Result spm

180 11 0
                                    

Selepas 3 bulan, kini semua pelajar spm akan ambil result mereka disekolah. Begitu juga aniq dan kawan kawan dia. Mereka pergi ambil result spm dan seperti yang dijangka, aniq memperoleh keputusan dengan cemerlang iaitu 9A+ bagi semua subjek.

"Tahniah bro! Kitaorang memang dah agak kau pandai macam abang dengan kakak kau." Ujar amirul, kawan baik mereka.

"Ala rezeki aku wei. Alhamdullilah. Ni pun untuk umi dengan abah." Ujar aniq bersyukur.

"Ni kalau kau sambung belajar mana mana ni, semua nak terima kau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ni kalau kau sambung belajar mana mana ni, semua nak terima kau." Ujar haziq pula dan Aniq hanya ketawa sahaja.

"Takde la semua. Kalau university tu ada course yang aku nak, aku masuk la." Ujar aniq pula

"kau dah decide ke nak masuk mana?" tanya amirul ingin tahu.

"belum, aku kena bincang dengan family aku dulu. so kalau diorang setuju dengan course yang aku nak, aku pun terima je la." jawab aniq selamba.

"ni kau nak jumpa adik kau tak? dia mesti tengah dalam kelas ni." ujar haziq.

"aku memang nak jumpa dia, tapi seorang je. korang balik la." arah aniq dan berlalu tinggalkan kawan kawan dia.

"tak guna betul, mentang dia ada adik cantik, kedekut betul kalau nak try adik dia." perli amirul dan membuatkan haziq hanya gelak je.

"jom pergi kantin. kejap lagi dia turun jugak, sebab kejap lagi adira rehat." ujar haziq dan tarik tangan kawan dia seorang ini melangkah ke kantin.

(...)

aniq ke kelas adira dan dia setia berdiri depan kelas adik dia, sesekali dia pandang kedalam kelas adik dia, tapi adira langsung tak perasan dia, maklumlah sibuk belajar dengan lelaki lain dalam kelas.

KRINGGG KRINGG

loceng sekolah berbunyi, menandakan dah waktu rehat. semua pelajar dalam kelas itu mula mengemas barangan mereka.

"okay semua, waktu saya dah habis, pastikan kerja sekolah ni hantar hari khamis nanti. saya pergi dulu." ujar cikgu yang berada didalam kelas itu, dapat didengar dengan jelas ditelinga aniq.

"terima kasih cikgu!!!" ucap semua pelajar dalam kelas itu dan cikgu itu terus melangkah keluar dari kelas itu, dan terserempak dengan aniq diluar kelas

"aniq! macam mana dengan result? okay?" tanya cikgu itu menegur aniq. aniq senyum dan salam dengan cikgu lelaki itu.

"alhamdullilah cikgu, lulus dengan cemerlang." jawab aniq lembut.

"alhamdullilah. memang 1 sekolah ni tahu kamu harapan sekolah." ujar cikgu lelaki itu lalu menepuk lengan aniq.

"terima kasih cikgu pernah ajar saya." ucap aniq bersyukur.

"sama sama, ni datang sini tak lain tak bukan adik dia la tu. cikgu pergi dulu, tahniah ye." ucap cikgu itu lagi dan berlalu dari situ.

"abang! macam mana result?" tanya adira teruja sebaik sahaja nampak abang dia berdiri diluar kelas dia.

You Are Mine!!Where stories live. Discover now