Keesokan harinya di sekolah.....
Ford perasan akan cincin yang dipakai oleh fourth lalu dia menegur..."Ehhh fot cincin apa tuuu??"Tanya ford.
"Hmmmm ni cincin Gemini bagi"jawab fourth.
Satu kelas yang mendengar itu lalu berkata.....
"Haaaaaaa!!!" Dalam keadaan serentak lalu melihat kearah Gemini.
"What it's just promise ring,it's not that expensive,just 500 myr each ring"ucap Gemini dengan tenang.
Satu kelas itu berkata lagii....
"Haaaaaaaaa kepala otak kau lah tk mahal!!!!"lalu mereka memandang fourth."Ummm... saya tk Salah pape gem yang paksa"ucap fourth sambil menunjuk kearah Gemini.
"Hmmm btw gem taknak bagi aku rantai ke kau kan kaya"ucap mark tiba-tiba.
Gemini lalu memandang nya dengan pandang tajam.
"Hehe just kidding aaaa don't take it seriously hehe"ucap mark lalu berlari ke belakang ford.
Cikgu lalu masuk dan mereka meneruskan pelajaran.....
"Bapak ah Gemini belikan dia cincin mesti dia guna kan Gemini nak dapat kan Benda tu"ucap nana dalam hati.
Waktu rehat~
"Weh ford kau pergi lah kantin dulu nanti aku nak kemas barang sikit"ucap fourth."Hmmm okee"jawab ford sambil menarik tangan mark.
"Gem pergi lah dulu kantin nanti fot ikut"ucap fourth.
"Betul niii"jawab Gemini.
Fourth menganguk lalu senyum kearahnya."Yelah nanti gem belikan fav food fot oke"ucap Gemini.
"Fott nak meee tauuuu"jawab fourth.
"Okay babe bye"ucap Gemini lalu meninggalkan kelas.
Nana Dan Dua budak lelaki yang melihat fourth seorang diri di dalam kelas lalu masuk dan menemuinya.fourth yang mahu saja keluar dari kelas lalu ditolak oleh Dua budak lelaki yang merupakan kawan nana.fourth lalu terjatuh.
"Ouhchhhh,hmmm sakitnya asal kau tolak² ni"ucap fourth yang terduduk di lantai.
Nana lalu berkata....
"Kau asal nak guna kan Gemini haaaaa,kau Tau dia kaya senang² je kau nak mintak Benda mahal!!"ucap nana dengan nada yang kuat.Di situasi Gemini.....
"Haihhh mana fourth ni tk sampai² makan dah sejuk niii aku pergi tengok kejap lah"ucap Gemini dalam hati."Ford kau jaga makanan ni aku nk tengok fourth"ucap Gemini lalu meninggalkan kantin.
Ford hanya mengangukkan kepala dan meneruskan makannya.
Di kelas....
Gemini yang terdengar jeritan nana lalu segera masuk ke kelass..."Heyyyy apa kau buat niii haaaa!!!"ucap Gemini dalam keadaan marah apabila melihat fourth terduduk di lantai.
"Ehhhh Gemini hmmm nana tak buat apa² fourth ni yang kacau nana"ucap nana dalam keadaan menggedik.
"Kepala hotak kau lah I know my boyfriend don't do things like that!!"jawab Gemini sambil mengangkat fourth.
"Lepas ni kalau aku Tau korang kacau dia lagi Mati korang!!"ucap Gemini yang mengangkat fourth lalu keluar dari kelas.
Nana hanya terdiam Dan tidak dapat berbuat apa²
Di taman sekolah.....
Gemini meletakkan fourth di satu kerusi di taman itu."Are you okay hmmm??"Tanya Gemini.
"Hmmmmm.. fot susah kan Gemini ke hskkk...hskk... Sorry"jawab fourth sambil nangis tersedu-sedu.
"No, fot tak pernah susah kan gem"ucap Gemini sambil mengelap air mata fourth dengan tangan nya.
"Hmmm I'm sorry... Hskkksk....hskkk"jawab fourth.
"It's okay honey"ucap Gemini lalu memeluk fourth.
Dia lalu mengusap kepalanya...
" It's okay it's not your fault"ucap Gemini sambil menenangkan fourth yang sedang nangis tersedu-sedu.
"Fot ada Luka kat mana² tk??"Tanya Gemini.
Fot memunjukan telapak tangannya yang Luka....
"Hmmm tkpe ni sikit je hskkk...."ucap fourth."Kita pergi kantin ye, kita makan nanti gem amik ubat"jawab Gemini.
Fourth lalu menganguk dan mereka pergi ke kantin....Di kantin.....
"Haaaa tu dorang lamanya!!"ucap ford.
"Hehhh fot asal lama sang.....Ayat nya lalu di potong oleh Gemini.
"Shhhhhh!! Aku nak pergi amik ubat jaga dia"ucap Gemini lalu menyuruh fot duduk di sebelah ford.
Ford yang terkejut melihat mata,hidung fourth yang merah serta berair.dia juga terkejut melihat telapak tangan fourth Luka.
"Heyyy gemini ni kenapa ni??"Tanya ford.
"Nanti lah aku cite suruh di makan aku nak gi amik ubat"jawab Gemini lalu berlalu pergi.Ford yang hairan lalu menyuruh fourth makan.....
Gemini pun kembali...
"Fot sini tangan tuuu gem letak ubat"ucap Gemini lalu duduk di sebelahnya."Hehhh apa dah jadi ni??"Tanya ford.
Gemini lalu menceritakan kejadian tadi....
"Sundalllll tk guna tu siap dia!!"ucap ford yang mahu berdiri tetapi mark menahannya.
"Sbar syg nanti jelah kita hempuk muka sundal tu"ucap mark sambil mengusap belakang badan ford
"Gem tk makan ke ??nanti lapar"Tanya fourth.
"Fot makan lah dulu"jawab Gemini.
"Fot dah makn gem makan lah pulak"ucap fourth sambil mecedok makan untuk menyuap Gemini.
"Aaaaa bukak mulut"ucap fourth dengan senyumannya.
Gemini tersenyum lalu memakannya.
"Sedap tk??"Tanya fourth.
"Kalau fourth yang suap semua sedap"jawab Gemini.
Mereka berdua lalu ketawa bersama-sama.
"Ehhh kitorang pun boleh lah suwit² cuma makanan je dah habis,kan syg"ucap mark.
"Betul²"jawab ford sambil menganggukkan kepala.
Sapa nk pp tu saya lelong😊
To be continued
YOU ARE READING
The unexpected love(Complete)
Romancemenceritakan tentang seorang pelajar sekolah yang sebatang kara hidup dengan makciknya,semuanya baik-baik sahaja apabila tiba-tiba dia berjumpa dengan seorang pelajar baru yang mengambil dan mengalahkan semua pekara yang dimahiri nya,sejak dari itu...