PENERBANGAN MH0052 dari Kuala Lumpur ke Jakarta. Business suite, tajaan sepenuhnya oleh Tan Sri Aizuddin. Pakej percutian tiga hari dua malam pulak tu. Haaa... nak apa lagi?
"Entahlah." Tiara menggumam.
Disentuh perutnya yang kempis. Letak tapak tangan di situ. Termenung. Tak lama lagi akan nampaklah apa yang dia cuba sorokkan ni. Perutnya akan membuyung.
"Mungkin sebab kau dah bukan bertitle anak dara lagi, Tiara." Dan dia semakin tenggelam dalam dunia sendiri.
Dia belum jumpa doktor lagi ni. Untuk sahkan kehamilan dia. Sebab dia takut orang cam dia yang berstatus anak Tan Sri Aizuddin tu dan sekali gus berita kehamilan dia nanti akan memburukkan nama daddy dia.
Mengeluh dia. Okeylah, cukuplah dulu bersedih-sedih. Sekarang fokus pada misi membalas dendam. Ya... Aryan mesti dibuat sampai jadi terngadah habis di kesudahan misi ni nanti.
Tergenggam jari-jarinya membentuk penumbuk. Dia bulatkan azam. Dia tak bersalah, jadinya dia tak layak bersedih. Yang salah adalah Aryan. Jantan itulah yang patut tanggung akibat daripada perbuatannya. Ya! Mesti!
Lalu bersama-sama dendamnya, Tiara capai bagasinya. Ditarik mengikut langkahnya.
Aida dan Syahmi di ruang menunggu sana, kelihatan tengah sibuk memeriksa pasport sesama mereka. Ada riak-riak cuak pada muka masing-masing. Almaklumlah masing-masing belum pernah ke luar negara. Memang nervous habislah.
Seketika, lega jugaklah Tiara rasa bila dapat pandang Syahmi hari ni di lapangan terbang ini.
Selama ni dia sangkakan, Syahmi akan mati-mati menolak percutian ni. Ye la, kerja tengah berlambak kat hospital. Lagi sibuk nak berholiday.
Tak sangka pula Syahmi menyambut aje tanpa banyak komen waktu dia hulurkan tiket kapal terbang tempoh hari.
Boleh jadi semua ni kerja si Aida. Entah apa yang Aida sogokkan pada Syahmi. Member sorang tu bukan boleh percaya sangat.
Macam dengar-dengar aje kata hati Tiara yang tengah bercakap tentang minah yang sorang tu, Aida menoleh pada dia. Terus perempuan tu lambai-lambai dengan senyum comelnya.
Tiara membalas dengan satu kali ganda lagi ceria. Tinggi dilambainya.
Semacam dengar Aida sebut ketibaan Tiara di situ, Syahmi pun ikut menoleh ke arahnya. Tapi bezanya, Syahmi tak respons apa-apa. Cuma berpaling muka arah lain macam tak ada apa-apa jadi. Syahmi sambung membelek pasport.
Terasa hati? Haruslah.
Tapi Tiara pujuk aje hati sendiri.
Syahmi masih dalam tempoh merajuk dengannya. Mogok suara tak habis lagi. Layan dia pun nak tak nak aje akhir-akhir ni.
Leklu Tiara... leklu. Apa barang nak sedih. Kau beria monyok pun, ada ke orang nak pedulikan kau? Tak ada! Syahmi marah sebab Syahmi tengah salah faham. Cuba kalau nanti diterangkan hal yang sebenar, agak-agak macam ni lagi ke gaya Syahmi terhadap kau? Tak, kan?
Difikir-fikir, ada juga betulnya kenyataan tu. Makanya Tiara pun senyum saja.
Tapi baru aje dia nak hampir dengan tempat Aida, tiba-tiba Tiara dilanggar satu susuk lain. Berpusing Tiara, sebiji macam gasing. Nyaris aje terjatuh dia di situ. Cemas dia. Dah fikir pasal kandungan dia aje. Akan gugur... akan gugur...
Mujur Aida sempat peluk Tiara. Tiara pun lekas-lekas berpaut pada Aida. Sama-sama cemas.
Tiara yang nyaris keguguran tu, berlipat kali ganda lebih tak keruan. Berulang kali kalimah Allah berseru di bibirnya. Lega jangan cakap. Nafas turun naik tak terkawal.
YOU ARE READING
MY ANNOYING HUSBAND [:SUDAH TERBIT:]
RomanceBila aku pejamkan mata... Aku nampak engkau.