TIARA tolak seluasnya pintu besar lagi tinggi yang bersalut emas tu. Masuk ke dalam dewan seminar yang memuatkan lima ratus tetamu tu. Tiara melangkah di celah-celah manusia yang ada. Mata ditancap tepat ke musuh yang berada pentas. Berapi-api renungannya.
Aryan tengah memberi ucapan selaku pewaris tunggal UEM Berhad. Madam Alexia kelihatan anggun memerhati Aryan dari kerusi VIP di bawah pentas. Matanya memancarkan kebanggaan pada puteranya itu.
Dayana di sebelah Madam Alexia, setia menjadi teman berbual. Ada aje kata-kata kagumnya terhadap Aryan, yang dituturkan dengan sengaja untuk menaikkan rasa bangga Madam Alexia sebagai ibu yang telah mendidik Aryan.
Tiara tak peduli mata-mata yang mula menyedari kewujudan tetamu asing ni. Tiara teruskan menapak rakus. Daki tangga pentas hinggakan perhatian Aryan tertarik padanya.
Itu tak cukup menakutkan dia. Rasa marahnya lebih berkuasa sekarang ni!
Dia melangkah luas ke tengah-tengah pentas yang menyuluhkan cahaya spotlight pada Aryan. Aryan mula kelihatan berkerut dahi dengan kemunculan dia di situ. Dia tetap tak goyah.
Orang-orang di bawah pentas mula berbisik-bisik bertanyakan siapakah dia. Dayana di bangku VIP dah mula kerut dahi. Dayana kenal Tiara ni. Perempuan yang telah menggoyahkan perhatian Aryan terhadapnya. Apa perempuan tu buat di sini?
Sebelah tangan Tiara menggenggam penumbuk. Lagi diluaskan langkahnya.
Tiara menerpa Aryan langsung melayangkan penampar dengan sehabis tenaganya. Automatik seluruh dewan lesap dari suara Aryan di pembesar suara. Tetamu-tetamu terbangun dari tempat masing-masing.
Ada yang terkejut, ada juga yang makin rancak berbisik-bisik sesama sendiri. Yang pasti, semua orang tertanya-tanya apa sebenarnya yang berlaku.
Seketika suasana hingar-bingar. Ada yang menelah Tiara sebagai perempuan simpanan Aryan. Dayana yang mendengar telahan itu jadi makin tak sedap hati. Aryan tu boyfriend akulah, woi!
Waktu itulah Tan Sri Aizuddin dan Puan Sri Maya tiba di dewan itu diikuti Aida dan Syahmi.
Tiara kelihatan berada di bawah suluhan lampu spotlight bersama Aryan. Sekali tengok dah macam teater.
Tan Sri Aizuddin senyum menyenget melihat Aryan dah selamat makan tempeleng. Depan-depan orang ramai pulak tu. Habis bergolek-golek jatuh air muka Aryan.
Padan muka! Pekik dan sorak hati.
Tiara di pentas masih merenung Aryan dengan nafas turun naik menahan marah.
Sekarang. Lepas apa yang dia buat ni, adakah Aryan akan memeluk dia lagi untuk menjaga air muka lelakinya? Rakan-rakan niaganya tengah ramai ni kan?
Tiara rampas mikrofon dari standnya. Dia hadap ke tengah dewan. Dengan nafas yang tak terkawal tu dia balas satu demi satu pandangan menyoal seluruh hadirin.
"Saya mangsa rogol lelaki ni." Sepatah pengakuan.
Puan Sri Maya terkejut besar. Digoncang-goncangnya tangan tan sri dan bertanya sama ada betul apa yang Tiara katakan. Nak histeria dah dia rasa.
Tan sri tak dapat membalas apa-apa pada pertanyaan Puan Sri Maya. Matanya terus tertumpu ke pentas. Kaku.
Sungguh dia sebagai orang tua, dia sebenarnya amat susah nak terima kenyataan tu.
Dirogol. Disetubuhi dengan paksa.
Sakitnya tuhan aje yang tahu. Dah tu kalau dia yang parent ni pun dah sakit, macam mana pula dengan Tiara yang menjadi mangsa tu? Pasti lebih tak tergambar deritanya Tiara.
YOU ARE READING
MY ANNOYING HUSBAND [:SUDAH TERBIT:]
RomanceBila aku pejamkan mata... Aku nampak engkau.