Kapitola XVI.

16 3 0
                                    

Cessaira si s blaženou úlevou lehla do vany, která byla plná teplé vody díky které ze sebe mohla konečně umýt špínu za několik týdnů bojů a také dopřát odpočinku unaveným svalům.

Ty už začali protestovat když dorazila s většinou vojáků zpátky, zatím co Naxos se vydal na Noční Dvůr vyžehlit si svůj kolosální průser, za který dostal od ní takovou facku až jí zabrněla ruka.

Nic na to neřekl, jako kdyby s tím snad tiše souhlasil.
Na víc se už nezmohla, neměla ani náladu a ani sílu.
Tak jí Naxos poslal zpátky s nejvíce zraněnými vojáky, včetně Kalona

Povzdechla si a zavřela oči, neměla ani sílu z té vody vylézt ven.

Byla k smrti unavená, a jedna z mála věcí na kterou se těšila byla Thena a děti.

Bylo to několik dlouhých týdnů, které jí spíše připomínali měsíce během kterých si připadala jako před mnoha lety, když valčili proti Daglanům poprvé.

Teď už snad mohl být poměrně relativní klid, přesto že ještě několik bojů panovalo dokázala je společná vojska postupně likvidovat.

,,Děláš ze sebe kelpiji?"

Thena se opřela o okraj vany, než vzala žínku a začala Cessaiře umývat záda posetá jizvami a ještě i několika modřinami které nestihly zmizet.

,,Spíš se snažím neutopit se."
Uchopila její ruku ve které držela žínku, přitáhla si jí blíž a políbila na hřbet.
Dobře si pamatovala kdy byla naposledy tak unavená, překvapivě to nebylo z žádné války či večírku.
Ale z porodu její poslední dcery, Athea byla poslední dohromady z šesti dětí které porodila překvapivě brzo po sobě.
Některé páry na druhého potomka čekali věky, někteří se ani nedočkali a ona mohla děkovat za štěstí které měla.

Thena už tolik štěstí neměla, mezi Sybellou a Arwanem byl potrat a mrtvá dcera.
Když nakonec myslela že bude mít jen dceru, narodil se jako zázrak Arwan.
O dětech které čekali mezi těmi dvěma téměř nemluvili, připomínali si je ale to bylo vše.
Thena si nechtěla v každém rozhovoru připomínat že své děti nemohla držet v náručí, izolovala tyhle vzpomínky a žila tím co bylo teď.

,,No, řekla bych že se pomalu rozpouštíš."
Kousavý humor který mezi sebou měli, byla jedna z malá věcí která jim pomáhala na stres.
Ten Thena zažila když uviděla svou matku Oleannu ve stavu, ve kterém nebyla schopná říct srozumitelnou větu.
Byla vyděšená, než jí vysvětlila Fallon že se její stav časem snad zlepší.

Podruhé jej zažila když Cessaira přišla z kasáren, pokrytá krví která naštěstí jak se ukázalo nebyla její.

Zato pach nad kterým si musela zakrýt nos skutečný byl, přes veškeré Cessaiřiny protesty že musí zkontroloval zbytek vojáků jí odstrkala až do koupelny.

,,Ty můj cukříku," provokativně zašišlala, až po ní její žena vrhla vražedný pohled.
Nesnášela příliš velké šišlání či zdrobněliny, které zakázala používat všem.
Jediná výjimka byla Cessi, kterou jí dal její dědeček na něhož už si ani nevzpomínala.

,,Asi budu muset Naxovi říct, že na hodnot generála jsem už stará."
Thena přestala s umýváním zad, obešla vanu aby byla přímo na proti ní a nevěřícně koukala.

,,Říct mu to můžeš, ale obě dobře víme že neodejdeš dokud nebude úplně všude klid."

Cessaira si pobaveně odfrkla, svůj odchod do výslužby už odkládala tolikrát že Naxos a Taeneran si dělali legraci že je nejen přežije, ale i to že ve službě umře stářím.

Sama nevěděla proč si prostě nepostaví hlavu, neodejde na Měsíční Dvůr a nežije pohledný život.

Možná to byl ten tichý hlásek, který jí nabádal k tomu aby ve službě ještě zůstala.

,,Máš pravdu, ale ráda to předala potom někomu jinému. Dělit čas mezi tímhle, tebou a dětmi už začínám nezvládat."
Opřela si hlavu o vanu, zavřela oči a jen poslouchala Theniny kroky které směřovali pro ručník který položila kousek od ní.

,,Víš že ti to nikdo nevyčítá kým ses stala, děti ani já. Naxos věděl proč ti tuhle pozici svěřil a nedal jí Taeneranovi. Sice je to můj bratr a mám ho velmi ráda, ale kdybych byla královnou nedala bych mu jí."
Každý měl natolik rozdílnou povahu, že když Cessaira zjistila před lety že ti dva jsou sourozenci málem to s ní seklo.

,,Vím že my to nevyčítáte, za to jsem neskonale ráda. Jenže už si přijdu unavená," konečně se zvedla z vody, která prudkým pohybem lehce vyšplouchla a dopadla na zem.
Thena si rozhořčeně mlaskla, než vzala druhý ručník a utřela s ním mokro.

,,Máš právo na to být unavená, ale ani nechci aby sis myslela že tě chci odradit od tvého rozhodnutí odejít.
Mohli bychom konečně žít tak jako kdybychom byly jen obyčejní poddaní, a nemuseli sn..." další její slova mlčela Cessaira, která jí políbila a Thena se okamžitě také vložila do polibku.

,,Zatím to vydržím, počkám až se Naxos s Therou vezmou, porodí aspoň jednoho potomka a pak vyberu někoho na svou pozici. Možná by to mohl být i Kalon, pokud jej ostatní uznají bez toho aby si mysleli že mu nadržuji. "

,,Tak to aby si ti dva pospíšili, s tím děláním potomka."

,,Já myslím že už začali," prohodila, na půl pusy, zatím co se snažila dostat z hlavy onen den.

,,No, tak ti s tím nedělali drahoty."

,,Ta dnešní mládež," to už Thena nevydržela, udělala pár kroků od ní a div nezačala brečet smíchy.

,,Třeba ti Thera poděkuje, jak si, Naxose pěkně zaučila."

,,Ó děkuji Cessairo, díky tobě je Naxos pořádný kanec v posteli."

,,Možná dostaneš i dárkový koš s poděkováním," přes slzy smíchu téměř neviděla kam jde, takže se zastavila opět u své ženy která se také díky tomu všemu usmívala.

,,Ručník."

,,Co?"

,,Ručník, vem si ručník jsi mokrá."

Až tehdy si Cessaira uvědomila, že se ještě nestihla utřít a celou dobu stála nahá a mokrá.

,,Jednou ztratíš i hlavu," pronesla při odchodu, neboť Arwan i Athea začali brečet dohromady.

,,Teď zníš jako moje teta," sice chtěla říct babička ale rychle si vzpomněla, že ona by nikdy nic takového neřekla.
Nebo možná ano ale myslela by to doslova.
Za to její teta byla skvělá žena, která jí plně vynahradila matku.

,,Tak to děkuji," na chvíli se odmlčela, neboť někdo klepal.
Cessaira se rychle doutřela a oblékla právě včas, když do pokoje dorazili všechny zbylé děti včetně vnoučat.

,,Babí!"

Rodinné setkání, kterým ji všichni zaskočily bylo přesto vítané.

Dvůr Zrady a Prokletých Slibů I. ✅Kde žijí příběhy. Začni objevovat