BAB 16

766 37 2
                                    

Ting tong!

"Ye cari si........" terdiam dayana melihat gerangan di depan rumah nya.

"Hi sister in law! Abang rith ade?" Tanye Tengku Safiyyah lalu selamba masuk ke dalam rumah tanpa meminta izin. Suka hati la rumah abang dia kan. Apa takut.

"Abang rith takde fiya, belum balik, erm fiya nak
m-minum?" Tanye dayana dengan senada.

"Tak perlu kot takut pulak tetiba aku mati kat sini" sindir Tengku Safiyyah. Dayana yang mendengar hanya diam tidak berkutik.

"Takpe la aku tunggu sampai abang aku balik, aku pinjam satu bilik eh" kata Tengku Safiyyah lalu melangkah kaki menaiki tangga.

Belum sempat Tengku Safiyyah menjejakkan kaki tiba-tiba suara Dayana kedengaran.

"Kau nak apa?" Tanye dingin dayana kepada Tengku Safiyyah.

Tengku Safiyyah yang mendengar hanya tersenyum sinis.

"Kenapa? Aku cuma nak melawat abang and kakak ipar aku, tak boleh ke?" Jawab fiya.

"Kalau nak melawat pun atleast bawak la buah tangan" sinis dayana melawan sambil memandang tajam ke arah Tengku Safiyyah.

"Terdesak sangat ke nak buah tangan? Tak cukup ke abang aku bagi kau duit, tempat tinggal semua?" Ujar tajam Tengku Safiyyah sambil melangkah ke arah Dayana.

"Opps, mesti la kau terdesak sebab first time kan dapat rasa duit halal" kata Tengku safiyyah lagi sambil tersenyum sinis.

Dayana yang mendengar hanya menahan geram dengan kata-kata Tengku Safiyyah.

"Kau kene ingat daiyan, tiada satu rahsia pun pasal kau yang aku tak tahu, semua nya aku tahu" bisik tengku safiyyah di telinga Dayana.

"Contoh, erm zack! Yes abang Zackuan. Aku tak tahu la apasal abang Zack tu tergila-gilakan kau sangat" kata Tengku Safiyyah sambil tergelak dan memegang perut nya.

"Mungkin la dia tergila-gila kan kau sebab kau sanggup pertaruhkan maruah kau" ujar Tengku Safiyyah dalam keadaan tergelak.

Dayana yang mendengar hanya menggempal kan tangan nya. Sungguh adik ipar kurang di ajar!

"HAHAHA, okey la aku naik dulu eh bye!" Kata Tengku Safiyyah lalu naik ke atas.

Dayana yang melihat tajam gerangan itu terus melangkah ke dapur dengan penuh geram.

Argh!

~~

"AKAK! Kak isya! " Jerit Sarah aka pekerja isya.

"AKAK!" Jerit Sarah lagi lalu merempuh masuk ke dalam ruangan pejabat isya yang tersedia di bakery nya.

"Astagfirullah! Sarah kalau ye pun bagi la salam dulu" kata isya lalu menggeleng kepala memandang pekerja nya yang perengai nye tak beberapa matang?

"Hehe sorry kak" kata sarah lalu tersenyum malu, nasib tak kene buang kerja. Macam mane isya boleh jumpa orang malaysia untuk di jadikan pekerja?

Mesti la aunty ikha yang uruskan hehe.

"Ni kenapa duk panggil akak akak dari tadi?" Tanye isya kepada sarah sambil tangan nye sedang menekan papan kunci laptop nya.

Takdir Buat KitaWhere stories live. Discover now