{Class Meets}

216 8 1
                                    

We zitten allemaal in de klas. Luid praten de met elkaar. We wachten op het nieuws van mevrouw Swijsen. Ze heeft leuk nieuws volgens haar. Ze komt de klas binnen. We praten gewoon verder. Ik praat met Alice, ik zit langs haar in de klas.
"Goeiemorgen. Ik heb een voorstel. Wat als de nu met de klas naar Bobbejaanland gaan?"
In de klas barst precies een bom uit. Iedereen is over enthousiast. Ik glimlach.
"Wanneer gaan we dan?" Vraagt, Jayce. Hij heeft bruine haren en draagt soms een bril.
"Wat vinden jullie van zaterdag, deze zaterdag, of zondag."
"Zaterdag!" Roepen de meeste door de klas uit. Diegene die niks zeggen knikken bevestigend.
"Oke, dan wordt het zaterdag. Ik verwacht jullie allemaal om kwart voor negen aan het station."
Na dat gezegd te hebben schrijft ze op het bord de agenda en beginnen we met de les.

~~Na school~~

Ik en Alice fietsen lachend naar huis. De zon staat hoog aan de hemel en de sterren stralen. Ik neem afscheid van Alice en fiets rechtsaf. Snel trap ik door zodat ik sneller thuis ben. Daar spring ik van de fiets af. Ik spurt het huis in en loop naar de living.
"Yoko thuis!" Roept mijn broertje. Ik glimlach en til hem op. Ik zwier hem in het rond. Even later is Rosie ook thuis. Haar gezicht staat op onweer. Ik zet Leo neer en loop achter haar aan de trap op.
"Wazzup Rose!" Zeg ik.
"Laat me met rust." Zegt ze woedend. Ik kijk haar bezorgd aan.
"Rose, wat is er?" Zeg ik nu.
Ze kijkt me aan. Haar ogen zijn helemaal rood.
"I...ik. Vader zal zo woest zijn."
"Wat is er gebeurt."
"Je weet toch dat ik vorige week een So had hmm?"
Ik knik.
"Ik had er niet voor geleerd want ik was opstap gegaan. Ik mocht alleen op stap gaan als ik een goeie toets zou maken. Ik had dat beloofd."
"En je toets is mislukt?"
"Niet zomaar mislukt... ik heb een 0."
"Op hoeveel?"
"20..." fluistert ze, "wat moet ik doen? Ik zal nooit meer iets mogen van hem!"
Ik twijfel even.
"Neem een andere toets... 1 die je wel goed had. Je kan je punten nog altijd ophalen hoor."
"Maar is dat niet liegen?"
"Jawel, je kan ook de waarheid zeggen maar dan riskeer je een vader die om de minuut komt kijken of je bezig bent met je huiswerk."
"Ah ja, en dat willen we niet!"
"Inderdaad."
"Thanx Yoko!"
Ze geeft me een knuffel en loopt vrolijk weg. Wauw, Yoko, slecht advies heb je net gegeven. Ik wandel weer naar beneden waar ik met mijn broertje ga spelen.

~~In het Station~~

"1,2,3,4,5,6,7..."
Mevrouw Swijsen is iedereen aan het tellen.
"22,23... Wie missen we?"
Iedereen kijkt rond.
"Jules is er nog niet!" Zegt Jorne. Jorne heeft blonde haren en is altijd heel droog. Er rijdt een auto de parking op. Jules stapt uit en wandelt naar ons toe.
"Iedereen is er, we kunnen gaan." Zegt mevrouw Willen.
Allemaal samen lopen de het perron op. Net als we er staan arriveert de trein. Snel stappen we in en gaan we ergens zitten. De trein rijdt rustig verder en Marissa haalt een grote zak snoep boven.
"Marissa, ik wil er ook eentje." Zegt Walter. Ze geeft de zak aan hem en al snel gaat de zak de hele wagon rond. Als ze hem terug krijgt is hij nog maar half vol. Ik neem mijn cola uit mijn tas en drink even.
"Yoko?"
"Hmm..."
"Hoe kom je aan je naam?"
"Euh... die heeft mijn moeder gekozen. Ze had een beste vriendin uit Japan die zo heette, ze stierf de dag voor mijn geboorte." Zeg ik snel.
"Oke,waarom doen de niet een spelletje?" Stelt Lora voor.
Iedereen knikt.
"Welk spelletje." vraagt Alice
"Deze?" Vraag Lara.
Ze graait in haar rugzak en haalt er Jungle Speed uit.
"Is goed!" Zegt Marissa.
We beginnen en al snel doet heel de klas mee.
"We zijn er!" Zegt Jorne. We kijken naar buiten en zien inderdaad het station van Bobbejaanland. We stromen naar buiten waar we nog eens geteld worden. We wandelen rustig naar het park en daar staan de stil.
"Wat eerst?" Vraagt Marco.
"De Dreamcatcher, daar kunnen we allemaal tegelijkertijd in." Stel ik voor. Iedereen knikt, samen wandelen we naar de attractie. Ik kijk even achterom want ik heb het gevoel dat ik bekeken word. Een rode sjaal wappert om een jongen heen. Hij is helemaal alleen. Zijn zwarte ogen kijken mij uitdagend aan. Ik knipper even. Zodra mijn ogen open zijn is hij weg. Ik kijk nog even in het rond. Hij is totaal verdwenen.
"Yoko? Kom je?" Roept Alice.
"Ja ik kom!" Roep ik. Meteen ben ik de jongen vergeten.

Heeyy heeyy
Deel 2 is ook veranderd!
Luf ya

DragonBloodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu