Sampai sahaja di hadapan pagar rumah, mata aku terbeliak apabila kereta milik kai terparking kemas ditempatnya. Aku menoleh memandang ken disebelah membuat isyarat supaya dia membantuku. Ken hanya mengangkat bahu dan terus masuk ke laman rumah. Aku mengikut jejaknya sambil menelan air liur dan mengelap peluhku di kepala.
"Mati confirm kai mengamuk kejap lagi" keluh hanna berat.
Ken memberi isyarat menyuruh aku membuka pintu. Hanna menurut sahaja. Perlahan pintu itu aku buka, aku masuk ke dalam rumah secara perlahan seperti pencuri. Satu dua tiga langkah... kai menjerit memanggil namaku.
"MATI" aku mengucap perlahan.
"Oppa.." aku menoleh memandangnya takut.
"Hanna pergi mane? Asal keluar tak bagitahu oppa" bengang kai apabila dia sampai sahaja dirumah selepas membelikan makanan untuk hanna, hanna pula tiada dirumah.
"Hanna keluar kejappp" kataku lalu memandang lantai. Ken oppa help meee jerit hatiku.
"Kenapa tak boleh tunggu oppa haa? Ishh asal degil sangat ni, oppa risau sangat tahu tak?" Kai melepaskan geram dan risaunya perlahan.
"Kai hyung, rilex okay. Hanna dia tak sengaja la hyung" ken bersuara selepas melihat hanna sudah muram mukanya apabila dimarah oleh kai.
Kainterkejut mendengar suara itu lalu menoleh melihat gerangan itu.
"Ken? Erkk sejak bila kau balik? Ni lagi satu balik bukan nak inform haihh" kai geram melihat adik adiknya itu.
"Hanna tak salah, dia jemput ken tadi. Dia bosan duduk sorang sorang. Ken dah text hyung la, tapi hyungkan busy melampau" jeling ken lalu mendekati hanna dan dipeluknya bagi menenangkan hanna.
"Hanna masuk bilik ye baby girl? Jangan layan kai tu, jom" ken menarik hanna menuju ke lift dan meninggalkan kai yang terpinga pinga.
~ makan malam~
Hanna tidak turun dan hanya duduk di dalam bilik. "Haihh tulah pabo sangat sebab nak jumpa ken, kan kai dah marah" aku mengetuk kepalaku perlahan. Tiba - tiba pintu bilikku diketuk dari luar, dan seseorang sedang melangkah masuk dan menuju ke arahku yang duduk di atas katil."Appa" kataku perlahan terlekut melihat appa berada dihadapannya.
"Miss me princess?" Soal tuan kim kepada anak gadisnya itu.
"I miss you so much" luahku lalu memeluk tuan kim erat.
"Appa miss you too, so kenapa hanna tak turun makan ni?" Tuan kim menyoal dan meletakkan kepalaku di atas ribanya. Hanna anak gadis tunggalnya.
"Hanna takde mood la appa, hmm" aku bermain dengan jarinya. Appaku, Tuan Kim Jongkook seorang yang lemah lembut dan sering memanjakan aku. Dia tidak pernah memarahiku, perangainya sama seperti ken dan tidak seperti kai.
"Appa minta maaf kalau selama ni appa tak layan hanna, appa busy dan appa kesiankan hanna mesti bosankan? Kai buat bersebab dia sayangkan hanna" kata tuan kim lalu mengelus rambutku lembut.
Ye hidupnya sunyi, dulu dia tidak kesah sangat sebab namjoon akan bersamanya ketika dia sunyi tetapi sekarang? Namjoon meninggalkan dia tanpa sebab yang kukuh. Dulu ketika, appa kai dan ken sibuk namjoon akan membawanya keluar bagi menghilangkan rasa bosan. Tetapi bila namjoon sibuk, hidupnya hanyalah di dalam rumah. Kai tidak memberikan dia pelepasan untuk keluar, kalau terdesak kai akan bagi dia keluar tetapi bertemankan baekkie.
"Baekkie, haihh mane pergi malaun sorang ni?" Kataku di dalam hati. Baekkie , p.a yang diberikan oleh kai kepadaku sejak aku masuk ke memengah atas. Kai kata bagi keselamatan aku. Kai sememangnya abang yang pelik.
YOU ARE READING
Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |
RandomHOLD ME TIGHT - 2015 SECOND FANFIC. Senang untuk mulut mengatakan benci, dan mengungkapkan kata putus tetapi ianya tidak sama seperti hati. Kerana hati terlampau lembut untuk berkata begitu. "Kim hanna, let's break up. I'm give up on you now!" - Kim...