Habis sesi bergambar, isya bergerak ke mummy dan abang nya tiba tiba bahu nya di langgar oleh seseorang menyebabkan isya jatuh ke lantai.
"Auwww" desis sakit isya
"Well well, look who's here?" Kata Emma sambil tersenyum sinis melihat isya yang berada di lantai.
Riuh keadaan sekeliling menyebabkan anis, taufiq dan zarith melangkah ke arah mereka.
"Isya!" Terkejut anis melihat isya duduk di lantai sambil memegang kaki nya yang sakit.
"Isya, kau tak apa-apa" tanya anis yang kerisauan.
"Ergh, kaki aku terhantuk sikit" desis isya.
Anis menolong isya untuk bangun.
"Hey perempuan, kau buat apa ha dekat kawan aku!" lantang jeritan anis membuat kan semua tetamu tertumpu ke arah mereka.
"What? I buat ape? Kawan you tu jalan tak tengok depan so you jangan nak salah kan i" jawab emma dengan bangga.
"Eh kau ni memang suka cari pas-......." Tidak sempat anis habis bicara isya terus menghalang
"Anis it's okay, aku dah okey" ujar isya
"Isya, isya okey?" Tanye datin zarina yang baru datang bersama Qalish dan seorang wanita sebaya munmy nya.
"Isya okey je mummy" jawab isya sambil tersenyum manis, zarith yang dari tadi memerhati tiba tiba terkaku melihat senyuman manis isya.
"Emma aku rase lebih baik kau balik, aku tak nak kau keruh kan lagi keadaan" Kata taufiq untuk menyelamatkan majlis tunang nya dan anis.
"Siapa yang keruh kan keadaan, betina ni je acah acah jatuh nak tarik attention you guys" jawab emma dengan gedik
"Emma please" ujar taufiq dengan tenang, dia masih bersabar dengan perempua dihadapan nya ini.
"Kenapa pulak semua orang nak jadi hero betina ni, ergh! Fine i balik" jawab emma tidak puas hati lalu melangkah pergi.
Isya yang dari tadi mendengar hanya bersabar dengan perangai tak semegah emma itu. Suka hati je panggil aku betina!
"Anis aku minta maaf buat kecoh dekat majlis kau" ucap isya dengan rase bersalah.
"Eh, tak de lah yang buat kecoh perempuan tadi bukan kau, dah dah tak payah rase bersalah, kau pergi la makan dulu dengn family kau" balas anis sambil tersenyum ikhlas
Isya yang mendengar hanya lega dan mengangguk kan kepala nya.
Ketika di meja makan isya hanya senyap kerana malu dengan keadaan tadi.
"Isya mummy lupa nak kenalkan, ni kawan lama mummy Tengku Azimah" ujar tiba tiba datin zarina
Isya tersenyum manis lalu mengambil tangan tengku azimah dikucup lembut, tengku azimah hanya tersenyum akan sikap isya.
"Isya, isya tak ingat aunty?" Tanye tengku azimah.
Isya yang terkelu hanya menggaru kepala yang tidak gatal.
"Erm, kita pernah jumpa ke aunty?" Tanye isya
"Dulu waktu umur isya 13 tahun, aunty pernah jaga isya tapi seminggu je, isya tak ingat?" Terang tengku azimah.
"Isya minta maaf aunty tapi isya betul betul tak ingat, hehe" jawab isya sambil tersenyum malu. Muda muda dah pelupa haiyya.
"Zimah, kau datang sini dengan siapa?" Tanye datin zarina, isya dan qalish hanya mendengar perbualan datin zarina dan tengku azimah.
"Aku datang dengan anak aku, ni majlis tunang kawan dia" jawab tengku azimah sambil mencari kelibat anak nya.
"Ha tu dia! Rith! Zarith!" Panggil tengku azimah.
YOU ARE READING
Takdir Buat Kita
RomanceTENGKU ZARITH 🧡 QALISYA DAMIA "Izin kan aku bertanggungjawab" - TENGKU ZARITH "Lupakan saja, anggap tiada apa-apa yang berlaku antara kita" - QALISYA DAMIA VOTE⭐️, COMMENT & SHARE💫