,,Takže při tom posledním jsi měla komplikace?"
Když Thera navrhla jaký si rodinný den, nikod nečekal že se to stočí zrovna k tomuto.Kromě Kalona a Naxe kteří měli jisté povinnosti, tu byly téměř všichni.
,,Hm, ano. Dost jsem krvácela, než přišli na to že mi vyhřezla děloha. Léčitelka to převážně přisuzovala tomu, že jsem před tímhle posledním těhotenstvím jednak potratila a také tomu, že jsem v poměrně krátké době porodila další.
A i když to třetí neřekla, měla za to že v tom hrál roli i můj věk."Položila na zem malou Elowan, kterou si do náruče okamžitě vzala Adira a zamířila na deku k ostatním, kterou měli kousek od altánku kde seděla Cessaira, Thena a Thera.
,,Tvůj věk? Vždyť jsi jen o trochu starší než Naxos."
,,Jsem starší o dva tisíce a pár let."
Thera div nevyprskla čaj, když to Cessaira dořekla.,,Páni, to bych do tebe ani neřekla."
,,Ale ty se neboj Thero, vše proběhne jak má," prodila Thena, která se vracela od dětí kterým odnesla koláče které pro ně Thera nechala udělat.
Bylo to milé gesto, které obě ocenily.,,Už bych byla ráda kdyby to bylo za mnou," odfrkla si a položila ruku na značně vystouplé břicho, u kterého si nedávno začala stěžovat že se do ničeho nevejde.
,,To jsme si říkali obě," dodali obě naráz a při tom se lehce zasmáli, pocit úlevy že dítě je již venku a v pořádku byl k nezaplacení.
,,Ale stejnak, mám trochu strach. Nevadilo by vám, kdyby jste tam byly?"
,,Já myslím že budu mít dost práce s tím, aby tam nevtrhl Naxos."
Založila si ruce na prsou a přivřela oči, když si vzpomněla na sen který měla před pár dny a týkal se právě tohohle.,,Už to někdy udělal?"
,,Jednou, ale to bylo za jiných okolností," přitakala Cessaira a pustila se do dortu, který jí Thena podala poté co jej nabídla Theře než si i ona sama vzala.
Bylo to když se Enalius narodil, scénu kterou stropil nikdy nezapomněla.
Křičel na léčitelku proč je tam tolik krve, a možná by v tom i pokračoval kdyby nedostal pohlavek od Taenerana aby se uklidnil.,,Já tam s tebou budu, zkušenosti s porody už nějaké mám," nabídla se okamžitě Thena, která poslední dobou byla poměrně potichu.
A i když své ženě tvrdila že se nic neděje, ta její lež prokoukla hned ten den.Měla strach z noční můry před pár dny, kdy se uprostřed noci probudila s křikem.
V té noční můře držela prý dítě, celé od krve a hlavně - bylo mrtvé, vzaté od chladného těla jeho matky.,,Za jak dlouho máš vlastně termín?"
,,Měsíc a čtyři dny, no teď už vlastně měsíc a tři. Ke konci to docela utíká."
,,Počkat, počkat."
Odkašlala si Cessaira, poté co se zakuckala čajem.,,Co se děje?" Zeptala se Thera poté, co Thena svou ženu poplácala po zádech.
,,Měsíc a tři dny?"
,,Ano, přesně tak."
,,Děje se něco Cess?"
,,Chvíli počkej," Cessaira zvedla obočí, opřela se rukama o stůl a z hluboka se nedechla.
,,To si ze mě děláte srandu!",,V čem?" Thena nechápavě dívala z Cessairi na Theru a zpátky, absolutně nechápala co se teď právě děje.
,,Vy jste, v tom stanu tehdy?"
,,Ano," potvrdila jí Thera ihned, když pochopila kam tím generálka míří.
Taky, jak by na to někdo z těch tří mohl někdy zapomenout.
Cessaira by přísahala, že někde v dálce slyšela smích u kterého moc dobře věděla komu patří.
,,Pamatuješ jak nás Naxos tehdy vyrušil, u stolu když jsme si chtěli užít."
Tehdy měl štěstí že ani jedna neměla po ruce něco, čím by ho za tohle vytištění mohla praštit po hlavě.,,Pamatuji, taky jsem mu to ještě neodpustila. Stačilo zaklepat, ale on se to za těch x let pořád ještě nenaučil."
Hraná naštvanost jí šla dobře, ta pravá už jí před nějakým časem přešla a Naxos si tak mohl oddechnout.,,No, tak já mu tu před bitvou pěkně oplatila když jsem je dva načapala ve stanu."
Vítězoslavě se na obě přítomné zasmála.,,Mluvila některá z vás, s generálem Matchitehewem?"
,,S mým bratrem, proč?"
,,Už je to delší doba, ale Naxos mluvil o tom že Taeneran myslí, že bychom měli pokročit dál a dobít další části světa."
Cessaira zvedla obočí a zamračila se, o tomhle slyšela poprvé.
Něco takového by od svého přítele nečekala.
,,Nic takového mi neřekl, mluvila jsem s ním předevčírem při večeři. Řekl že ho trápí události posledních dní, takže jsem tam zůstala přes noc a mluvily jsme o všem."
,,Takže je Cess možné že měl jen špatný den?"
Cessaira na Theřinu otázku jen přikývla.
,,Zkusím se svým bratrem ještě promluvit, i když spolu popravdě moc nevycházíme od té události s matkou."
,,To s tvou matkou je mi moc líto, ani já jsem nečekala že se něco takového stane."
Thera svou přítelkyni objala, což Thena vděčně přijala.,,Nebo se možná přeřekl, Taeneran není hlupák a dobře ví že vést další válku i se spojenci bychom nezvládli. Už takhle jsem rádi, že zvládame konflikty zde na tož někde jinde."
,,To je pravda drahá, nebo ho Naxos jen špatně pochopil."
,,Je to možné, nebo se Naxe ještě pro jistotu zeptám co tomu rozhovoru předcházelo."
,,Díky Thero."
,,Však o nic nejde, jak jsme všechny řekli možná šlo o pouhé nedorozumění. Přeci jen, Naxos ty a Taeneran jste jako sourozenci, určitě by nechtěl zbytečně další válku."
,,Kdo by jí chtěl?"
,,Věř mi Theno, takových kteří by chtěli válku se vždy najde dostatek."
,,To je pravda."
,,Uz jsi mluvila mimochodem s Naxem o naší cestě?"
,,Vy se někam chystáte?"
,,Ano, nějakou dobu až porodíš Thero a vyřídí se nějaké záležitosti, chci jet na nějaký čas do mé domoviny na návštěvu."
,,Proč mám pocit že se tam z jedné části těšíš, ale z té druhé se ti svírá žaludek?"
,,Protože tomu tak je," Cessaira si povzdechla a unaveně svůj obličej položila do dlaní, než hlavu opět zvedla a promnula si oči.
,,Mám strach, popravdě se domů bojím."
,,Lásko, už jsi to odkládala dost dlouho. Tentokrát už pojedeme, ať se děje co se děje."
,,Matko, Arwan začal brečet a, já nevím proč."
Zakřičela Sybella, která byla celá udýcháná.,,Už jdu."
,,Mám jít s tebou?"
,,Určitě o nic zbytečného nejde, za chvíli jsem zpět."
S těmi slovy vyšla z altánu, kde na cestě k, němu čekala Sybella na svou matku a obě zamířili na místo kde byly ostatní.,,Taky bych chtěla mít tolik dětí," řekla prosebně Thera, zatím co si rukou hladila břicho.
,,Já jich chtěla tolik, ale s každým dalším tvůj strach o ně narůstá. Nikdy nevíš, kdy ti ho cokoliv nebo kdokoliv může vzít."
,,Toho se také bojím Cessairo, že se něco stane."
Špitla Thera.
ČTEŠ
Dvůr Zrady a Prokletých Slibů I. ✅
FanfictionJeště když byl Prythianu mladý, plný válek bylo území rozděleno na sedm Dvorů kterým však vládl nejvyšší král. Na trůnu tak usedl Naxos Fionn, jako první nejvyšší král. Po jeho boku stálo několik věrných, včetně Cessair Valdis která se rozhodla do...