《KERSTVAKANTIE》

122 7 0
                                    

Eindelijk was het Kerstvakantie.
-Mama

Ik schreeuwde want we zouden ergens naar toe gaan. Ik had mijn mama nog niks gezegt over de gebeurtenis bij het muzeum. "Beter zo," dacht ik,"dan hoeft ze niet ongerust te zijn."

-Mama

Roep ik nog eens. "Waar blijft ze nu toch?"
-ma Bella, don't yell at me. I am here. It's time to go.
-Finnaly. Were are we going to?
- you now it is X-mas tomorrow. And we are going to celebrate That with your frend Alice. And i thought that you want some new clothes. Am i right?
-oh mama. Thanx.

We gingen naar de premarkt en eerlijk gezegt ik was daar nog nooit geweest. Ik vond een mega leuk hemels blauw blousje. Ik kocht er een witte broek bij en blauwe Allstars. Mama begreep niet waarom ik Allstars pakte, maar ik vind dat die zo goed zitten. Na de inkopen gingen we op een gezellig terrasje zitten en dronken een warme chocomelk. Zalig.

Toen we terug naar huis reden was het al middernacht en we reden onder de sterrenhemel. Zo mooi.
- ik had je papa ontmoet onder zo een sterrenhemel, aan zee.
-aan zee?
-Jah, hij was gek op water, en kon meer als een uur onder water blijven. Op een dacht vertelde hij mij een profetie. Hij hoopte dat die zou uitkomen. Hij was trouwens groot fan van Griekse goden. Vooral Poseidon.

Ik haatte mijn vader omdat hij ons verlaten had. Maar nu... ik begon sympathie voor hem te krijgen.
-hoe ging die legende en waarover?
- over Poseidon en zijn dochter.

"Hmm." Dacht ik, " daar hadden de harpijen het ook al over."

Ik luisterde verder.
-In een nacht, dezelfde als altijd.
Zal zij beseffen en gaan.
Wanneer Harpijen jagen, en vreters eten. Zal zij er zijn.
Ze zal vertrekken, op zoek naar de draak van vuur en water. Zij heeft alle keuzes in handen. Als zij hem vind zal ze het drakenbloed krijgen. Zal de wereld winnen. Zal Poseidon heersen aan zeus zijn zij. Zal de wereld leven.
- Wauw die was lang. Hoe kan je dat zo goed onthouden?
- Dat herhaalde hij elke dag. Dat was het laatste dat ik hoorde van hem.
-srry .
"Aarrrggg" hoorden we ineens en ik vroeg:"Wat doen harpijen hier?" Mama beantwoorde angstig:"heb jezelf al eerder gezien?.. oohh ik moet Lucy gaan halen.""Wie is Lucy?" Schreeuwde ik." Je beschermeder." "Wat?" "Laat maar."

We kwamen aan bij een vreemd groot huis. Mama stormde naar binnen."Lucy, Lucy!!!"

'Rustig', antwoordde Lucy,'Wat is?'

Het enige wat mijn mama toen zij is:"het is zo ver." We haasten ons naar buiten sprongen in de auto en reden een bos in.

-naar waar gaan we?
-zul je wel merken. Wanneer was de eerste keer dat je hun zag?
-Eergisteren. Wat gebeurt er?
Ik ben bang!!!
-Het komt wel goed.
* Stop!!!!!
-Waarom?
*Hier  is het.

We stapten, nee sprongen uit de auto en liepen door het bos tot we bij een grote poort kwamen waarop stond'kamp half-blood' .
__________________________________
Srry klein hoofdstukje maar ik vond dat ik zo moest stoppen...
Xxx-jes

DragonBloodWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu