prepared

395 16 0
                                    

    "Haihhhhh"keluh fourth yang sedang makan itu.

     "Kenapa honey??"Tanya Gemini.

  "Mcam mana fot nk bagi tahu auntie pasal kita ni"jawab fourth.

    "Esok kita cuti lagi kan??"Tanya Gemini.

    "Haah kenapa"jawab fourth.

"Esok gem bawak parents gem pergi rumah fot lepas tu kita bagi tahu pasal kita kat auntie fot"ucap Gemini.

     "Haaaa!!! Macam nak masuk minang je camtu"jawab fourth.

     "Eh tkde lah nanti kita dah habis belajar baru gem buat"ucap Gemini dengan ketawa sinisnya.

     "Tapiiii.....

Ayat nya di potong....

     "Tkde tapi² okay,hmmm cepat makan lepas ni kita shopping"ucap Gemini.

     Fourth hanya diam dan menghabiskan makannya......

    Waktu malam di rumah fourth.....

"Ummmmm auntie esok ada kawan fot datang rumah dia kata nk jumpa auntie, auntie ada ke esok??"Tanya fourth pada auntie nya.

   "Ouhhhh auntie ada je esok sebab esok auntie cuti, kenapa kawan fot tu nak jumpa auntie??"jawab auntie mei yang sedang menonton tv itu.

     "Alahhh cuti pulakkk macam mana ni"ucap fourth dalam hati.

    Auntie mei yang menyedari anak buahnya tidak menjawab soalan lalu memandangnya Dan melihat fourth sedang termenung.....

     "Heyyy fourth kamu ni kenapa termenung, tk jawab soalan auntie pun"ucap auntie mei sambil menggoncangkan badan fourth.

Fourth yang tersedar lalu berkata.....
"Ouhhhh dia ada Benda nak Tanya auntie,tapi fourth tak tahu lah apa Benda tu,hmmm dh lah fourth nak tido good night auntie,love you"ucap fourth lalu berlari ke biliknya.

  Auntie mei yang berasa hairan pun sambung menonton tv.

    Di rumah Gemini......
"Hmmm mommy, papi esok kita pergi rumah fourth okay"ucap Gemini Dari belakang mereka.

     Ibu Dan ayah Gemini yang sedang menonton tv lalu menoleh kebelakang......

   "Kenapa nak pergi rumah dia??"tnya ibu nya.

    "Dia nak bagi tahu relationship dia ngan gem tapi dia takut nak bagi tahu sorang²,so mommy papi nanti tolong lah yakinkan auntie dia okay"jawab Gemini.

"Hmmmm yelahhhh,untuk menantu papi semua boleh"ucap ayahnya.

    "Aku ni bukan ank diorang dah ke"ucap gemini dalam hati lalu masuk ke biliknya.

Keesokan harinya~

      "Haihhhh mana gem ni,takutnya"ucap fourth dalam hati.

    "Haaaa fot mana kawanya??"Tanya auntie mei.

      "Haaa jap lagi sampai lah tu hehe"jawab fourth sambil menggaru kepalanya.

   Tiba-tiba datang sebuah kereta hitam memasuki halaman mereka.
Fourth Dan auntie mei lalu keluar dari rumah untuk melihat siapa di luar.
Gemini lalu keluar dari kereta berserta ibu bapanya.

"Haaa tu kawan fourth hehe"ucap fourth.

  Auntie mei yang terpegun melihat mereka, kerana mereka keluar dari kereta yang mahal.

   "Betul ke ni kawan fot??"Tanya auntie mei.

    "Hmmm betul lah saya kawan dia auntie,ouhh nama saya Gemini Dan Dua orang kat belakang saya ni parents saya,saya ada Benda nk bagitahu auntie ni"jawab Gemini.

     "Ouhhh ye kee kalau camtu masuk lah dulu auntie dah buat air"ucap auntie mei.

      Mereka pun masuk.....
"Jadi saya mak Gemini saya nak cakap pasal Gemini Dan fourth"ucap auntie risa selepas sahaja mereka berbual sebentar.

      "Ouhh pasal apa tu??, fot ada buat masalah ke??"Tanya auntie mei.

    Fourth yang duduk di sebelah Gemini merasa berdebar sehingga tangannya menggigil,Gemini yang perasan akan itu lalu memegang tangan fourth.

     "It's okay honey everything will be fine"ucap Gemini dalam keadaan berbisik.

     Berbalik kepada keadaan tadi.....
"Ouhhh tidak, fourth tidak membuat masalah tapi dia Dan anak saya sebenarnya ada relationship lebih Dari kawan,jadi saya nk bagi tahu dekat puan"jawab auntie risa.

     "Haaaaa!!! That's mean they're lover"ucap auntie mei dalam nada terkejut.

     "Ye jadi kami dah lama bagi restu  dekat mereka,jadi sekarang giliran puan untuk merestui"ucap auntie risa.

    Auntie mei lalu melihat kearah fourth. fourth hanya mampu tersengih-sengih melihat auntienya itu.

    "Hmmmm saya tak kisah pun sebenarnya dengan siapa fourth bercinta Dan tk kisah even with same gender jadi saya restu asalkan dia bahagia"ucap auntie mei lalu tersenyum kearah fourth.

     Fourth yang mendengar itu lalu memeluk Gemini. Gemini lalu memeluknya kembali.

    "Ouhhh patut lah selalu keluar ye rupanya keluar ngan bf"ucap auntie sambil mei menggeleng-gelengkan kepala nya.

     Fourth hanya tertawa Dan menggaru kepalanya.


               Fuhhh lepasni tunggu
                          Khawin je
                     To be continued

    

  

 The unexpected love(Complete)Where stories live. Discover now