Keesokan hari nya,di dalam dewan.....
"Jadi murid-murid sila beratur di tempat yang sudah di beritahu tadi bagi pemilihan"ucap cikgu mazlan.Fourth yang terdengar pengumuman itu lalu bergegas ke tempat yang sudah ditetapkan,tiba-tiba dia terlanggar seseorang...
"Ouchhhh sorry² tadi saya tk nampak"ucap fourth.
Orang yang dilanggar itu adalah budak lelaki yang sama umur dengan nya tetapi berlainan kelas dan namanya prom.
"Ouhhh tkpe² awak ok tk??"jawab prom.
"Oke je"kata fourth.
Gemini yang baru sampai dan terlihat fourth bersama seorang lelaki lalu menarik tangan fourth untuk pergi bersama nya...
"Ehhhhh nk pergi mana ni??"ucap fourth.
"Nk pergi tempat quiz lah,kang tk kena pilih nangiss"jawab Gemini.
"Ieeeee mana ada" kata fourth.
Gemini hanya diam Dan membawa fourth ke tempat yang telah di tetap kan. Prom yang ditinggalkan sendiri tadi pun berasa hairan.
Di tempat pemilihan.....
"Jadi cikgu akan memilih dua orang untuk mewakili sekolah,jadi kamu akan menjalani ujian demi ujian untuk membuktikan kamu layak mewakili sekolah atau tidak"ucap cikgu hartini.Fourth,gemini dan serta murid yang lain menjalani ujian demi ujian dan akhirnya pada pukul 12.30 cikgu mengumumkan murid yang akan mewakili sekolah bagi acara quiz matematik....
"Jadi 2 murid yang akan mewakili sekolah adalah.........
Fourth yang dalam rasa gementar pun menggigit kukunya kerana takut tidak dipilih,Gemini yang melihat itu lalu menarik tangan fourth dan memegangnya.....
"Jangan gigit kuku tu nanti Luka" ucap Gemini.
Fourth hanya terdiam dan mengalihkan pandangannya kerana sangat malu.
"Adalah....... Gemini Dan fourth!!!!!! Tahniahhhh!!"ucap cikgu hartini.
Fourth yang mendengar itu terkejut dan lalu memeluk Gemini.
"Yeayyyy kita kena pilihhhhh!!!"ucap fourth dengan gembira.
Gemini yang terkejut, tersenyum lebar dan memeluk fourth kembali.
"Are you happy huhhh nong fotfot??"ucap Gemini berserta dengan tawa sinis nya.
Fourth yang terdengar itu lalu melepas pelukan nya dan berkata....
" Hmmmm.. happy lah apa pulak tk happy, ingat ye lepasni aku akan dapat kan balik tempat aku"jawab fourth.
"Haihhhhh suka hati lah at least you happy"kata gemini.
Apa ni peluk² kat public
To be continued
YOU ARE READING
The unexpected love(Complete)
Romancemenceritakan tentang seorang pelajar sekolah yang sebatang kara hidup dengan makciknya,semuanya baik-baik sahaja apabila tiba-tiba dia berjumpa dengan seorang pelajar baru yang mengambil dan mengalahkan semua pekara yang dimahiri nya,sejak dari itu...