BAB 22

255 16 0
                                    

MEREKA tiba di The Ritz Carlton Residence. Tiara tahu tempat ni. Tapi dia tak tahu siapa yang tinggal di sini. Kawasan kediaman yang bukan calang-calang ni.

"Awak nak hantar saya ke rumah siapa ni?" tanya Tiara sambil menoleh pada Aryan di sebelahnya.

Tapi Aryan tak jawab apa-apa. Sekali pusing stereng, kereta yang tengah laju tu membelok masuk ke petak parkir. Dan kereta pun berhenti dengan smoothnya. Yakin sekali pemanduan Aryan.

Sempat Tiara kagum dengan kebolehan Aryan yang satu ni. Tiara selalu bermasalah bila bab-bab parking selari ni. Susah bebenar nak bajet jarak dan masa bila nak pusing stereng apa semua. Dulu lulus ujian memandu pun sebab nasib aje. Kebetulan hari tu keyakinan dia luar biasa sikit, lalu dia boleh tenang-tenang lulus di zon parking.

Tapi walau apa pun, Tiara yakin bukan dia sorang aje yang lalui masalah ni. Semua perempuan pun ada krisis yang sama macam dia. Bermusuh ketat tak kira dengan parking selari. Perempuan biasanya lebih suka dengan parking menyerong.

Sebabnya, otak perempuan memang diciptakan lemah dengan benda-benda teknikal atau yang melibatkan kemahiran spatial macam ni. Tiara doktor, jadi dia tahu semua ni. Orang perempuan ni, dia boleh perasan kewujudan sehelai benang kuning pada baju putih yang terletak pada jarak 15 meter dari dirinya. Tapi perempuan yang sama tu juga boleh melanggar tiang garaj waktu mengeluarkan kereta secara undur.

Normal, Tiara. Sangat normal.

Okey, dia tahu tu. Tapi dia tetap kagum dengan kebolehan Aryan memarkir kereta secara selari macam ni. Dia tak mampu secekap Aryan.

Tiara mengikut bila Aryan membuka pintu kereta. Diekorinya langkah lelaki tu yang terus mendapatkan lift tanpa menjelaskan apa-apa pada dia.

Masuk ke dalam lift, Aryan tekan punat yang memaparkan angka yang paling besar. Bererti mereka sekarang ni tengah menuju ke tingkat paling atas bangunan ni. Satu tingkat di bawah rooftop.

Okey, soalan yang sama. Nak ke rumah siapa sebenarnya?

Tiba di aras yang dinantikan, Aryan sekali lagi melangkah keluar lift tanpa memberitahu apa-apa pada dia.

Kelihatan ada dua pintu aje di aras ni. Mereka mendapatkan pintu nombor dua.

Tiara setia mengikut lelaki itu.

Aryan memasukkan password di pintu. Di sini, dahi Tiara dah start berkerut. Dipandangnya Aryan.

Password pintu pun Aryan tahu. Rumah siapa ni? Rumah keluarga dia ke?

Dia tahu sia-sia aje kalau dia tanya pun. Aryan takkan jawab. Lalu dia bertanya-tanya sendiri aje. Meneka-neka sendiri.

Pintu terbuka. Aryan capai pergelangan Tiara lalu menarik Tiara ke arahnya sebelum menolak gadis itu ke dalam rumah. Tiara yang pelik dengan cara Aryan tu lekas berpusing pandang Aryan.

Aryan tanpa sepatah kata, mengeluarkan revolver dan menghunus muncungnya ke kepala Tiara. Dan renungan matanya kembali bertukar kejam.

"From now on you're the prisoner in the house."

Terkejut punya pasal, automatik terangkat dua tangan Tiara simbol surrender.

Sekarang dia betul-betul tak faham.

Kalau Aryan ni bukan bermasalah split personality, adakah itu tandanya yang lelaki ni penghidap bipolar disorder? Sekelip mata berubah-ubah mendadak perangainya.

"Step back." Arahan daripada Aryan.

Sambil itu, lelaki itu mula melangkah mara ke arahnya. Sambil mengawasi dirinya.

MY ANNOYING HUSBAND [:SUDAH TERBIT:]Where stories live. Discover now