Ken masuk ke dalam kawasan sekolah dengan mengenakan cap, mask dan hoodie. Sebijik dah macam sasaeng fans keluh ken. Dia terpaksa berbuat begitu kalau tidak hanna pasti akan mengamuk dengannya. Hanna pantang apabila hal keluarga dia dijadikan sebagai gosip. Publisiti adalah musuh hanna. Hanna pernah berkata dia mahukan orang memandangnya sebagai KIM HANNA bukan publisiti abang dan appanya iaitu kai, ken dan tuan kim.
Ken menuju ke arah kaunter / pejabat sekolah. Dia bertanya mengenai hanna dan cik yang bertugas itu berkata hanna di bilik rawatan. Ken terkejut lalu berlari menuju ke bilik rawatan. Ken menolak daun pintu perlahan. Dia terlihat seorang lelaki sudah meletakkan kepalanya berdekatan dengan hanna. Hanna pula dipandang sekilas. Dia terkejut melihat hanna yang sudah berbalut di lengan dan kakinya. Ken mendekati hanna lalu menggoyangkan hanna sedikit.
"Baby girl wake up, hanna shii" kata ken perlahan.
Hanna merasakan bumi yang bergegar itu terus bangun dari tidurnya. Serentak dengan itu taehyung juga terjaga apabila tangan hanna terkena mukanya. Hanna mengeliat perlahan. Dia masih mamai dan dia merenung lelaki dihadapannya kejap.
"Yahh ken oppa" jerit hanna lalu menarik ken dan memeluknya kuat.
"Hanna shi, are you okay?" Ken bertanya.
"No, i'm not okay oppa. Tadi hmm" luah hanna namun disudahi dengan air matanya. Eii janganlah murah sangat air mata ni marah hanna.
"Tell me what's wrong and who's this guy huh?" Soal ken sambil mengusap badan hanna dan diletak dagunya di atas kepala hanna.
"Err annyeonghaseyo chonuen taehyung ibnida" bangun taehyung menunduk 90 darjah kepada ken.
"Ken vixx" kata ken lalu bersalam dengan taehyung.
"Okay now tell me?" Ujar ken lembut memujuk hanna untuk memberitahunya.
"Wait a minute" kata hanna apabila iphone6 plusnya bernyanyi riang.
"Appa kim incoming call" bulat mata hanna apabila melihat nama si pemanggil. Appa ni ada pasang cctv ke sampai boleh nak call time macam ni haa? Keluh hanna lalu mengangkat panggilan itu.
"Yeoboseyo appa.." jawab hanna riang menunjukkan senyuman dia yang manis. Taehyung memandang hanna dan jantungnya berdebar aigooo. Ken pula terkejut mendengar apabila hanna memanggil si pemanggil itu appa..
"Yeahh hanna shi" ucap appa dihujung panggilan.
"Asal appa call ni? Tetiba je hmm?" Soal hanna lalu tertawa.
"Ouh appa teringat kat baby appa sorang ni tu yang call hehe" kata tuan kim lalu tertawa.
"Ouh erm appa, flight appa bila?" Soal hanna teruja.
"Flight appa tengah hari? Kenape?" Soal tuan kim pula.
"Appa hanna nak buat 1 permintaan boleh? Pleaseeee" rayu hanna manja.
"Jangan cakap kamu nak ikut sudahlah, erm apanya?" kata tuan kim bergurau.
"No appa, bawak kai sekali boleh? Dengan baekkie jugak. Hanna nak date dengan ken oppa je nanti kai kacau" ujar hanna perlahan.
"Yang kai tu boleh la appa bawak sebab dia pun ade lena mengena tapi si baekkie tu no need la"tuan kim memberi pendapat.
"Erm betul jugak, tapi appa bawak kai tau. Hanna taknak kai kacau hanna nanti" luah hati hanna. Dia masih merajuk dengan kai oppanya.
"Okay, habis tu baekkie tu macam mane pulak?" Soal tuan kim lagi.
"Yang baekkie tu suruh la dia cuti ke ape appa, lagipun dia kerja dengan kai bukan dengan hanna. Lantak dia la nak pi mana" jujur hanna geram apabila baekkie selalu melebihkan kai berbanding dirinya. Sah dorang gay kata hanna lagi.
YOU ARE READING
Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |
AcakHOLD ME TIGHT - 2015 SECOND FANFIC. Senang untuk mulut mengatakan benci, dan mengungkapkan kata putus tetapi ianya tidak sama seperti hati. Kerana hati terlampau lembut untuk berkata begitu. "Kim hanna, let's break up. I'm give up on you now!" - Kim...