Mi-am luat pantofii de pe hol si am trantit usa cand am iesit. L-am lasat singur si singurul lucru care mai conta pentru mine era dorinta arzatoare de a-mi pierde viata. M-am asezat pe scara si m-am incaltat, apoi m-am ridicat asezandu-mi rochia si stergandu-mi lacrimile.* Cu putin timp in urma *
- Veniti la masa! A strigat mama lui Dias iesind din casa si lasandu-ne singuri cu o masa plina de bunatati. Ador mancarea pe care o gateste.
Eu si Dias am intrerupt jocul la consola si ne-am indreptat spre bucatarie. M-am asezat in bratele lui si l-am pupat pe obraz in timp ce se chinuia sa ia furculita de pe masa.
- Te iubesc mult... I-am soptit imbratisandu-l. El a bufnit in ras si m-am indepartat de el privindu-l putin rusinata. M-am asezat pe scaunul de langa el si s-a apropriat de mine pupandu-ma pe obraz.
- Te-ai suparat acum?
- Ce iti pasa? De o gramada de timp nu am mai auzit din partea ta un simplu "te iubesc"...
Am tacut amandoi apoi cand am terminat de mancat m-am ridicat de la masa lasandu-l un bucatarie. M-am asezat pe pat si priveam ecranul telefonului meu.
- Te simti folosita? M-a intrebat asezandu-se langa mine stergandu-se cu mana la gura.
- Pur si simplu nimic nu mai e cum a fost. Eu nu m-am schimbat. Tu esti cel care s-a schimbat. Te vreau pe tine, cel pe care l-am cunoscut... I-am raspuns inghitindu-mi cuvintele si frecandu-mi mainile ca un copil mic si rusinos.
- Stiai ca nu putem sa avem o relatie normala. De aceea am preferat sa nu ma pun cu o fata atat de mica ca tine. Tu ai fost o exceptie. Voi fi langa tine...
L-am intrerupt ridicandu-ma de langa el si indepartandu-i mainile care imi mangaiau coapsa.
- Ce vrei sa spui prin asta ? Stii ceva? Si eu m-am saturat sa ne ferim, m-am saturat sa ascund tot dar am incercat sa acopar acest lucru, am incercat sa te fac fericit, sa te simti bine. Nu mai tii minte cate promisiuni ai facut? Nu mai tii minte cate planuri aveam?
- Ba da iubire..
- Nici un " iubire". Nu sunt persoana pe care o iubesti. Daca stiai ca urma sa te indepartezi de mine asa, de ce te-ai apropriat de mine? De ce faci lumea sa sufere?
- Nu vreau sa te fac sa suferi. Tin la tine. Poti sa iti faci un prieten. Eu voi fi aici.
- Aha. Multumesc. Imi dai cale libera.
Mi-am luat cheile si telefonul de pe masa. M-am abtinut sa nu plang si am facut pasi spre hol. Am luat pantofii si am plecat.
* Acasa *
Cand am ajuns m-am trantit in pat si am luat-o pe Phetunia in brate tipand cat puteam de tare in perna. Tipam ca si cand urma sa vine razboiul. Un razboinic cu perna pentru aparare si balonul care urma sa imi ia viata. Iti tipam durerea prezentului si gandul la viitor. Imi aminteam de trecut, tot ce facusem pana atunci si nu imi venea sa cred.
Niciodata sa nu te atasezi atat de tare de o persoana, incat sa vrei sa iti dai si viata pentru ea. Niciodata sa nu pui la suflet cuvinte, gesturi...sterge totul cu un burete si mergi mai departe.
Cred ca acolo, undeva, exista persoana care va venii la momentul potrivit, persoana care va stii ce inseamna a iubii si nu isi va bate joc de tine.Cat despre mine, nu voi mai pune la suflet pe nimeni asa cum am facut-o cu el. Am facut mereu tot posibilul sa ne vedem des, sa petrecem cat mai mult timp impreuna. Ma bucur insa ca a facut primul pas si s-a indepartat de mine, altfel imi parea rau ca ne-am fi indepartat din cauza mea.
CITEȘTI
Steaua cea mai luminoasta, este cea care se stinge prima.
RomanceMa numesc Maria. am petrecut mare parte din viata mea in strainatate, dupa ce parinti mei s-au despartit. Mama a ramas in Italia, iar eu m-am intors in tara natala. Constanta este orasul meu, orasul in care, pe parcursul cartii, o sa trec prin dife...