"Hmmmm asal rasa macam demam ni"ucap fourth yang baru bangun dari tidur.
"Nak bagi tahu anutie ke tapi aku nk gi sekolah dah janji dah ngan gem nk jumpa"ucap fourth dalam hati.
"Tkyah lah hmmm sikit je ni makan panadol nanti hilang lah".ucap fourth lagi dalam hati.Setelah dia bersiap dia segera ke dapur untuk memakan ubat.
"Nasib auntie dah gerak kalau tk,tak gi sekolah lah aku harini"ucap fourth dalam hati.Sesampainya di sekolah.....
Fourth hanya diam dan termenung,ford yang melihat kawannya begitu lalu menegur....
"Kau ok tk ni senyap semacam je"Tanya ford.
"Aku ok je,pening sikit je"jawab fourth
"Hmmm yelah kalau tak ok ckp"ucap ford.
Fourth hanya mengangukkan kepalanya dan meneruskan kerja.Semasa kelas pjk....
"Ehh fot why you look so pale??"Tanya Gemini.
"Haah kau ok tk"ucap ford.
"Ehh tkdelah mana ada hehe"jawab fourth.
Gemini lalu meletakkan tanganya ke dahi fourth......
"Ehhhh panas ni"ucap Gemini.
"Hmmm tapi pagi tadi fot dh makn panadol"ucap fourth.
"Sini duduk ngan gem kang jadi lagi terok"ucap Gemini.
Haah aku bagitahu cikgu kau tkleh PJ"ucap ford.
"Hmmm ok"jawab fourth."Fourth tu kenapa sayang??"Tanya mark sambil meletakkan dagu nya di bahu ford.
"Dia demam,patutlah pagi tadi diam je"jawab ford.
"Haaaaa alang² fourth dah demam suruh lah Gemini jaga nanti dalam kelas sayang tukar tempat dengan Gemini ok tk??"Tanya mark.
"Hmmm boleh jugak tu nanti diorang boleh rapat lagi,pandai betul cinta saya ni"jawab ford sambil mengusap kepala mark.
"Hehe biasalah"ucap mark sambil menahan malu.Manakala di situasi geminifourth....
"Tido lah dulu nanti pj dh habis gem kejut oke??"Tanya Gemini.
"Hmm tapi gem tknk pj ke??sian gem kena jaga fourth"jawab fourth.
"You're more important right now"ucap Gemini.
"Hmmm pape jelah fourth nak tido"ucap fourth sambil meletakkan kepalanya ke bahu Gemini.
"Btw gem nak number phone fot boleh tk??"Tanya Gemini.
"Hmmm nk buat apa??"jawab fourth sambil mengangkat kepalanya kembali.
"Tak lah nanti kalau ada pape gem boleh call fot"jawab Gemini.
"Ouhhhh boleh je tapi nanti dalam kelas fourth bagi sebab tk bawak pen"ucap fourth.
"Ok dh² sambung tido nanti kepala tu pening"jawab Gemini sambil meletakkan kepala fourth ke bahunya.Didalam kelas.....
"Fot kau duduk ngan Gemini Tau aku duduk ngan mark."ucap ford.
"Hmmm ok"jawab fourth dengan suara yang pelahan.
"Gemini kau jaga kawan aku elok² kalau tk siap kau"ucap ford sambil memandang tajam ke arah Gemini.
"Eh dh² syg jom duduk,hehe jaga baik² future boyfriend kau tu"ucap mark sambil menarik ford untuk duduk.
Gemini hanya diam lalu memapah fourth untuk duduk.....
"Fot bawak panadol tk??"tanya Gemini.
"Hmmm fot bawak ada dalam beg,btw ni number phone fot"jawab fourth sambil menulis nombornya pada tangan Gemini.
"Oke nanti lepas makan,makan ubat tau"ucap Gemini.
Fourth hanya menunjukkan ibu jari nya kepada Gemini sahaja.Waktu rehat......
Semasa perjalanan ke kantin fourth merasa pening yang membuat dirinya terasa ingin pitam. Fourth yang tadinya berjalan tiba-tiba terjatuh Gemini yang terkejut terus memegang fourth....."Heyy fot ok tk??!! kita pergi bilik kesihatan oke"ucap Gemini dalam keadaan memapah fourth.
Ford yang ternampak terus menolong fourth untuk pergi ke bilik kesihatan.Di bilik kesihatan.......
"Hmmm aku ngan mark pergi beli bubur kat kantin dia tkleh makan ubat kalau perut kosong"ucap ford.
"Haaa oke²"jawab Gemini sambil matanya asyik melihat fourth yang sedang terbaring.
Mark dan ford lalu pergi ke kantin.....
"Hmmmm sorry sebab susahkan gem"ucap fourth.
"It's okay,nanti lepas makan bubur fot makan ubat pulak Tau"jawab gemini.
Fourth hanya mengangukkan kepala dan meneruskan tidurnya.Get well soon fourth..
To be continued
YOU ARE READING
The unexpected love(Complete)
Romancemenceritakan tentang seorang pelajar sekolah yang sebatang kara hidup dengan makciknya,semuanya baik-baik sahaja apabila tiba-tiba dia berjumpa dengan seorang pelajar baru yang mengambil dan mengalahkan semua pekara yang dimahiri nya,sejak dari itu...