البارت السادس عشر

837 56 16
                                    

الدنيا تدور بها لا تصدق الن ينتهي هذا الكابوس، الن ينتهي دوسر وشره من هذه الحياه الدنيا مابال الحياه لا تكف عن ارهاقها
نظرت الي ديفيد بصدمه ليبتسم هو ويدخل يقف امامها ينظر لها من اعلي.

ديفيد:مصدومه ليه بس يا لهيب،حكايتك انتي وابويا دي بقا عايز افهمها بجد والله.

لهيب بهدوء وهي ترمي الصور:نحن انتفرقنا هذه الحكايه، لا شئ لذكرها الا الاسي.

ديفيد:الاسي!!! ليه انتي كنتي بتحبيه.

لهيب:انا محبتهوش بس محبتش الغدر منه.

ديفيد:كبريائك منعك من انك تسامحي.

لهيب بتأكيد:حياتي علمتني اني مسامحش.

ديفيد:عشان كدا قتلتيه!!! قتلتي ابويا.

لهيب ببرود:ابوك كان واحد***ملهوش امان المفروض تشكرني مش تخطفني وتحاول تعتدي عليا واه بخصوص الاعتداء خد.

قالتها وهي تلكمه بقسوه ليرفع وجهه لها وهو يبتسم بسمه سوداويه مثله.

ديفيد:طب يا لهيب هانم انتي دخلتي دماغي يا صاحبه عيون الالماس عشان كدا هحتفظ بيكي.

لهيب بسخريه:ليه وانت برح اهلك فاكرني عروسه لعبه.

ديفيد :نا هخليكي العروسه الخاصه بتاعتي.

قالها وهو يضرب رأسها بالجدار لتسقط بين يديه وراسها ينزف لينظر لها نظره غريبه وهو يبتسم.
_________________________.
فتحت عينيها بألم ورأسها يدور تشعر بأن رأسها سينفجر من الالم حاولت فتح عينيها مرارا والضوء يكاد يخترق قرنيتها حتي وقع بصرها عليه وهو ينظر لها ويبتسم.

ليث:كل دا نوم.

جهنم بالم:اه دماغي ايه اللي حصل.

ليث:كلنا انتقلنا للجزيره دي.

جهنم:اخواتي والباقي.

ليث:كلهم كويسين وجروحهم اتعالجت بس سادن هيتجنن علي لهيب.

جهنم بفزغ:لهيب اختي راحت فين مين اخدها اختي يا وبنتي يا ليث....

ليث وهو يمسك وجهها:بس بس بس اهدي بنتنا كويسه واختك اوعدك هترجع وعد والله بس لازم نرجع مصر حالا كفايه تأخير.

جهنم :العالم مُصر يإذيني يا ليث لسه العالم بيتمني اني مرتحش.

ليث وهو يقترب منها:كل شي هيكون كويس صدقينى.

جهنم:ابعد عني يا ليث ابعد انا مكنش ينفع احبك ولا انت ينفع تحبني.

ليث:بطلي سخافه انتي بتقولي ايه.

جهنم:بقول اللي بخبيهه عن نفسي يا ليث انا مينفعش انحب انت مش ليا ولا كان ينفع ابقي ليك انت حبك بيضعفني.

ليث:نعم يعني ايه الكلام دا انتي جايه دلوقتي تكتشفي دا بعد كل الوقت دا يا جهنم.

جهنم:انت قولتها جهنم يعني اللي يقرب مني يتحرق مكنش ينفع نتجمع مكنش ينفع اجيب اطفال للعالم دا واربيهم واكبرهم انا ملعونه وهفضل طول عمري كدا.

نسل الابالسهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن