Di suatu pagi....
"Saya ingin membuat pengumuman bahawa Sekolah aku membuat pemilihan bagi mewakili sekolah, antara pertandingan yang ada ialah sukan olahraga,kuiz matematik,pertandingan melukis serta banyak lagi, jika ada murid-murid yang berminat sila lah datang ke dewan esok bagi pemilihan tersebut"ucap guru besar sekolah itu."Yess ada peluang aku nak jatuh kan Gemini hehe"kata fourth dalam hati.
"Kau ni kenapa fot tersengih-sengih Salah makan ekkk??"Tanya ford.
"Eh tk lah, btw ini lah peluang aku nk jatuh kan Gemini hehe"jawab fourth.
Gemini yang terdengar lalu menjawab...
"Fourth you gonna always be number 2,trust me".kata gemini sambil tersenyum sinis.
"Hishhhhh kau memang nk kena an" kata fourth.
Ford lalu menahan fourth dan menyuruh nya tenang....
"Sabar nanti kang tk pasal-pasal kena jumpa cikgu disiplin" kata ford
Fourth hanya diam dan tidak berkata apa-apa.
Pada waktu rehat......
Fourth hanya mengusik makanannya dan tidak memakannya."Are alright fot, don't play with your food makan nanti lapar"kata ford.
"Aku risau lah dengan pemilihan tu takut aku nanti tk kena pilih"jawab fourth dalam nada sedih.
"Haihhh kau ni lain kali cikgu cakap tu dengar, kan cikgu akan pilih dua orang untuk di wakilkan" kata ford.
"Ouhhh yekee that's mean aku still ada peluang lah ni"jawab fourth dalam nada teruja.
"Ye lah dah-dah cepat makan,btw nanti lepas sekolah kita pergi terus rumah aku kita study oke??"kata ford.
"Oke!!"jawab fourth dengan gembira.
Selepas sekolah....
Setelah menelefon auntie mei untuk meminta izin,mereka bergegas ke rumah ford untuk belajar."Besarnya rumah kau hmmm,btw mana parents kau??"kata fourth.
"Alah ni rumah mak bapak aku, diorang busy kerja so sebab tu aku selalu keluar"jawab ford.
Mereka lalu mula belajar dari pukul 1 petang sehingga 4 hingga petang.setelah mereka selesai belajar ford lalu menghantar fourth pulang ke rumah.
Fourth lalu masuk kerumah dan terus ke biliknya untuk mandi.selepas itu fourth sambung belajar di bilik nya.
Kreekkk....
Fourth yang mendengar bunyi pintu itu lalu bergegas untuk menyapa auntie mei yang baru pulang dari kerja."Hiii auntie kerja oke tak??"Tanya fourth sambil senyum kearah auntie mei.
"Oke je, kamu tu macam mana study oke tk"jawab auntie mei
"Oke je"jawab fourth.
Di situasi Gemini....
"Mommy ,papi esok ada pemilihan untuk wakil sekolah tau nanti gem nak masuk quiz matematik"kata gemini ketika sedang makan malam dengan ibu bapanya."Baguslah tu nanti buat yang terbaik tau"kata ayahnya.
"Tak kisahlah kamu dapat nombor berapa pun at least you try"kata ibunya.
"Oke I try my best"jawab Gemini.
Mereka hanya tersenyum melihatnya dan lalu menyambung makan.
Adakah mereka akan dipilih
To be continued
YOU ARE READING
The unexpected love(Complete)
Romancemenceritakan tentang seorang pelajar sekolah yang sebatang kara hidup dengan makciknya,semuanya baik-baik sahaja apabila tiba-tiba dia berjumpa dengan seorang pelajar baru yang mengambil dan mengalahkan semua pekara yang dimahiri nya,sejak dari itu...