У нього в багажнику справді лежала лопата. А чому б і ні, адже тримати її там абсолютно природна для російської людини річ. А якщо зима, кучугури? І хай на дворі тільки вересень, чи мало в багнюку заїде чи провалиться куди? Наявність гумових чобіт та омивки їх теж здивує?
Дивлячись у зацікавлені очі даішників, Юра не міг зрозуміти, розігрують вони його чи ні. Чоловіки самі росіяни, невже не розуміють?
Вислухавши його пояснення, даішники — двоє з скриньки однакові з обличчя, — синхронно кивнули, але не відпустили. Зрозуміли з прав водія, що іноземець, і, мабуть, захотіли отримати сувенір — іноземні гроші. Мовляв, навіщо Юрі зайві неприємності, адже порушення правил є. Є знак? Є. Швидкість перевищена? Перевищено. Отже, порушення було? Було. Ще б не було! Крута гірка, а внизу знак, прихований пухнастою гілкою тополі. Юрко його просто не помітив!
Він посміхнувся:
— Краще замість того, щоб стояти внизу з радаром, гілку відпилили. Якщо обмеження коштує, значить не просто так, значить ділянка небезпечна!
На це даішники, особи, мабуть, не зацікавлені в безпеці дорожнього руху, відповіли не дуже привітно, мовляв, не в їхній компетенції гілки пиляти, а не вказувати.
— Гаразд, штраф так штраф, — покрутивши в руках права водія, зітхнув той братик із скриньки, що вище. — У принципі, це питання можна вирішити й простіше… Навіщо вам зайві неприємності?
Усередині Юри точилася боротьба європейської принциповості — все-таки півжиття в Німеччині прожив — і здорового глузду. Домагатися справедливості, вимагаючи, щоб гілку спилили, а звинувачення зняли, чи дати хабар і заощадити час? Бій був недовгим, здоровий глузд переміг. Неприємності Юрі справді були нема чого.
- Скільки?Чоловіки переглянулися, хитро примружилися:
- П'ятсот!
Юрко поліз у гаманець, незабаром доблесні гайці подобрішали і посміхнулися. По-дружньому поцікавившись, куди він прямує, охоче запропонували показати дорогу, щоб «гер іноземець» ненароком не заплутав у такій глушині.
— До села Горетівка як проїхати? На карті село є, а дороги немає. Але пам'ятаю, була така.
— Горітівка? - Перепитав високий. — Це вже не село давно, там зараз котеджне селище.
— Гаразд, хай не село, але доїхати туди можна?