Gemini berseorangan di bilik nya lalu dia teringat akan fourth...
"Comel gak eh kau kalau behave hehe "kata gemini disertai ketawa sinisnya.
"Ehhh tk boleh tk boleh asal aku puji dia lakkk haihhh" kata gemini.
Manakala fourth.....
"Hmmmm asal aku teringat kat dia je niii!!!!" Kata fourth dalam keadaan menjerit.
Auntie mei yang mendengar anak buah nya menjerit lalu bergegas ke biliknya.
"Ehhh ni kenapa jerit-jerit ni??!!" Tanya auntie mei.
"Ehhh tkde pape auntie ada lipas je tadi dia siap terbang lagi biasalah kalau lipas dh terbang nama nya bukan lipas dah hehe"kata fourth dalam nada mahu meyakini auntie mei.
"Hmmm iyelah dah-dah tido" kata auntie mei sambil menutup suis lampu bilik anak buah nya itu.
Fourth hanya menganguk dan terus tidur.
Pada hari minggu....
"Auntie hari ni kerja sampai malam tau kalau ada pape telefon je oke??"kata auntie mei sambil memakai kasut.
"Oke auntie,btw hari ni fot nak keluar dengan kawan boleh tak??" Tanya fourth.
"Boleh je tapi pastikan sebelum auntie balik fot dah ada kat rumah ye kalau tak tido kat luar"kata auntie mei dengan tegas.
"Oke captain" kata fourth sambil memberikan tanda hormat.
Setelah auntie mei keluar fourth lalu menelefon ford untuk memberitahu dia telah di izinkan oleh auntie mei.
Pada pukul 12 tengah hari, fourth keluar dari biliknya dengan berpakaian oversized hoodie,baggy pant,serta beg nya.
Ford yang sudah tunggu di luar rumah fourth berteriak memanggil nya.
"Oiiii fott buat pe tuuu lama nyaaa!!!"kata ford sambil berteriak.
"Sabolah aku nk hensem-hensem pun tk boleh" kata fourth sambil mencebik kan mukanya.
"Haihhhh yelahh dah-dah masuk kereta cepat"kata ford.
Fourth hanya menurut Dan tidak berkata apa-apa.
Sesampai nya di mall...
Mereka lalu bergegas pergi ke pusat menonton wayang untuk membeli tiket. Setelah tibanya disana ford menyedari akan seseorang yang dikenalinya berada disamping nya,iya tu adalah mark lalu ford menyapa..."Ehhh markkk buat pe kat sini??"kata ford.
Mark yang perasan akan suara yang dikenalinya itu lalu melihatnya....
"Ehhh awak, awak buat pe kat sini jugak??"kata Mark.
"Nk tengok movie ngan fot, kalau awak??"Tanya ford
"Nk tengok movie jugak ni ngan gem ni dia"kata Mark sambil menunjuk kearah Gemini.
"Kauuu lagiii??, kat mana-mana ada kau"kata fourth yang menyampuk.
"Biasalah kan bumi ni bulat,bulat macam muka kau, hehe" kata gemini sambil tertawa sinis.
"Kau nk kata aku gemok lah kannn haaa!!??"kata fourth dalam keadaan menahan marah.
"Ehhh dah-dah gaduh je tau kawin kang" kata ford
"Iiiiiiii fordddd!!"kata fourth dalam keadaan merengek.
"Apa kata kita tengok movie sama-sama,btw korang nak tengok movie apa??" Tanya ford.
"Ehhh tapiiii.....",perkataan nya lalu di potong oleh ford.
"Tkde tapi-tapi duit tiket kau pun aku tanggung"kata ford.
Fourth hanya diam Dan tidak berkata apa-apa.
"Ouhh kitorang nk tengok movie hantu yang baru keluar tu"kata Mark.
"Ouhhh samalah kitorang pun sama kalau macam tu kitorang pergi beli popcorn korang beli tiket,nah duit"kata ford sambil menghulurkan duit.
"Oke wak" jawab mark.
Btw fourth takut hantu Tau..
To be continued
YOU ARE READING
The unexpected love(Complete)
Romancemenceritakan tentang seorang pelajar sekolah yang sebatang kara hidup dengan makciknya,semuanya baik-baik sahaja apabila tiba-tiba dia berjumpa dengan seorang pelajar baru yang mengambil dan mengalahkan semua pekara yang dimahiri nya,sejak dari itu...