Aradan iki gün geçmişti. Ali usta ve esnaf arkadaşları emniyetin önünde bekliyorlardı günlerdir. Bugün öğleden sonra Polat'ı bırakmışlardı ama Görkem'in sorgusu hâlâ devam ediyordu. Çınar ve Kerem'de meraklı bir bekleyiş içindeydi. Arkadaşının çıktığını duyan Adem, Sinan'la birlikte dükkanı kapattıktan sonra motosikletle gelmişlerdi buraya.
"Geçmiş olsun bilader" dedi Adem.
"Sağ ol!"
Aralarındaki soğukluk devam etse de arkadaşını bu zor gününde yalnız bırakmaya gönlü razı olmamıştı gencin. "Görkem nasıl? Onu niye daha bırakmadılar?" diye sordu merakla.
Polat "Bilmiyorum. Onunla hiç konuşma fırsatım olmadı içeride. Ben bütün bildiklerimi anlattım. Sanırım o Harun'la ilgili her şeyi anlatmıyor" dedi dudaklarını sıkarak.
Sinan "Ama niye?" diye lafa girdi merakla.
Çınar ve Kerem'e kaşlarını çatarak bakarken "Sanırım onların duyulmasını istemiyor. Harun'la ne sorunu olduğunu anlatırsa ikisinin ilişkisi ortaya çıkar diye çekiniyor olabilir. Aklıma başka bir şey gelmiyor" dedi başını sağa sola sallarken.
Masum gibi görünen bir öpücükle başlayan olayların buraya kadar geleceğini asla tahmin edemezlerdi. Görkem'in de durup dururken başını belaya sokmuşlardı. Onun, kendileri yüzünden suçsuz yere hapis yatmasını istemiyorlardı. Ama gay olduklarının ortaya çıkmasından da korkuyorlardı. Çaresiz bir şekilde birbirine baktı Çınar ve Kerem.
İçeride ise Görkem'in sorgusu devam ediyordu. Sorgu odasındaki komiser "Şimdi en baştan başlayalım. Diyorsun ki arabaya uyuşturucuyu başka biri koydu. Tamam eyvallah! Poşetlerdeki parmak izleri senin parmak izlerinle uyuşmuyor. Arkadaşınla da uyuşmuyor. Ayrıca bagaj anahtarla değil sert bir cisimle zorlanarak açılmış. Yani söylediklerinin doğru olma ihtimali epey yüksek. Ama bu anlattığın hikayede bazı boşluklar var. Uyuşturucuyu arabanın bagajına koyan kişi eğer senden intikam almak istemişse ki hikayen öyle. Bu kişiyi tanımıyor olmana imkan yok" dedi.
"Tanımıyorum!" dedi Görkem.
"Ama arkadaşın tanıdığını söyledi sorgusunda. Bana doğruları anlatmadığın sürece buradan çıkamayacaksın. Dahası o kişiyi korumaktan dolayı yine ceza almaktan kurtulamayacaksın. Bize yardımcı olursan biz de sana yardımcı olacağız. Bu uyuşturucuyu arabaya koyan kim Görkem! Hikayeyi niye başından anlatmıyorsun? Neyi gizlemeye çalışıyorsun bizden!"
"Ben bir şey gizlemiyorum! Bildiğim her şeyi anlattım size" diyerek baktı komisere.
Masaya Harun'un fotoğrafının olduğu dosyayı atarak "Polat bize bu kişinin ismini verdi sorgusunda. İsmail diye bir arkadaşınıza uyuşturucu temin ediyormuş. Yaptığımız araştırmada İsmail trafik kazasında öldüğünü öğrendik. Bu herifin ise uyuşturucudan ve tecavüzden bir çok sabıkası varmış. Yani Polat doğruyu söylüyor. Ama sen hâlâ doğruları anlatmıyorsun. İki gündür sabırla anlatmanı bekliyorum. Ama sabrım tükenmek üzere. Bu Harun'la ilgili ne biliyorsan hemen anlatmaya başla!" diyerek sert bir şekilde masaya vurdu.
Bu sırada sorgu odasının kapısı çaldı. İçeriye giren polis "Komiserim gelmeniz gerekiyor" dedi.
Görkem'e bakan adam "Bak bu düşünmek için son şansın. Geri döndüğümde ya gerçekleri bana anlatırsın. Yada suçluya yardım ve yataklıktan mahkemeye sevk ederim seni!" dedikten sonra sinirle çıkıp kapıyı sert bir şekilde kapattı. Genç ne yapacağını bilemez bir halde yüzünü elleriyle kapatıp ofladı. Çınar'ın zor duruma düşmesinden ve herkesin gay olduğunu öğrenecek olmasından korkuyordu.
Komiser odasına geldiğinde genç birisinin onu beklediğini gördü. Ona çaresiz gözlerle bakan Çınar "Görkem'in suçsuz olduğunu söylemek için geldim buraya" dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÇINARIN GÖLGESİ //BxB//Final Yaptı
Novela JuvenilÇınar'ın son günlerde içine kapanması ve kimseyle konuşmaması ailesini tedirgin eder. Babası, arkadaşının tavsiyesiyle mahallenin gençlerinden yardım ister. Görkem ve arkadaşları bu teklifi kabul eder ve Çınar'ın ne gibi bir sıkıntısı olduğunu öğren...