كانت تتحرك في منزلها وتمسك كتب والدتها التي لم تفكر مرة واحدة حتي بفتحها جمعت كل الكتب واشيائها الخاصه التي اخرجتها من تحت رماد المنزل بعض الكتب التي نجت من الاحتراق لتمسك كتاب سحر وتجلس ارضا وهي تضحك بخبث ومكر شديد
أميليا: اغبي حاجه عملوها انهم سابوني لسه عايشه، انهم خرجوني من البيت دا علي رجلي، مش هسيب حد فيهم غير لما ادمرهم كلهم.
حقدها كان يعمي عينها حتي عن رؤيه مذكرات والدتها التي امامها الحقد جعلها انسانه اخري لا تعلم نفسها، انسانه حركها الحقد.
أرسلان من خلفها: هتعملي ايه دلوقتي.
أميليا بغضب: مش هسيبهم مش هسيب حد فيهم من غير ما اخد حقي من كل واحد فيهم.
ارسلان: انا معاكي في اي حاجه يا أميليا، بس نا عرفت انهم لقوا البنات وهيرجعوهم النهاردة.
أميليا بعصبيه: ازاااي، ازااااي نا هوريهم مش هسيبهم انا خلاص جبت اخري مش مستحملاهم هقتلهم كلهم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان اخر عند الشباب وقف ياسين بغضب قليلا وتلاشي وهو يتجاهل صراخ نزيم ليتحرك بخفه وهدوء الي مكان وجود سماريا التي تقف تنظر حولها بشرود.ياسين: صاحيه بدري مع ان دي مش عوايدك.
سماريا بسخريه: وانت تعرف عوايدي ازاي؟.
ياسين بصدق: سماريا انا عارف كل حاجه عنك، بتصحي امتي وبتنامي امتي، شكلك بيبقي عامل ازاي وانتي مبسوطه وانتي زعلانه وانتي بتفكري، لمعه عينك بتفكري في ايه نا عارف كل حاجه عنك بقالي 11سنه براقبك.
سماريا بتفاجأ: بتراقبني انا، ليه؟؟؟
ياسين: كنت عايز اعرف مين ثلاثي الشر اللي راعب العالم السفلي للدرجه دي ونا بشوف من بعيد لبعيد شوفتك بالصدفه شوف قد ايه متعلقه بأبوكي واخواتك وعيلتك راقبتك برضو من بعيد لبعيد يوم الجسر ونا اللي حميت اخواتك يومها خليتكوا متحسوش بالوجع بس سبت كل حاجه وركزت معاكي لاني كنت عارف انك هتوصلي هنا كدا كدا وكنت مستنيكي حتي لحد دلوقتي لسه بحميكي، سحرة غابه الحن اللي دخلتيها و الجني فاهر نا خلصت عليه لانه كان ناوي يخلص عليكوا مش بيساعدكوا، الجن اللي في غابه الجن وبيحاولوا يطلعوا كانوا هيطلعوا يإذوكي بس نا منعتهم حتي أنانكي نا اللي خلصت عليها.
سماريا: انت عملت كل دا لينا؟؟.
ياسين: عشانك مش ليكوا، نا مش بقدم حاجه لحد بدون مقابل، سماريا انتي الوحيدة اللي ممكن اديها عمري كله بدون اي مقابل او اي حاجه، اللي انا عايزة بس اني اشوفك مرتاحه.
سماريا: اممم متطلبش مني اني احبك.
ياسين بضحكه: عارف ان غرورك هيمنعك من دا.
أنت تقرأ
نسل الابالسه
Actionهي افعي منتقمه... لا تسعي لا شئ سوي للانتقام فقط... لكن ماذا لو كان انتقامها بطريقه خاطئه... ماذا لو انقلب السحر علي الساحر واصيبت هي بسم انتقامها. من سيعطيها الترياق؟!. من سيعطيها العلاج؟! اما هو وجدها تدخل بينهم وتتسلل كالافاعي بينهم وتبدأ بنشر...