وقف وتحرك للداخل تاركا حديقه منزله فتح باب المنزل وجدها تقف في الشرفه وشعرها الاشقر يتطاير خلفها تنهد بضيق من وجودها ليتحرك لها مد يدة ليضعها علي كتفها لكن صوتها اوقفه.
ديفيرا بهدوء: مبحبش التلامس بدون فايدة لو سمحت.
تايسون ببرود: وانتي شيفاني هموت والمسك اصلا؟؟؟.
ديفيرا: انت راجل نسوانجي كل يوم مع واحده شكل تفتكر هثق فيك؟؟!
تايسون ببسمه مغتاظه: ومن ساعه ما جيتي هنا وانا حتي بقرف ابصلك دا ملفتش نظرك مثلا لحاجه؟؟؟
لم تتحدث بل ظلت تنظر امامها بشرود الذي لا يعلم هو ان علي كل مقدار المها يكون هدوئها وسكونها دايفير من النوع المشاغب في كل الاحوال لكن في حين حزنها تبقي صامته شاردة وهو لم يقدر هذا حتي.
تايسون: عندي مقابله شغل تعالي معايا عشان لو حصل حاجه ادخلي هتلاقي هدوم وحاجات من اللي بتحطوها علي وشكوا ظبطي الوش دا واخرجي قدامك ساعتين.
قالها وذهب من امامها وهي بقت ساكنه بعض الوقت ثم تحرك باتجاه الغرفه بكل هدوء.
ديفيرا بدموع: ياتري حصلكوا ايه يارب يكونوا لسه عايشين يا رب هقول لجحيم ولهيب ايه!!.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان اخر اشد ظلمه من اي مكان ذهبنا اليه من قبل كانت تجلس علي كرسي مثل كراسي العرش لونه اسود مزين بالاحجار الكريمه والتاج الخاص بعا يلمع في الظلام وايضا الحُلي التي تتزين بها تلمع ولا نري اي شئ سوي لمعان الاحجار تلك التي حولها وتزينها وعينها اليسري ذات الالوان الغريبه.
جهنم ببرود: يعني ايه؟؟؟.كاور: جهنم اهدي وهنفهم كل حاجه اتكلم يا ليگا.
ليگا: دا كل اللي عرفته في حد اتعرض للانسه ديفيرا و سماريا و نزيم.
جهنم: والشياطين اللي بيحموهم فين؟؟
ليگا: اللي عرفته انهم ماتوا قبل ما يوصلوا للجسر اللي حصل عندة المجزرة يا سيدتي.
جهنم: ماتوااا قبل ما يوصلوا والبنات مخدوش بالهم؟؟؟ طب وقوتهم؟.
ليگا: اتاخدت البنت دي سحبت قوتهم بالسحر ازاي محدش يعرف.
جهنم: ازاي كل دا يحصل وتخبوا عليا بنتي يحصلها كل دا ومعرفش ازاي وديلان فين اصلا من كل دا.
ليگا: مقدرتش اوصله عامل حجب بينه وبينا.
وقفت فجأه ليقف كاور وليگا في رعب وهم ينظرون لها فهي لا احد يتوقع ماذا ستفعل ابدا اغمضت عينيها وهي تعقد اصابعها ليعلم الجميع انها تتخاطر مع احد من اختيها بعدها اقتربت من الشباك وظلت تنظر منه بصمت ولا تخرج من محيط الظلام دقائق ودخلت لهيب بقوة وهي تتحرك بسرعه وغضب.
أنت تقرأ
نسل الابالسه
Actionهي افعي منتقمه... لا تسعي لا شئ سوي للانتقام فقط... لكن ماذا لو كان انتقامها بطريقه خاطئه... ماذا لو انقلب السحر علي الساحر واصيبت هي بسم انتقامها. من سيعطيها الترياق؟!. من سيعطيها العلاج؟! اما هو وجدها تدخل بينهم وتتسلل كالافاعي بينهم وتبدأ بنشر...