صدمته لم تدم بسبب سحبه للسكين الذي بين يديها وغرزة بقوة في تلك اليد صاحبه المخالب فهم ان هذا جايكوب ويجب ان يهرب منه بأسرع وقت ليسحب يد ديفيرا متجاهل صرخات جايكوب.
اتجه للباب الخلفي وركض عبر الحقول الطويله يختفي بينها هو و ديفيرا ابتعد بسرعه شديدة وهو يسجبها عن المنزل.تايسون بهمس: نعمل ايه عشان الريحه فكري انتي عارفه اكتر مني.
ديفيرا وهي تركض معه وقالت بصوت لاهث: اولا ملهاش لازمه تهمس لان المستذئب سمعه اعلي عشر مرات من الفامبير والفامبير السمع عندة اعلي 100مرة من الإنسان العادي فهو كدا كدا سامع صوتك حتى وانت بتهمس وسامع كلامك ثاني حاجه الفامبير حاسه الشم عندة اعلي من حاسه السمع عكس المستذئب حاسه اسمع اقوي من حاسه الشم عش....
تايسون بعصبيه: ياستي خلصي نعمل اييييه.
ديفيرا: معرفش يا تايسون بس زي ما قولتلك هو سهل يتشتت بسبب الريحه اتصرف.
تايسون بتفكير ونرفزة: سهل يتشتت، سهل يتشتت اعمل ايه طب تقطه ضعفه ايه فكري.
هنا تذكرت ديفيرا شئ حدث معها ومع اخواتها
فلاش باك.
عندما كان الابالسه مازالوا صغار في سن العشر سنوات او الاحدي عشر.
ليام بندم: انا اسف بجد يا ديلان مكنش قصدي.ديلام بألم: انت وجعتني اووي يا ليام.
ليام بدموع: انا اسف بجد مكنش قصدي.
اوليفر وهو يقبل رأس اخيه: معلش يا ديلان محدش كان يعرف ان الكهربا العاليه بتإذي المستذئب مدة طويله يلا اتصالحوا.
ديلان: خلاص مش زعلان.
ليحتضن الثلاثه بعضهم البعض و اوليفر ينظر لهما بحب شديد يكاد يموت فداء لاي شخص في هذه العائله.
اند فلاش باك.
ديفيرا: الكهربا العاليه.
وقف تايسون امام مصنع مهجور نظر خلفه وهو يري ان بعض الحشائش تتحرك بسرعه خرافيه ليسحب ديفيرا من يديها ويدخل الي المصنع.
ديفيرا: ايه المصنع دا.
تايسون: المصنع دا كان بتاعي وكنت عامل البيت قريب منه عشان اشتغل فيه قبل ما اشتغل في المافيا.
ديفيرا: ايوة دا مصنع ايه.
ليبتسم تايسون بسمه خبيثه و هو ينظر خلفه بدأ يضغط علي بعض الازرار ليضيئ المصنع بأكمله ويصدر صوت عالي يدل علي تشغيل المصنع من جديد.
ديفيرا: قولي الخطه يا تايسون.
تايسون: شايفه القفص الحديد اللي هناك دا، دا قفص بيولد كهربا عاليه جدا من المغناطيسيات والاجسام اللي بتتدخلها الخطه ان ندخل جايكوب هنا ونكهربه بس مش عارفه ليه في حاجه خربانه في السلوك لاني بقالي سنين مجتش هنا المولد باظ.
أنت تقرأ
نسل الابالسه
Actionهي افعي منتقمه... لا تسعي لا شئ سوي للانتقام فقط... لكن ماذا لو كان انتقامها بطريقه خاطئه... ماذا لو انقلب السحر علي الساحر واصيبت هي بسم انتقامها. من سيعطيها الترياق؟!. من سيعطيها العلاج؟! اما هو وجدها تدخل بينهم وتتسلل كالافاعي بينهم وتبدأ بنشر...