the day

551 17 0
                                    

  Di suatu pagi.....
"Sila beratur dalam barisan yang telah ditetapkan"ucap cikgu dahlia.

   Semua beratur termasuk lah Gemini dan fourth.mereka lalu masuk ke bas yang sudah di sediakan.

   "Kau duduk dengan aku jangan nk berangan duduk ngan sapa²"ucap Gemini sambil memegang tangan fourth.

   "Aikkkk asal lak??!"kata fourth.

    "Aku je boleh handle perangai kau ni"jawab Gemini sambil mata nya mencari tempat duduk yang kosong.

   Fourth yang hairan hanya menggaru kepala nya.sesudah nya duduk bas mereka segera bergerak menuju destinasi ia memakan waktu hampir 2 jam. Fourth yang tidak tidur dengan cukup pun melelapkan matanya. Gemini yang perasan akan itu lalu meletakkan kepala fourth di bahunya.

   "It's okay just sleep,nanti dah sampai aku kejut"ucap Gemini dalam keadaan berbisik.

   "Hmmm... okay"jawab fourth.

    "Ehhhh wait why your face so red,are you shy huhhh??"Tanya Gemini.

    "Hmmmm...... Mana ada, dh lah diam orang nk tido"jawab fourth dengan keadaan menahan malu. Gemini hanya tertawa sinis.

   Setibanya di sana....
"Oke semua jaga perilaku ya kat sini all the best,no matter what number you got I'm still proud oke"ucap cikgu harmoni.

   "Cikguuuuu Jangan speaking kitorang tk pahammmm!!!!"kata seorang murid.

    Murid yang lain hanya tertawa Dan cikgu pun hanya pasrah dengan anak muridnya.Tiba-tiba ada seseorang menepuk bahu fourth. Apabila dia melihat kebelakang dia melihat ford.

   "Ehhhhh fordd buat pe kattt siniii!! Nk sokong aku ehhh"ucap fourth.

    "Ehhh tk lah aku dtang sini sebab nk support mark dia kan main basketball"jawab ford dalam nada tidak bersalah.

    "Sampai hatiii kau,gem tengok dia ni.."kata fourth sambil menyebut nama Gemini.

    "Don't cry ya nong fotfot"ucap Gemini sambil mencubit pipi fourth yang bulat.

    Ford yang melihat kejadian itu lalu terkedu dan segera pergi kerana tidak ingin muntah di situ.

     "Ehhh lariii dah,gem sakit lah jangan lah cubit kuat sangat"kata fourth sambil mengusap-usap pipi nya.

    "Alololo sian dia ye, kalau aku buat macam ni sakit lagi tak??"Tanya Gemini.

    "Buat apa??"jawab fourth

    Gemini lalu mencium pipi fourth dan bertanya.....

    "Sakit lagi tk u,dahlah I nk gi tandas tunggu sini Tau kang tk pasal² ada kes budak hilang "Tanya Gemini.

    Fourth yang terkedu lalu menekup mukanya Dan menjerit dalam diam kerana malu.

    Disituasi ford....
"Aikkk mana mark ni kata nk jumpa kat sini"ucap ford.

    "Did you miss me huhh?? Ford"kata Mark yang datang Dari belakang ford.

    "Hmmm haah aku rindu kau asall"jawab ford.

     "Alololo dia rindu kite ye"kata Mark sambil memeluk ford Dari belakang.

     Mark lalu memberikan satu kucupan di pipi ford.

     "Heyyy kita kat public lahh"ucap ford

    "I don't care I just wanna show them that I have cute boyfriend,so diorang dah tk kacau u dh sebab u dah taken"ucap mark dengan tawa sinisnya.

     "Hmmmm yelah² dh pergi siap² practice nanti game dh nk start"ucap ford.

     Mark lalu melepaskan pelukan nya dan berkata

     "Oke sayanggg,byeeee cintaaaa!!"ucap mark sambil melambai ke arah ford.

    Ford hanya menekup mukanya Dan menahan malu.

             Ish² public pun jadilah
                  To be continued
    

   

   

 The unexpected love(Complete)Where stories live. Discover now