19 bölüm

2.5K 136 22
                                    

Değerli okurlarım merhabalar,nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Çünkü bugün bayram. Hepimizin bayramı. Biliyorsunuz ki ben Azerbaycanlıyım, kardeş ülkenin vatandaşıyım. Ama bu hiçbir şey değiştirmiyor çünkü bende bir Türküm,Türk kızıyım. O yüzden değerli Türk okurlarım Cumhuriyetinizin 100 yılı kutlu olsun.💐 Yaşasın Azerbaycan ve Türkiye kardeşliği. Ve bu bölümde benden size bugüne özel hediye olsun. Umarım beğenirsiniz. İyi okumalar...💕

Sabahın ilk ışıklarıyla gözlerimi açtığım da, bugün güne mutlu ve huzurlu uyandığım için gülümsedim. O an aklıma bir şarkının takılmasıyla kıkırdayıp yataktan kalktım ve şarkıyı mırıldanmaya başladım.

Teldeki güvercin,
Yalıdakı çapkın
Kaldırımda baygın
Sanada günaydın.

Şarkıdakı serçe
Camdakı teyze
Uykusuz aşık
Sanada günaydın.

Annemin aniden kapıyı açıp içeriye girmesiyle şarkım yarıda kalmış ve irkilmiştim.

-"Ay anne ödümü kopardın ya,kapıyı tıklatsana".

Annem alayla gülümseyerek "ooo Cennet hanım bakıyorum ağzın kulaklarında şarkı söylüyorsun, mutluluğunu Cemale mi borçluyuz,yoksa erken imam nikahına mı?" Dediğin de biran anneme bakakaldım. Demek Cemal babamla konuşmuştu.

-"Kızım Allah aşkına bu ne acele daha istemeye bile gelmediler"

-"Anne zaten nişanımız da nikahlanacağız yani şıp diye imam nikahı kıyılmayacak merak etme".

-"Neyse tamam,zaten şimdiki gençlere laf anlatılmıyor bildiklerini yapıyorlar, ben sana babanın kabul ettiğini söylemeye geldim, ayrıca bugün Ayşenin istemesi ve nişanı var,hazırlan Fatma teyzelere gideceğiz" dediğin şaşkınlığımı üzerimden atamadan "ne?" Diye bağırdım.

-"Anne istemeyi anlıyorum da ne demek nişan? Daha erken değil mi?"

-"Kızım ne bileyim ben konuşup öyle anlaşmışlar, hem isteme hem nişan bir arada olacakmış".

Ah Ayşe ah,ne diye sevmediğin adamla nişanlanıyorsun anlamıyorum ki...

-"Tamam anne daha gün yeni aydı, kahvaltımızı yapalım gideriz bu ne acele".

Annem bıkkınlıkla derin bir nefes alarak "ay sana da birşey demek olmuyor,hemen de celalleniyorsun, öğlen gideceğiz zaten şimdi değil,hazırlan da kahvaltıya in bekliyorum" deyip odadan çıktı.

Aniden aklıma gelen şeyle elimi kafama vurarak annemin arkasından bende odadan çıktım. Ayşe yüzünden anneme Güneş ve teyzemin bugün geleceklerini söyleyememiştim. Hızla merdivenleri inerek mutfağa ulaştığım da elimi göğsümün üzerine koyup derin derin nefes aldım.

-"Anne sana birşey söylemem lazım".

Annem başını iki yana sallayarak bana sen iflah olmassın bakışları attı.

-"Ne oluyor kızım ne bu telaş".

-"Şey ben sana söylemeyi unuttum,dün Güneşi arayarak beni istemeye geleceklerini söyledim oda ilk uçakla geleceklerini söyledi,yani bugün akşam bizdeler".

Annem telaşla " bu şimdi mi söylenir kızım? Allah cezanı vermesin emi, ben çabuk misafir odasını hazırlayayım gidip, sen de kahvaltını yaptıktan sonra hazırlan Fatma teyzenlere gideceğiz" deyip ışık hızıyla mutfaktan çıktı. Ardından şaşkınlıkla bakakaldığım da sadece içten bir şekilde gülümsemekle yetindim. Anneme hayran kalmamak elde değildi.

AŞK EMEK İSTERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin