"KITA kena ajar mamat tak guna tu."
Aida jeler lidah. Mata juling ke atas.
Rasanya nak dekat sepuluh kali dah dia dengar Tiara ulang ayat tu. Sebelum perempuan tu pergi sumbat telinga dia dengan ayat yang sama untuk kali kesebelas, Aida ambil keputusan menyampuk.
"Kau nak ajar dia? Apa aje yang kau nak buat, weh?"
"Pertama sekali, kita kena cari dia. Jumpa aje dia nanti, depan-depan Syahmi kita lempang dia cukup-cukup. Biar dia tahu langit tu tinggi ke rendah. At the same time, Syahmi pun akan tahu yang semuanya cuma salah faham aje. Aku dengan mamat psiko tu tak ada apa-apa. Hah! Settle!" Berapi-api Tiara.
"Okey, buatnya masa tu that guy tiba-tiba kiss kau lagi?" Aida sengaja buat Tiara ragu-ragu.
Macam biasa, laju aje idea baru pop up dalam kepala Tiara.
"Ek eleh, dah ada kudrat tu nak buat apa lagi? Lawanlah dia, bukan tak boleh." Terdengar bunga-bunga menyampah dalam nada Tiara. Mungkin disebabkan Aida yang jelas-jelas sangat sengaja cari jalan menggagalkan pelannya.
"Kau rasa kau cukup kuat ke nak lawan godaan dia? Dia tu aura penggoda lain macam tau?"
Tiara tak terus jawab. Jeling Aida dengan pandangan sakit hati.
"Kalau aku tak boleh buat dengan tangan sendiri, daddy aku ada. Daddy boleh hantar orang-orang dia pergi ajar mamat bullshit tu."
Hah!
Sebut pasal daddy, terus Tiara teringat tujuan utama dia datang ke headquarters Raja Corporation ni. Tak tunggu kelulusan daripada sesiapa, Tiara bingkas dapatkan beg tangannya dan keluar dari ruang pejabat chairman tu.
Aida hilang pedoman sekejap bila Tiara dengan tiba-tiba aje bangun dan nak tinggalkan dia.
"Weh, weh. Kau nak gi mana tu?"
"Cari bapak aku!" Tiara laung dari sebalik pintu yang dah nak tertutup.
Makin kalut Aida. Baru dia tahu, kawan baik dia ni memang dasar terlebih estrogen dah. Tukar topik tak bagi signal dulu. Perempuan sangat perangainya!
"Habis tu aku macam mana?"
"Kau tunggu aje situ, nanti aku datang balik!" Cukup-cukup aje habis ayat tu, pintu pun tertutup rapat. Terkulat-kulat Aida di tempatnya.
Tiara bergegas. Sambil mata melingas-lingas seluruh pejabat tu mencari tan sri. Sampailah ketika dia tiba di ruang legar. Masuk ke kawasan menunggu lift. Ternampak Tan Sri Aizuddin baru keluar dari lift. Tidak bersendirian, ada beberapa ahli lembaga pengarah bersamanya.
"Morning, daddy!" sapa Tiara.
Tan Sri Aizuddin yang baru keluar dari lift tu menoleh. Pandang aje Tiara, terus dia teringat kejadian yang masih panas berlaku tadi. Membuak-buak sakit hatinya terhadap Aryan. Budak tak guna! Nampaknya Aryan memang spesies yang berani mati punya orang. Dan... ya, sejenis yang tak boleh dijangka. Paling penting, ego melangit dan pantang dicabar. Itu adalah ciri yang paling dominan terpancar pada diri lelaki itu.
Tiara kelihatan melangkah luas mendapatkannya. Tiba saja berhampiran dia, Tiara capai tangannya dan tunduk menyalami.
Adat bila dah lama tak jumpa.
Tan Sri Aizuddin arahkan ahli-ahli lembaga pengarah yang ada di situ berlalu tinggalkan dia bersama Tiara. Mereka akur saja.
"Tiara okey ke?" Prihatin nadanya diperdengarkan sebaik tiada siapa dah di situ. Kesian dia memikirkan anak gadisnya ini yang sampai sekarang masih tak tahu dirinya sudah bersuami. Dan suaminya itu pula adalah musuh ketat seluruh keturunan mereka.
YOU ARE READING
MY ANNOYING HUSBAND [:SUDAH TERBIT:]
RomanceBila aku pejamkan mata... Aku nampak engkau.