"Bukan yang ini abang tapi, yang itu" Tunjuk Isya. Tengku Zarith yang tadi tersenyum terus terbungkam. What? The heck!
"No sayang, not that one" tegas Tengku Zarith sambil mencerlung tajam ke arah Isya.
"Tapi sayang nak tu, please abang" jawab Isya dengan lembut mana tahu dapat cairkan hati suami. Hihi.
"No sayang bahaya, tapi sebelum tu sayang pandai main ke?" Tanya Tengku Zarith.
Isya yang mendengar hanya menggeleng lalu menjatuhkan pandangannya ke bawah, nak merajuklah tu.
"See?! Sayang tak pandai main nanti kalau jatuh macam mane? Bende tu bukan sekali pakai terus pandai tau sayang." Isya yang mendengar terus menjatuhkan pandangan.
"Sayang look at me, sayang minta bende lain tak kisah mahal ke jauh ke abang sanggup but not that one, never."
"Tapi baby yang nak bukan sayang!" Jerit Isya yang mahu menangis. Terdapat beberapa mata memandang ke arah mereka.
"Please pardon me, Sir. Is there anything I can do to assist you?" Tanya seorang pekerja di kedai kasut itu.
"excellent, may I try the shoes?" Jawab Isya dengan teruja.
"Yes, ma'am, let me demonstrate." Ajak pekerja itu, tanpa menunggu Tengku Zarith, Isya terlebih dahulu mengikuti pekerja itu. Tengku Zarith yang tidak mampu membuat apa-apa hanya pasrah.
Setelah selesai memilih saiz dan warna yang Isya mahu, mereka mula bergerak ke kaunter. Isya yang gembira dapat membeli kasut itu hanya tersenyum sepanjang masa manakala Tengku Zarith sudah pening memikirkan keadaan yang akan datang.
"In total, £526.80, pay with cash or a card?" Kata Pekerja itu.
"Card" jawab Tengku Zarith.
Tit
"Thank you abang, i love you" bisik Isya perlahan setelah medengar bunyi dari mesin pembayaran itu, gembira gila!
"Your welcome sayang" jawab Tengku Zarith, pening kepala layan mak buyung ni.
"Thank you sir" kata pekerja itu sambil memberi beg kertas.
"Aww your welcome, bye" belum sempat Tengku Zarith membalas, Isya terus menyampuk lalu mengambil pemberian pekerja itu.
~~
"Sepatutnya kene macam tu kan?" Tanya Tengku Azimah kepada Dayana.
"Yana? Yana? YaAllah termenung pulak, Dayana" sergah Tengku Azimah.
"YaAllah, ye mama maaf, Yana termenung pula" kata Dayana dengan serba salah
"Yana fikirkan apa tu? Rindu Zarith ke?" Teka Tengku Azimah. Dayana yang mendengar hanya menganggukkan kepala sebagai jawapan.
"Kan hari ni Zarith balik, nanti peluk la dia puas-puas" usik Tengku Azimah. Dayana yang mendengar tersenyum malu.
"Dah, sambung lap pinggan tu" arah Tengku Azimah. Dayana terus menyambung aktivitinya yang tergendala tadi.
"Hi mama! And my beloved sister in law!" Sergah Tengku Safiyyah yang baru pulang.
"YaAllah budak ni tak reti bagi salam ke? Dah biasa sangat dengan kehidupan orang putih ha?!" Kata sindir Tengku Azimah kepada Tengku Safiyyah.
YOU ARE READING
Takdir Buat Kita
RomanceTENGKU ZARITH 🧡 QALISYA DAMIA "Izin kan aku bertanggungjawab" - TENGKU ZARITH "Lupakan saja, anggap tiada apa-apa yang berlaku antara kita" - QALISYA DAMIA VOTE⭐️, COMMENT & SHARE💫