19.

24 2 0
                                    

Ruth tam stojí v celej svojej kráse. Mám chuť sa za ňou rozbehnúť a vytrhať jej tie jej dlhé čierne vlasy. Pohľadom zavadím o Deana. Leží pri jej nohách, tvár ma celú od krvi. Vyzerá, že sa ledva drží pri vedomí. Čo mu to preboha spravila?!

Horúčkovito hľadám ostatných. Thomas s Phillom kľačia kúsok odo mňa pri ostatných ľudoch. Okrem prachu na nich nevidím žiadne zranenia. Sama nájdem pri nohách chlapov, oči ma zatvorené a tvár ma na tom podobne ako Dean. 

Zovriem ruky v päsť. 

Ruth sa zasmeje, čím k sebe pritiahne moju pozornosť. ,,Na také malé dievča si celkom vrtká. Hádžeme do teba všetko čo máme a ty si stále tu."

Podídem bližšie k nej a zhlboka sa nadýchnem. ,,Je na čase skončiť s týmto divadlom. Dan je mŕtvy, už si môžeš robiť čo chceš a nás nechaj ísť!" 

Ruth pootvorí ústa a kútiky sa jej zodvihnú v úškrne. ,,Presne tak som to plánovala, ďakujem. Neverila som, že ho tam necháš, ale vyzerá to tak, že si nemala na výber. Či sa mýlim?" 

Vrie to vo mne ako v hrnci na šporáku. Toľko vecí by som jej vykričala, celú ju doškriabala, ale nezmôžem sa na nič. Bojím sa, čo by sa stalo keby som niečo také spravila. Dean so Samom sú už teraz na tom dosť zle, nechcem ešte prilievať do ohňa. 

,,Čo od nás chceš?" zúfalo rozhodím rukami. ,,Smrť Dana si získala tak ako si chcela. Zabila si aj Richarda, aby si sa zabavila, tak čo chceš teraz?!" 

Posledné slová skoro kričím. Už ma to unavuje. Nemám chuť sa s ňou baviť ani nikoho zachraňovať. Ak mi dá znova na výber, radšej zomriem ako znova robiť rozhodnutie. Sama povedala, že som zlomená  a aj napriek tomu ma vystavuje takýmto situáciám. Musí byť naozaj šialená, inak si to neviem vysvetliť. 

,,Úprimne?" tleskne rukami. ,,Medzi Samom a tým tvojim milovaným som ti dala vybrať, lebo som dúfala, že sa Dan odniekiaľ vynorí, aby ťa zachránil, no nestalo sa tak. Takže je to v podstate jeho chyba." 

Zvaľovať to na niekoho kto sa už nemôže brániť, múdre. Danovi za vinu som to dávala tak nejako aj bez tejto jej informácie, takže ma to nijako nerozhodí. Okrem toho, tvrdí že mi dala na výber, no nestihla som si ani vybrať a dala ho zabiť, tak neviem o čo jej vlastne ide. 

,,Len nám povedz čo chceš. Skoncujme s tým," poviem unavene. Mám pocit akoby mi na pleciach ležal celý zničený svet. Nemala by som sa tu predvádzať ja, ale Dan. Namiesto toho ho pochovala zaživa a mňa tu teraz čaká niečo čo si neviem ani dobre predstaviť. 

Spojí ruky a začne sa prechádzať hore-dole. ,,Pôvodne som ti chcela dať na výber medzi týmito tu," ukáže na Deana a Sama. ,,No vydržali menej ako som očakávala, takže tá zábava padá."

Posledná veta ma dopáli. ,,Tomuto hovoríš zábava? Krížiky na lícach, odrezané prsty, výber medzi dvoma milovanými osobami? To nie je zábava, ale mučenie!" 

Zastane a premeria si ma pohľadom, pery ma od seba akoby neverila tomu čo som práve povedala. Prezradila som jej, že mi Dan povedal kto za všetkým stojí. Je mi to fuk. Je mŕtvy a onedlho budem možno aj ja. 

,,Vidím, že Dan nezaháľal a povedal všetko. Nezabúdaj však, že aj on má na tom podiel. Ja som to predsa všetko sama nerobila."

Zazriem po nej. Jasné, že to viem. Ak si  myslí, že by som si v tom jej úžasnom výbere vybrala niekedy Dana tak sa mýli. Spravil veľa zlých vecí, ktoré mu nedokážem odpustiť. No aj mi pomohol a na také veci sa tiež nezabúda. Zachránila by som ho z rozpadajúcej budovy, ale len vtedy keby som vedela, že mám čas na záchranu a dokážem to. Chcela som ho zachrániť, ale šťastie nestálo na mojej strane a tak som tu bez neho. 

One More TimeWhere stories live. Discover now