Oy ve yorum yapmayı unutmayın.
Keyifli okumalar.
♣♣♣
İKİNCİ BÖLÜM ♣ KADER OYUNU
♣♣♣
Koltuğa oturmuş yerdeki halının bütün desenlerini ezber ettiğimde bütün kadro başımdaydı. O kadar sakindik ki sanki az önce annem beni sütüyle tehdit etmemiş gibiydi. Öyle sakindik.
"Asuman kızdın mı annem?" Annemin tatlı sesiyle başımı halıdan kaldırdığımda üçümüzede hediye ettiği yeşil gözleriyle yüzüme bakıp az önceki celalli halinden eser kalmazken gülümsüyordu.
"Kızmadım, sadece benden habersiz tartışmanıza bana sormadan görüşmeye gitmemi emri vaki yaptığın için bozuldum,"dediğimde yüzünde güller açtı annemin. Ben anneme kızmazdım, kızamazdım o benim bu hayattaki her şeyimdi sadece yaptıklarından biraz şikayetlenirdim o kadar.
"Bozulma annem her şeyi seni sevip düşündüğümden yapıyorum." Olumlu bir sekilde başımı sallayıp gülümsedim. "Beni düşündüğünü sevdiğini çok iyi biliyorum ama o görücü randevusuna gitmeyeceğim." Net çıkan sesim annemi yıldıracak gibi değildi.
"Hemen kestirip atma, delikanlı çok iyi bir beymiş. Efendiymiş işinde gücündeymiş." Anneme kızmadım dedim ya övme şov başladı.
"Annen doğru söylüyor annanem hemen kestirip atma belki kaderindir o delikanlı." Annanem'in yılların yaşlandırdığı yüzünü süzdüğümde abim girdi araya.
"Aklını bulandırmayın kardeşimin bu zamanda görücü mü kaldı?"dediğinde berjerde oturmuş kahkaha atmaya başlayan Melih'e baktık hep beraber.
"Sen niye gülüyorsun ulan!"diye atılan abimle beraber Melih daha çok gülmeye başladı.
"Abi görücü mü kaldı diyorsun ama beş ay önce yengemle bu hanımlar sayesinde tanıştın. Bu ailenin görücü kurbanlarından biride sensin." Melih'in gülerek söyledikleri benide güldürdüğünde koltukta geriye yaslandım.
"Oraları karıştırma Melih. Ben farklı Asuman farklı."
"Ne alaka teyzem görücü sana helalde Asuman'a haram mı?" Dirseğimi koltuğun kolçağına dayamış geleceğime yorum yapan aile elamanlarına bakıp iç çektim.
"Kimmiş bu annemin bana uğruna sütünü helal etmeyeceğini söylediği adam?" Kurduğum cümle annem, teyzem ve annanemin gözlerinin içini güldürdüğünde annem öne doğru eğilip ellerini birbirine kenetledi. Görüşmeyi kabul ettiğimden değildi sadece bir tutam meraktı.
"Adı Altay'mış delikanlının. Aysel teyzen varya hani eskiden kapı komşumuzdu,"dediğinde hızla başımı salladım. Aysel teyze bir iki sene önce karşı binada komşumuzdu ev alınca taşınmıştı buradan.
"İşte taşındığı yerde bir arkadaşı varmış delikanlının teyzesiymiş bu arkadaşı, biz kız arıyoruz deyince Aysel'in de aklına sen gelmişsin."
Oh ne güzel. Sağol var ol Aysel teyze. Ülkenin bekarlarının senin gibi komşulara ihtiyacı var. Ülkede izdivaç programları her ne kadar kaldırılmış olsada mahallemin canına yandığım teyzeleri ablaları bu işin devamı gibiydiler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LACİVERTE SÜRGÜN
Ficção Adolescente"Hayal ettiğimden daha da güzel bir gelin oldun Asuman Karalı. Kalbim kalbine mezara kadar mühürlü, hiç bir güç sana olan bağlılığımı delemez yada zedeleyemez. Sen benimsin, ben seninim. Sen benim alın yazımsın, yüce Allah'tan bir hediyesin. Ben hed...