the day part2

521 18 0
                                    

  Setibanya mereka di tempat quiz akan dijalankan.....
"Hi dan selamat datang kepada para pengunjung dan para peserta ke quiz matematik antara sekolah. Disini kita mempunyai banyak........

   Sedang pengacara itu berucap fourth yang dari tadi tidak duduk diam kerana terlalu gementar,Gemini lalu menarik nya....

   "Hey² calm down it's okay, you can do it"ucap Gemini sambil mengusap kepala fourth.

    "I'm scare banyak sangat orang, diorang pandang macam tengah judge fot"kata fourth dalam keadaan menggigil.

    "You say you gonna deafet me right,so you should be brave okay"kata gemini sambil menenangkan fourth.

   Fourth hanya mengangukkan kepalanya.

   "Jadi kita akan memula kan quiz ini di minta semua perserta naik ke pentas"ucap pengacara majlis itu.

      Mereka lalu keluar satu persatu dan tampil di atas pentas.Mereka semua menjalani quiz itu dengan baik meskipun susah dan akhirnya pememnang akan diumumkan....

    "Jadi inilah pemenang untuk quiz matematik, kita mula dari tempat ketiga..... Tempat ketiga ialahhhhh....

"Dum dum dum dum dum"bunyi drum

Ialahhhh iskandar harith dari Sekolah seri menanti berikan tepukan.

Sementara di belakang pentas......
    Fourth yang dari tidak melepas kan genggaman tanganya dari Gemini kerana dia takut tidak menang. Gemini lalu berkata....

    "Nanti lepas ni kita makn ice cream oke fourth nk flavor apa??" Tanya Gemini

   "Haaaaa ice cream,hmmm fourth nk flavor strawberry boleh tk??"jawab fourth.

   "Anything for you nong fotfot"jawab Gemini.

    Kembali kepada acara tadi...
"Oke bagi tempat kedua ialahhhhhh...

"Dum dum dum dum"bunyi drum

    Ialahhhhh Gemini norawit dari Sekolah
Alam shah,tahniahhhh!! Beri tepukan.

   Gemini yang terkejut mendengar itu lalu memberitahu fourth....

   "Tunggu sini ye nanti gem datang"kata gemini.

    Gemini lalu pergi, fourth hanya diam dan tidak berkata apa-apa.

    Jadi seterusnya,tempat pertama di menangi olehhhhhh.......

"Dum dum dum dum"bunyi drum.

    Olehhhh Fourth nattawat dari Sekolah Alam shah, tahniahhhh!!! Berikan tepukan semua!!!.

    Fourth yang tidak menyangka hal itu terus bergegas ke atas pentas untuk mengambil hadiahh.

   Diluar dewan....
"Congrats fot, you're getting smart laahhh"kata gemini sambil mengusap kepala fourth.

    "Tqqqqq, hmmm gem boleh dekat sikit tk??"Tanya fourth.

   "Kenapa?" Jawab Gemini sambil mendekatkan diri nya ke fourth.

   Fourth lalu mencium pipi Gemini dan berkata...
"Hmmm fot gi tandas jap eh,jangan lupa beli kan ice cream tau hehe"kata fourth sambil belari kearah berlainan dari tandas.

    "Ehhhh fot tandas belah kiri lah tu kanan!!!"kata gemini dengan senyum yang lebar.

    Fourth yang mendengar itu lalu pergi ke arah betul.

   Setelah 6 minit~ fourth pun kembali.
"Nah ice cream strawberry, special for you"kata Gemini sambil menghulurkan ais krim.

    "Tqqqq,hmmm lepasni kita pergi basketball court ehhhh nak jumpa ford"kata fourth dengan nada memujuk.

     "Yelahhh jom pergi sekarang"jawab Gemini.

     "Yeayyyyy!!" Ucap fourth dengan gembira.

     Di lapangan bola keranjang...
Ford yang sedang duduk di kerusi penonton sambil memerhatikan mark dari jauh,tiba-tiba bahu nya di tepuk Dari belakang dia pun menoleh kebelakang dan melihat fourth.....

    "Sanggup kau tk tengok aku tadi aku dapat no.1 Tau "ucap fourth dalam nada merajuk.

    "Yeke Gemini dia dpt no.1 ke menipu ni"jawab ford.

    "Eiiiiii mana ada menipuuuu!"kata fourth.
   
       "Betullah dia dapat no.1, dia ni memang pandai kau je tak tahu" jawab Gemini dengan tenang.

     "Eleh kau kerja nk backup ayang je, dh lah aku nk sambung tengok mark practice dah pergi main jauh-jauh"ucap ford dalam nada tidak bersalah.
  
      "Haihhh dh fot jom kita gi makan oke nanti perut tu sakit tk makn"ucap Gemini.

     "Hmmm yelah tapi fot nak makan mee"jawab fourth.

     "Oke, nanti gem beli"ucap Gemini sambil mencubit hidung fourth.

      "Hmmm sakit laaaaa......

    Ford yang berada disitu hanya membuat tidak dengar akan perbualan mereka kerana dia ingin fokus ke mark sahaja.

               Syuwitt je memasing
                    To be continued

 The unexpected love(Complete)Where stories live. Discover now