12 : Cemburu (2)

1.1K 30 3
                                    

Hari ini hari dimana Pond akan berlawan dengan tim basket sekolah lain. Di dalam tim Pond terdapat Pond sebagai ketuanya dan shooting guard manakala Joong sebagai Point Guard, Fourth sebagai small forward, Gemini sebagai center dan Satang sebagai power forward.

 Di dalam tim Pond terdapat Pond sebagai ketuanya dan shooting guard manakala Joong sebagai Point Guard, Fourth sebagai small forward, Gemini sebagai center dan Satang sebagai power forward

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Barcode, Indy, Neo, Aun dan Force berada di tempat permain cadangan. Phuwin dan Dunk duduk di tempat vip yang disediakan khas untuk mereka berdua. Pond yang melihat Phuwin melambaikan tangannya.

Phuwin yang sudah tidak cemburu itu melambaikan kembali tangannya. Tidak hanya Dunk dan Phuwin saja disana terlihat ada Nanon, Mark, Winny dan Book jugak.

Perlawanan digelanggang dimulai. Terdengar sorakan kuat dari para penggemar yang hadir. Baru saja perlawanan dimulai tapi tim Pond sudah menjaring bola dan mendapat  3 mata.

Phuwin yang sedang kusyuk melihat Pond bermain di gelanggang itu tiba tiba terdengar sekumpulan perempuan di bawahnya berborak.

"Hensemnya yang jadi shooting guard tu!!" Phuwin hanya berdecik.. mahu saja dia menarik rambut perempuan tersebut.

"Ye wehh kau nampak tak muka dia serious gila, hensem hensemm!!" Perempuan tersebut seperti cacing kepanasan tidak berhenti henti memuji Pond membuatkan Phuwin tidak senang duduk.

Mahu saja dia bangun dan menarik Pond keluar dari gelanggang tersebut.

"Calm down tiger" Ucap Dunk lalu mengelus belakang Phuwin cuba menenangkan Phuwin.

"Gatal betul lah minah minah kat bawah ni" Ucap Phuwin sambil tangannya acah acah ingin memukul perempuan dibawahnya itu.

Tiba tiba satu sorakan yang kuat diberikan yang agak memeranjatkan Phuwin dan Dunk iaitu Pond menjaring 1 lagi bola dan mendapatkan 3 mata.

Sekarang Edgar Highschool telah mendahului sebanyak 25 mata manakala sekolah lain hanya mendapat 15 mata.

Setelah 20 minit masa pertama telah habis, Pond berjalan ke tempat duduknya. Pond mengeluarkan telefonnya dan mulai mengirimkan pesan kepada Phuwin.

Pond memandang Phuwin yang sedang melipatkan tangannya di dada

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pond memandang Phuwin yang sedang melipatkan tangannya di dada. Sekarang dia tengah fikir salah apa lagi yang dia lakukan sampai Phuwin marah akan dirinya.

[ BL ] HEART SHAKER | PONDPHUWIN ✔Where stories live. Discover now