Saat 08.00
Scarlett Brown
Tanrım... Alev gibi yanıyorum. Küçüklükten beri soğuk havalarda hasta olmam hep kolay olmuştur.Scarlett etrafına baktı, ayağa kalkacak hali yoktu fakat hâlâ onların yardımına ihtiyacı olmadığını düşünüyordu. Hershel geldi, Scarlett'e acırcasına baktı
"Bana acıyormuş gibi bakıyorsun" şiddetli bir şekilde öksürüp lafına devam etti "Asıl acınası durumda olan sizsiniz, beni dışarıya bırakmaya korkacak kadar acınası." diyip gülmeye başladı. Hershel Scarlett'in karşısına geldi "Rick ailesini korumaya çalışıyor. Seni dışarıya öylece bırakamaz, belkide haklıdır bize tehtit olabilirsin ama niye bize tehtit olmak yerine ailemize katılmayı seçmiyorsun? burada sana da yer var."
"Aileniz sizin olsun, ben tek başıma mutluyum."
Scarlett çok şiddetli öksürüyordu
"Scarlett, izin ver sana yardım edeyim. Öksürüğün çok şiddetli ciğerlerin iltihap kapmış olabilir. Yada seni ısıtacak eşyalar verelim." diyip Scarlett'e daha çok yaklaştı, elini uzatıp alnına dokunmaya çalıştı, Scarlett kafasını geriye çekti, bunun üzerine Hershel da elini geriye çekti, bir şişe suyu Scarlett'in yanına koyup gitti. Hershel gittikten hemen sonra Scarlett suyu kafasına dikti, bir yudumda bitirdi. Ateşi hâlâ yüksekti ve üşümeye devam ediyordu.4 saat sonra
Scarlett iyice kötüleşmeye başlamıştı. Carol Scarlett'in yanına geldi, karşısına eğilip Scarlett'in alnına dokunmaya çalıştı Scarlett eliyle onu itti
"Mızmızlanmayı bırak."
"Çek elini."
Carol onu dinlemedi ve alnına dokundu Scarlett daha şiddetli iterek "Sana çek elini dedim!" diyip nefes nefese kaldı, boğaz ağrısı başlamıştı ve çok acı veriyordu, zar zor yutkunuyordu. Carol Scarlett'e bakıp gülümsedi
"Daryl'ı yaraladığın için sana sinirliyim ama bu haline de göz yumamam."
"Annem değilsin."
"Buradaki birçok kişi beni annesi olarak görür."
"Ben görmüyorum, o yüzden böyle davranmayı kes." diyip öksürmeye başladı.
Carol ayağa kalkıp kapıya doğru birkaç adım attı "Pekâlâ." diyip gitti.Saat 21.00
Hava oldukça soğumuştu.Scarlett Brown
Artık dayanacak gücüm kalmadı, sanırım bayılmak üzereyim.Scarlett'in kafası direğe dayanmış, kollarını salmış, gözlerini kapatmıştı. Hershel gelip kapıdan Scarlett'e fenerini tuttu. Scarlett gözlerini araladı zar zor "Hey, doktor. Ateşim çok fazla..."
"Ne istiyorsun?"
"Bilmiyorum..."
"Yardım etmemi mi istiyorsun?"
"Sanırım, sanırım evet."
Hershel gülümseyip Rickin yanına gitti
"Rick, kız yardım istiyor, sabah yanına gittiğimde durumu kötüydü şimdi daha da kötü olmalı."
"Tamam, gidip onu alayım."Rick, Scarlett'in karşısına geçip eğildi "Şimdi konuşabileceğimiz kadar sakin misin?"
Scarlett kafasını kaldırıp Rick'e baktı.
"Güzel. Şimdi beni iyi dinle, buradaki her insan benim ailemin bir parçası, onlara zarar gelmesine izin veremem ve senden de emin olamıyorum. Bu yüzden ben sana güveneseye kadar bizimle beraber olmaya devam edeceksin, anlaşıldı mı?"
Scarlett sessizce "Evet." dedi.
"Güzel, şimdi seni içeriye götürelim."
Rick, Scarlett'in bileğindeki zincirleri çıkardı ve kolunun altına girip onu Hershelın yanına götürdü, onu yatağa yatırıp geri çekildi. Hershel gerekli tedaviyi bitireseye kadar bekledi, tedavisi bitince Hershel "Ateşi çok yükselmiş, havale geçirmeden yardım istediği için şanslı, yarası da miktop kapmış ama iyileşecektir." dedi. Ayağa kalkıp Rickle beraber hücrenin dışına çıktılar
"Rick, onunla ilgili şüphelerin var farkındayım ama o çok asabi bir karakter ona biraz zaman vermem gerekecek."
"Tabi o arada grubu gelip bize saldırmazsa."
"Grubu olduğunu sanmıyorum, onu bu haliyle hiçbir grup almaz."
"Daryl'ı yaraladı."
"Gidip özür diler."
"Yapacağını hiç sanmıyorum."
"O zaman yapmaya zorlarsın, burada kimin sözü geçiyor ona öğretirsin."
Rick kafasını salladı ve gitti.Saat 02.30
Scarlett nefes nefese ter içinde uyandı.
"İyi misin?"
Scarlett sese doğru baktı, karşısında Carolu gördü.
"Neden buradasın."
"Başında nöbet tutuyorum."
"Neden kaçarım falan diye mi?"
"Hem o yüzden, hemde gece kötüleşirsen Hershel'a haber vermek için."Carol, Scarlett'in karşısındaki sandalyeye oturdu.
"Neden bu kadar aykırı olduğunu hakkında konuşmak ister misin?"
"Aykırı mıymışım?"
"Evet. Burada sana yardım etmeye çalışıyoruz ama sen Daryl'ı bıçaklıyor, Hershel ve beni itekliyorsun. Neden?"
"Ben böyleyim işte."
"Anlıyorum."
Carol ayağa kalkıp kapının önüne gidip nöbet tutmaya devam etti, Scarlett'e tekrar yattı ve uyudu.Sonraki gün saat 10.00
Scarlett uyanıp etrafa baktı, ateşi düşmüştü fakat boğazı hâlâ ağrıyordu ve vücudu güçsüzdü, kapıya baktı, Daryl kapıda nöbet tutuyordu, Scarlett'in uyandığını görünce "Günaydın." diyip gitti. Scarlett yavaşça ayağa kalktı ve hücreden dışarıya çıktı karşısında kucağında Rickin kucağında gördüğü bebeği tutan sarı saçlı bir kız vardı Scarlett'e sıcak bir gülümsemeyle gülerek "Merhaba ben Beth." dedi ve elini uzattı. Scarlett Bethin eline baktı, elini sıkmayınca Beth elini geri çekti "Aç olmalısın, istersen aşağıya inip birşeyler yiyebilirsin."
Scarlett kafasını salladı ve merdivenlerden aşağıya indi Beth de arkasından baktı.
Scarlett aşağıya indiğinde herkes ona bakıyordu, ağır adımlarla ilerledi, Ricki görünce durdu, Rick yanına gelip onu herkesle tanıştırdı daha sonra beraber yiyeceklerin olduğu yere gittiler, Rick ona bir konserve yemek açıp önüne koydu, karşısına oturdu. "Anlat bakalım Scarlett, aylaklar ortaya çıkmadan önce ne iş yapıyordun." Scarlett yemekten bir kaşık alıp ağzına götürdü "Hırsızdım, yapacak bir işim yoktu."
Rick gülümsedi "Bende polistim."
Scarlett gülüp Rick'e baktı "Dünyanın geldiği hâle bak. Hırsız polise hırsız olduğunu rahatlıkla söyleyebiliyor."
"Artık kimin ne olduğunun önemi yok. Artık tek önemli olan hayatta kalabilmek, sen bunu uzunca bir zaman tek başına yapmışsın ve bize de yararlı olabilirsin bizde sana, ailemize katılabilirsin."
Scarlett, Rick'e baktı "Aile. Yani siz aile misiniz şimdi?" diyip güldü.
"Komik olan ne?"
"Hiç... sadece bir aile nasıl olur, nasıl olmalı bilmiyorum."
"Sana öğretebiliriz."
Scarlett yemeğini kaşıklamaya devam etti. "Silahlarımı ne zaman verekesiniz?"
Rick elini cebine attı ve küçük bıçakları masaya koydu daha sonra da tabancayı çıkarıp koydu. Scarlett şaşırmıştı bıçaklaro yavaşça alıp yerlerine yerleştirdi daha sonra tabancayı aldı. Rick gitmeden önce "O silahları bize karşı kullanırsan, kuşkusuz seni öldürürüm." dedi.Saat 16.00
Scarlett hapishanenin bahçesine çıktı ve etrafa bakındı. Bahçede küçük bir ahırın içinde üç tane at vardı, atların yanına gidip siyah olana elini uzattı. At yavaşça ona yaklaştı, eline sürtündü, Scarlett yavaşça atı sevdi. Atın gözlerine baktı, alnını atın alnına dayadı ve gözlerini kapattı, çenesini sevdi. Gözleri dolmuştu... Geçmişe olan özlemi gözlerinde biriken yaşlarda belirmişti. Yavaşça geriye çekildi "Arkamda olduğunu biliyorum Carol."
Carol kollarını kavuşturdu
"Kulakların iyi duyuyormuş."
Scarlett gülüp "Kulaklarımdan çok hislerim güçlüdür."
Carol, Scarlett'in yanına gelip "Gölgeyi beğendin mi?"
Scarlett ata bakıp "Evet, bana birşeyleri hatırlattı."
"Ne gibi şeyler."
"Boşver."
Carol Scarlett'e bakıp gülümsedi "Hislerim kuvvetli demiştin değil mi?"
Scarlett Carol'a bakıp kafa salladı
"Bizim hakkımızda ne hissediyorsun."
"Kendi hislerimden bahsetmiyorum. Ama senin benim hakkımda ne düşündüğünü söyleyebilirim."
"Dinliyorum."
"Benden şüphelisin, keşke o gün Daryl ve Carl bu kızla karşılaşmasaydı diyorsun. Ama dirkte bağlı olduğum sırada gelip beni kontrol ettin çünkü ölmüş olsam alakan olmasa bile kendini sorumlu hissedecektin. Buradakilerin sana anne demesine şaşırmıyorum."
Carol derin bir iç çekti "Bir zamanlar gerçekten anneydim."
Scarlett yere baktı ve Carol'ın gözlerine baktı "Ne oldu ona?"
"Dönüştü. Hershel'ın çiftiğindeydik, o sırada Sophia kayıptı. Daryl sürekli onu arıyordu, en sonunda çiftlikteki ahırın içinden çıktı."
Scarlett gözlerini kaçırdı "Kötü bir hikayeymiş."
"Onu bulacağımıza inanmayı ilk günden sonra bırakmıştım, en azından canlı bulacağımıza ama Daryl inanmıştı, zaten inandığı için durmadan aramıştı."
Scarlett iç çekti ve yere baktı
"Diyecek birşey bulamıyorsun değil mi?"
"Salgın başladıktan sonra herkes birilerini kaybetti, herkes. Bu yüzden anlatılan hikayeler benim için birşey ifade etmiyorum."
Carol Scarlett'e son bir kez baktı "Biraz da olsa seni tanımama yardımcı olduğun için sağ ol." diyip gitti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sadakat Gurur Ve Aşk
Aksiyon"Anlaşılan çok sevmişsiniz birbirinizi." diyip alaycı bir şekilde güldü "Sorun yok." Yüzü düştü ve notu Daryl'a uzattı Daryl mahçup bir şekilde ona baktı