{The middle of the labyrint}

165 12 2
                                    

"Wat een groot Labyrint!"

"Inderdaad Noa, hoe komen we hier uit?"

Terwijl iedereen aan het kibbelen is kijk eens naar het labyrint, ik heb het gevoel dat ik dit al eerder gezien heb. Ik begin te wandelen en hoe verder ik kom, hoe duidelijker het wordt.

"Eeuuh, Alys? Ken jij deze plek ook."

"Ik dacht precies hetzelfde, ik ken deze plek."

We lopen nog wat verder en komen aan een splitsing. Ga rechts! Ik draai rond mijn as, waar kwam die stem vandaan? Snel, het monster is zo bij jullie. Ik sla rechts af en begin met lopen. Ik hoor dat de rest mij volgt. Nu naar links. Ik sla links af en loop verder. Ik hoor ze vanalles vragen maar ik negeer hun. "Aaahhhhh, het boekenmonster is hier!" Ik draai me om en ja, daar heb je hem. "En nu?" "Iedereen heeft wapens gekregen! Gebruik ze, je kan er mee overweg, geloof me." Lara en Noa beginnen met hun quarterstafs naar het monster te lopen. De rest volgt hun. "Amber, we moeten op de heg zien te komen." Amber knikt en begint een trap van bliksem te maken. We klimmen de heg op. Ik zie dat de helft van de klas al flauw ligt. Ik en Amber lopen tot aan het monster en springen op hem. Ik plant mijn handen in zijn boeken en laat in zijn organisme allemaal planten groeien zodat hij hapert. Daarna gebruikt Amber haar bliksem en slaat op hem in. Daarna pak ik mijn boog en schiet pijlen in zijn ogen, Lora grijpt haar kans en snijdt het monster in zijn poot. Alice doet haar na en snijdt in de andere poot. De jongens lopen nu samen op hem af en omsingelen hem. Ik en Amber gaan staan, rug tegen rug, we steken onze handen voor ons. We beginnen rond te draaien en een draaikolk te maken. Daarna sturen we de draaikolk op hem af en het monster word terug verplaatst naar het begin. Overwinning één voor klas 3WB. We willen net vertrekken toen ik een idee kreeg. Ik loop naar de ladder en klim erop. "Zo zijn we sneller bij het midden." Gebruik ik als uitleg. Ik zie dat iedereen de heg op klimt en  zo vorderen we snel.
Vergeet het raadsel niet te beantwoorden! Ik zal het nog eens herhalen. Een dokter in Antwerpen heeft een broer in Gent, maar die broer in Gent heeft geen broer in Antwerpen, kan dit?

Daarna verdwijnt de stem weer en beginnen wij met verder lopen. Ineens komt Arnaud naar mij toe. "Alys? Ik denk dat ik het antwoord weet."

"Zeg maar."

"De dokter in Antwerpen is een vrouw."

"Hoezo?"

"Wel, een vrouw kan een broer hebben, maar die broer heeft dan een zus en geen broer."

"Inderdaad! Bedankt hé!"

Ik gaf hem een knuffel en we lopen verder. Ineens staan we voor het midden van het labyrint. Ik voel gewoon dat er iets niet klopt, maar ik kan er niet opkomen. We wandelen door de poort naar het midden en komen in een oude vieze ruimte. We laten elkaar los en kijken elkaar aan. Ineens schieten er metalen staven uit de grond en mijn vrienden zitten in een mum van tijd in kooien. "Alys..."

Ik draai mij om en zie ...
************************************
Mwahahahahaha.... oh ik zou gewoon bibbergierenangst krijgen xxxLeuke cliffhanger hé?? Lacht gemeen.Nu, ik zal snel het vervolg schrijven.
En een dikke proficiat SanneeXD voor het raden van het raadsel... jouw boek is geweldig.. iedereen haar boek lezen, ze schrijft geweldig!! Haar boek heet Mysterius creatures xxx
Luf u xxxx (iedereen)

DragonBloodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu