البارت السابع عشر

781 54 6
                                    

يجلس امام البحر ينظر لامواجه بهدوء ظاهري لا يظن انه يستطيع فعل شئ الان سينتهي به الامر ميت علي فراشه بأيدي ترتعش و وجهه شاحب وشعر متساقط هو الذي كان الجميع يضرب به الامثال في القوه والشجاعه وسرعه البديهه كان اكثر شخص في اخوته يجد حلول للمشاكل بسرعه حتي انه يحل المشكله قبل حدوثها يعلم انه فرد مهم جدا في فريقه مع اخوته لكن ماذا سيحدث الان.

ماذا سيكون رد فعل والده المجنون اسيف، لطالما كان والده شديد المشاعر قاسي القلب صاحب قوه فولاذيه لكن مع العائله الجميع يستطيع الاتكاء عليه، فعلي من سيتكأ والده، هل ستتألم والدته طويلا؟؟

ماذا عن اخوته؟؟؟ ماذا سيكون رد فعل اعمامه وعائلته؟؟ ماذا سيفعل اسد!!!؟ ما رد فعل ساشا خصيصا..

ساشا وهي تجلس بجواره:رد فعلي علي ايه بقا يا استاذ ويل.

نظر بجانبه وجد ساشا تجلس تنظر امامها ببسمه ثم نظرت له ليرفع حاجبه لها.

ساشا ببسمه:ايه اه سوري لاني قريت افكارك بس حضرتك عارف بقالي قد ايه بدور علي حضرتك وجعت قلبي يا بني ادم.

ويليام ببسمه:وحشتك ولا ايه؟؟.

ساشا بضحكه:اكيد وحشتني يا ويل يابني انت بتوحشنا وانت معانا.

ويليام ببسمه وهو يبعد عينينه عنها:اتعودوا عادي الواحد ممكن يموت بكرا.

ساشا:بس يا ويل متقولش كدا بعيد الشر عنك.

ويليام ببسمه:بس الموت مش شر كلنا هنموت بس منعرفش امتي معادنا بس خلينا متصالحين علي فكره اننا مش فيها علي طول.

ساشا:انت بتتكلم كدا ليه مالك اساسا احكيلي.

لم يرد هو فبدأت بمحاوله قرأه افكاره لكنها لم تستطع، حجب قوتها عنه ولم تعد تقرأ افكاره.

ساشا بألم:هو انت هتسيبني!!!

لم يتحمل نبرتها ليسحبها بين احضانه حيث يستكين هو و يترك العالم يحترق لتستكين هي الاخر بينما هو ادمعت عينينه وهو ينظر للسماء بألم.

ويليام بألم:مش هسيبكوا ابدا اعرفي اني عمري ما اسيب ايديكم بإرادتي انا المره دي عاجز يا ساشا المره دي انا انهزمت وراضي بهزمتي انهزمت من الاقوي مني ومنك ومن العالم كله.

ساشا بخوف:مالك يا ويليام بس احكيلي ممكن نلاقي حل.
ويليام:المره دي مفيش حل يا ساشا.

ساشا:بص ويليام ارجوك احكيلي مالك

ويليام بمرح:مفيش يا ستي حسيت اني عايز اجي هنا بعد ما نسيت اطفحك.

ساشا:تطفحني يا معدوم الاحساس.

ويليام :بقولك ايه تحبي نتجنن شويه.

قالها وهو يشير بعينه اللي البحر لتبتسم ليقف الاثنان يلعبون في المياه كما الااطفال.

نسل الابالسهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن