Selepas mereka selesai makan tengah hari~
"Fot ada nk pegi mana² tak??"Tanya Gemini.
"Jom pegi library"jawab fourth.
"Aik kenapa nk pegi library??"Tanya Gemini.
"Because i wanna learn more things about"jawab fourth dengan senyumannya.
Gemini tersenyum lalu mengusap kepala fourth.
"Hehe fot gurau je jom pegi aquarium,nak tengok ikan"ucap fourth.
"Okay dear"jawab Gemini.
Di aquarium ~
"Cantik Nya ikan ni"ucap fourth dalam nada teruja.
"No they are not beautiful, you're more beautiful"jawab Gemini.
"Hmmm dah lah jom duduk sana"ucap fourth sambil menarik tangan Gemini.
Gemini hanya tertawa melihat cinta hatinya itu.Sesudah mereka duduk~
"Fot did you know why I like you??"Tanya Gemini.
"Tak Tau kenapa??"jawab fourth.
"I like you because your eyes, your smile, they're so gorgeous, when I see you my heart say that only you can take my heart"jawab Gemini.Fourth terkedu lalu dia meletakkan kepalanya di bahu Gemini.
"You know I like because what?, because you buy me fried chicken that day and I like the way you treat me,the way you care about me and i wanna say I love you so much,tq for always being with me"ucap fourth sambil tersenyum."I love you too"jawab Gemini lalu mencium dahi fourth
"Hmmm fourth nak makan ice cream boleh tk??"Tanya fourth
"Hmmm anything for you darling"jawab Gemini sambil tersenyum.Mereka lalu bangun untuk membeli ais krim.....
"Wich flavor did you want??"Tanya Gemini.
"Ummm nk flavor mango lah"jawab fourth.Gemini lalu membeli Dua ais krim satunya mango Dan satu lagi coklat....
"After this where did you want to go??"Tanya Gemini.
Fourth yang tidak fokus akan pertanyaan Gemini terlihat mulut Gemini yang comot lalu dia mengunakan jarinya untuk membersihkan nya."Hmmm apa makan comot² ni nanti bersemut baru Tau dahlah gem tu memang dah manis"ucap fourth sambil membersih kan mulut gem.
Gemini hanya tersenyum lalu mencubit hidung fourth.....
"You should mirror yourself"jawab Gemini sambil membuka kamera telefon nya dan menunjukkan muka fourth."Heyyyy fot dah makan elok² dah tkkan comot lagi!!"ucap fourth sambil membersih kan mulutnya menggunakan tisu.
"Lepas ni gem nak bawak fot pegi satu tempat"ucap Gemini.
"Hmmm tempat apa lagi??!!"Tanya fourth.
"It's secret"jawab Gemini lalu tertawa.
Fourth lalu memuncungkan bibir nya dan sambung memakan ais krim. Gemini hanya tersenyum.Di suatu kedai~
"Ni... Bukan kedai cincin ke kenapa kita kat sini??" Tanya fourth."I wanna buy a promise ring for us"jawab Gemini.
"Haaaaaaa mahalkan takpayahlah nanti fot buat kan Dari kertas"ucap fourth sambil menarik tangan Gemini.
"It's okay I have a lot of money"jawab Gemini sambil tersenyum sinis.Gemini lalu menarik fourth kedalam kedai, fourth tidak dapat melawan kerana Gemini terlalu kuat.
Gemini lalu memberitahu mahu membeli promise ring.lalu mereka mengukur jari masing-masing.setelah mereka selesai semua itu mereka pun keluar.Di luar kedai~
"Fot promise with me you gonna be with me forever until I die okay"ucap Gemini sambil menyarungkan cincin ke jari fourth."Hmmm I'm promise!! and promise with me you not gonna cheat on me okayyy"ucap fourth sambil menyarungkan cincin ke jari Gemini.
"Hmmm I'm promise,okay come here give me hug"ucap Gemini sambil tersenyum Dan membuka tangannya.
Fourth lalu memeluknya Dan berkata.....
"I love you!!"ucap fourth yang dalam dakapan Gemini.
"Hmmm I love you too"jawab Gemini sambil mencium kepala fourth.
Boleh potong kaki part ni
To be continued
YOU ARE READING
The unexpected love(Complete)
Romancemenceritakan tentang seorang pelajar sekolah yang sebatang kara hidup dengan makciknya,semuanya baik-baik sahaja apabila tiba-tiba dia berjumpa dengan seorang pelajar baru yang mengambil dan mengalahkan semua pekara yang dimahiri nya,sejak dari itu...