19 : Paris (End)

1.2K 37 1
                                    

Pagi itu, semua orang sudah siap mengenakan baju tuxedo mewah yang disediakan oleh orang kanan Tay.

Gemini mengenakan tuxedo berwarna biru muda manakala Phuwin pula turut mengenakan tuxedo berwarna biru muda. Pasangan pengantin pula memakan tuxedo berwarna biru gelap.

Masing masing sudah bersiap

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Masing masing sudah bersiap. Majlis mereka akan berlangsung di hotel mewah tersebut. Hotel tersebut sudah disewa 1 hari khas untuk majlis berlangsung, banyak sahabat sahabat Tay datang.

Orang orang penting semua sudah menunggu di dewan. Menunggu para pengantin turun.

"Kalau Nara ada kan best" Ucap Phuwin sambil sambil membetulkan tie nya

"Bising lah kau ni bang" Marah Gemini yang sedang memakai kasut itu.

"Kau tak rindu Fourth ke?" Tanya Phuwin

"Rindu tapi entah lah.. cepat siap sibuk je hal aku!" Gemini bangun lalu keluar dari bilik hotel tersebut. Phuwin mengeluh lalu membuntuti Gemini.

Mereka berdua turun ke bawah. Tay dan New sudah turun terlebih dahulu dari mereka.

"Besar gila.." Phuwin dan Gemini ternganga melihat majlis tersebut dihiasi bunga bunga yang berwarna warni, meja makanan penuh dengan makan mewah. Orang ramai keluar masuk dewan, semuanya pula orang yang berpangkat besar.

"Aku tak sangka daddy kaya" Phuwin dan Gemini tertawa. Mereka berdua jalan dan duduk di kerusi khas yang disediakan untuk mereka.

Majlis akan dimulai.

Playing: [ Lucky by Jason Mraz]
0:50●━━━━━━─────── 3:09
⇆ㅤ ◁ ❚❚ ▷ ↻

Terlihat pasangan pengantin mula berjalan masuk ke dalam dewan. Tangan Tay dipegang erat oleh New. Sorakan dan tepukan diberikan kepada Tay dan New.

Mereka berjalan beriringan lalu berdiri di hadapan semua orang. Pastor yang sudah menunggu itu meminta semua orang bersedia.

"Adakah kamu, Tay Tawan sudi untuk mengambil Newwie Thitipoom sebagai suami kamu? Sudi menjaganya ketika dia sakit. Sudi membantunya ketika dia didalam kesusahan dan sentiasa ada untuk satu sama lain dalam pelbagai keadaan sekalipun sehingga maut memisahkan kamu berdua" Ucap Pastor panjang lebar. Tay yang jantungnya sudah berdebar hebat menarik nafasnya panjang.

"Atas nama Tuhan, saya Tay Tawan sudi mengambil Newwie Thitipoom sebagai suami saya. Sudi menjaganya ketika dia sakit, sudi membantunya ketika dia dalam kesusahan dan sedia ada bersamanya sehingga maut memisahkan kami" Air mata New tumpah sehabis sahaja Tay melafaz itu. Sekarang mereka berdua sudah rasmi menjadi pasangan.

"You may kiss" Pastor meninggalkan tempat tersebut dan membiarkan pasangan tersebut disana.

"Gemini tutup mata" Phuwin menyuruh adiknya itu menutup mata.

"Ah kau pun sama" Ucap Gemini. Phuwin menutup mata Gemini menggunakan tangannya.

Terlihat Tay mencium bibir New lama, sorakan dan tepukan bergema diseluruh dewan. Hari ini hari yang sangat bermakna untuk Tay dan New, hari dimana hati mereka menjadi satu.

[ BL ] HEART SHAKER | PONDPHUWIN ✔Where stories live. Discover now