün, sigara içen, dövmeli,dinimizle uzaktan yakından alakası olmayan birisiydi. Ve evet ben bu koca dünyada bula-bula Toprak'ı bulmuştum sevecek. Oysa ne güzel olurdu 5 vakit Namazını kılsa, Camiye gitse, Kuran okusa, belki o zaman bir şansımız olurdu. Gerçi beni sevmedikten sonra o zaman da bir şansımız olamazdı. Düşüncelerimi bölen sesle irkilerek ne zaman geldiğini bilmediğim Cemale baktım. Kaşlarını çatarak Ayşeyle bana bakıyordu. Bakışlarımı Ayşeye çevirdiğim de ise başını eğmiş ayaklarıyla oynuyordu. Benim biricik arkadaşım utanmıştı. Gülümseyerek Ayşeye bakmaya devam ederken Cemalin sesi kulaklarımıza doldu ve istemsiz bir şekilde kaşlarım çatıldı.
-"Kim kimi seviyor kızlar? Okulda sizi rahatsız eden birileri mi var?
Cemal bizden sadece 2 yaş büyüktü,ama yaşına göre çok olgun birisiydi ve abimin en yakın arkadaşlarından biriydi. Ama Toprakla bir-birlerinden hiç hazz etmezlerdi. Sebebini bilmediğimiz bir durum yüzünden 3 yıldır kavgalıydılar. Cemal cevabsız kalacağını anlayınca başını önüne eğdi ve hiçbirşey demeden evlerine doğru yürümeğe başladı. Cemalin gidişiyle arkasından üzüntüyle bakan Ayşe homurdandı.- "Yaa Cennet kırıldı çocuk niye cevap vermiyorsun?"
-"Allah Allah banane elin adamından? Neymiş bide sizi rahatsız eden kim var? ona ne yaa neden konuşmamızı dinliyor ki?"
-"Tamam Cennet sakin ol çocuk birşey demedi sadece bizi düşündüğünden öyle dedi hem Cem abiyle arkadaş bu soruyu sorması normal"
Sebebini bilmediğim halde Cemalden hoşlanmıyordum. Aslında iyi çocuk,ağırbaşlı, 5 vakit Namazını kılıyor, arada müezzinlik yapıyor, Üniversiteden, derslerden vakit bulduğunda Camide küçük çocuklara kuran dersi veriyor. Ama işte ben hoşlanmıyordum ondan. Belki Toprakla kavgalı oldukları için böyle tepkiler veriyordum ama ne bileyim işte hoşlanmam için bir sebepte yoktu. Düşüncelerimden sıyrılıp Ayşenin koluna girerek eve doğru çekiştirmeye başladım.-"Hadi Ayşe bize gidelim Asiye sultan yaprak sarması saracaktı hem yardım ederiz hem karnımızı doyuyuruz ne dersin?" Yaprak sarmasını duyan gibi Ayşenin gözleri parladı. Yaprak sarmasını küçüklükten hep çok severdi.
-"Olur derim valla gidelim kız". Birlikte kahkahalar atarak eve doğru yürümeye başladık. Belki de o gün en mutlu günümüzdü... Akşamın da mahallede büyük bir karmaşa kopacağından habersiz en mutlu günümüz...Ayşeyle eve geldiğimizde ayakkabılarımızı ve montlarımızı çıkartmış lavaboya gidip ellerimizi güzelce yıkamıştık,sonrasın da Ayşe mutfağa annemin yanına gitmiş bense odama çıkıp üzerimi değiştirip rahat birşeyler giymiştim. Başıma da beyaz yazmamı bağladığımda odamdan çıkıp mutfağa annemlerin yanına gitmiştim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞK EMEK İSTER
RomanceCennet sevdiği adamın başka biriyle evlenmesini kaldıramaz ve evini,mahallesini terk ederek İzmire teyzesinin yanına yerleşir. 7 yıl sonra babasının kalp krizi geçirmesi nedeniyle geri dönen Cennet bundan sonra ne yapacak?