Part 1

4.9K 253 22
                                    

"Hanna" aku menoleh kebelakang, mendengar suara itu aku sudah tahu siapa si pemanggilnya. "Kim Namjoon" buah hati aku, teringat saat pertama kali dia melamar aku menjadi kekasih hatinya. Seorang yang agak kacak dan bijak orangnya. Itulah favourite aku, lagi lagi kalau si lelaki itu ketinggiannya lebih dariku.

"Ye oppa? Asal panggil hanna?" Soalku lalu menatap mata namjoon dan turun kepada senyumannya. "Ahhh lesung pipit itu buat aku jatuh sayang kepadanya" bisikku perlahan.

"Hanna.. malam nanti dinner dengan oppa tau dekat hotel yfan hotel pukul 8 oppa tunggu kat sana" bisiknya perlahan di telingaku sambil mengelus pipiku lembut.

"Are you okay oppa? Asal pelik sangat ni? Tiba tiba je? Hmm" soalku melihat namjoon yang pelik melayanku sebegini. "Haishhh dia ni dah kenapa pulak?" Pelik je kataku didalam hati.

"Takde apelah sayang, i'm okay. Ingat tau malam ni, oppa tunggu hanna kat sana. Okay la oppa balik dulu ye bye" katanya lantas mendekatkan mukanya ke dahiku dan menciumnya lembut lalu beredar terus dari situ.

"Pelik je namjoon oppa ni haihh" kataku lalu mengeluh. Lantas aku mengeluarkan Iphone6 plusku menghubungi baekkie untuk menjemputku pulang ke rumah. "Baekkie" itulah p.a aku yang diutuskan oleh abangku kai untuk menjaga aku 24 jam. Baekkie pun boleh tahan orangnya tapi dia tu suka membebel rimas aku dibuatnya.

"Baekkie amik aku sekarang" arahku kepada baekkie.

"Aku dah sampai, kau kat mane?" Soal baekkie kepada aku.

"Aku kat taman, ehh takpe aku dah nampak kereta kau. Jap aku datang" kataku lalu mematikan panggilan.

- Pada malam itu-

Hanna bersiap ringkas, dia mengenakan blaus biru pendek dan skirt hitam. Dia bersolek ringkas. "Okay dah ni, hmm cute jugak aku ni ye? Pujiku sendiri sambil menilik mukaku di cermin melihat hasil makeup ku yang tersendiri. Aku turun ke ruang tamu yang berada di tingkat satu itu, almaklumlah rumahku ini empat tingkat so ke lif la kita.

Aku melihat abangku, Kai sedang duduk berehat menonton tv. Lalu aku menghampirinya dam menutup kedua dua matanya dengan tanganku.

"Nani" kata kai lalu tersenyum.

"Ishh sape pulak nani ni?" Bisikku "Bukan!" Balasku lalu membiarkan kai berteka teki lagi.

"Baekkie" kata kai lalu menahan tawanya di dalam hati.

"Eiii gay ke ape? Aku berkata perlahan namun dapat didengari oleh kai.

"My cuteness baby Hanna" kata kai lalu menarik tanganku dan diciumnya lembut.

"Sape nani? Oppa ni gay ke ape, tiba tiba cakap baekkie haihh" omelku kepada kai

"Oppa kata nani eh? Mane ada la, ni nak pergi mane haa? Lawa lawa ni?" Tanya kai tegas dan menukar topik.

"Oppaaaa.. hanna nak keluar pi dinner boleh?" Tanyaku kepadanya lalu membuat aegyo comel.

"Boleh tapi baekkie ikut k?" Balas kai lalu menarikku ke dalam pelukannya.

"Sayang oppa, mmuahhh" lantas aku mengucup pipinya lembut dan mengelus rambutnya yang kian panjang itu. "Handsome" kataku lagi.

"Baekkieeee" jerit kai memanggil sahabatnya itu dengan kuat sekali.

"Takyah jerit jerit la woii, aku kat sini. Cair taik telinga aku kai tahu" kata baekhyun.

"Ni kau ikut hanna dia nak keluar dinner ni, ingat ikut dia jangan kau menggatal dengan awek lain pulak" kata kai keras kepada baekhyun.

"Ok" balas baekhyun lalu terus keluar dari rumah banglo 4 tingkat itu menuju ke arah kereta yang sentiasa dipandunya, lamborghini aventador merah. Kereta pemberian kai untuk digunakan bagi menghantar hanna ke mana sahaja.

Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |Where stories live. Discover now