Malam itu, hanna bersiap memakai pakaian yang dibelikan khas oleh kai. Kai membelikan hanna sehelai dress cream keemasan untuk dipakai ke majlis suho pada malam itu. Hanna bersolek ringkas dengan mengenakan natural makeup sahaja. Dia juga melepaskan rambutnya biar beralun dan memakai flower crown.
Pantas hanna mencapai iphone6 plusnya lalu keluar dari biliknya menuju ke arah lift kerana takut kai sudah lama menunggunya di bawah. Sampai sahaja dibawah kai sedang berdiri dihadapan pintu utama rumah agam tuan kim itu.
Hanna mendekati kai lalu memeluk lengan kai lembut.
"Oppa!" Jerkah hanna.
"Oii kau ni!" Terkejut kai apabila hanna memeranjatkan dirinya.
Kai memandang hanna kejap. Cantik! Desis hati kai. Hanna? Siapa yang tak suka dekat adiknya itu memang bodohlah jawabnya. Complete semua, just manja terleboh loll!
"Oppa jomlah, tak sabar nak jumpa suho oppa ni!" Ujarku lalu mengambil kasut heels yang berwarna putih keemasan yang terletak di almari kasutnya itu.
"Eii kalau suho je semua nak cepat!" Dengus kai manja lalu memegang tangan hanna dan beriringan masuk ke dalam kereta kai, Aston Martin.
Sampai sahaja dirumah suho, perkarangan rumah suho penuh dengan orang kenamaan usahawan yang berjaya di korea. Kai memberhentikan keretanya di car parking yang khas untuknya.
Kai keluar dari kereta lalu membukakan pintu untuk hanna, hanna hanya tersengih memandang kai yang tersenyum gedik itu. Kai memimpin tangan hanna lalu menuju ke arah pintu utama mansion suho itu.
Ketibaan kai disambut oleh suho yang segak bertuxedo berwarna hitam itu. Mereka berpelukan seketika setelah bersalaman. Agak macam gay pulak •﹏•
Suho memandang hanna yang berada disebelah kai dengan pandangan yang pelik.
"Ni siapa kai?!" Soal suho sambil menunduk hormat kepada hanna.
"Ni? Erm awek aku, kim hanna. Kenal tak?" Usik kai lalu menarik hanna mendekatinya.
"Oii tu adik kau kan? Adik dibuat awek pun boleh eh?" Soal suho lalu mendekati hanna bersalam bersama lalu memeluk hanna kejap.
"Hee suho oppa, dah lama tak jumpakan?" Soalku sambil membalas pelukannya.
"Hanna dah besar makin cantik, nasib oppa tak try hanna hahahaha" gelak suho.
"Tu yang aku kata dia awek aku, kalau tak kejap lagi mesti ramai nak try adik aku ni. Dan lagi satu, adik aku tak suka publisiti" terang kai kepada suho.
"Ouhh, baguslah. Dahlah jom kita masuk dalam, makan makan dulu sebelum ke acara yang seterusnya" jemput suho lalu mengiringi kai dan hanna masuk ke mansionnya.
Taehyung memandang cermin lalu membetulkan sedikit tuxedo putihnya dan tie yang berwarna cream itu. Dia perlu cepat turun ke bawah sebelum hyungnya, kim jungmyeon mengamuk akibat kelewatannya dalam majlis hyungnya itu.
Taehyung turun ke bawah dan menuju ke arah ruang utama mansion keluarganya itu dan menyertai majlis. Dia tidak lupa untuk membawa kameranya bersama. Sampai sahaja dibawah, dia menerima kejutan apabila terpandangkan hanna yang juga turut serta menyertai majlis itu.
Dia berdiri di tengah tangga mansion itu, lalu memposisikan kameranya ke arah hanna dan klik! Satu gambar hanna yang memakai dress cream keemasan bersama flower crown itu berjaya dirakamkan.
Taehyung memandang hanna dari jauh, dan berhasrat untuk mendekatinya. Namun, apabila melihat hanna memeluk lembut lengan seorang jejaka disebelahnya itu, hasrat taehyung terhenti seketika. Siapakah jejaka itu? Kenapa hanna peluk lengan dia?
YOU ARE READING
Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |
RandomHOLD ME TIGHT - 2015 SECOND FANFIC. Senang untuk mulut mengatakan benci, dan mengungkapkan kata putus tetapi ianya tidak sama seperti hati. Kerana hati terlampau lembut untuk berkata begitu. "Kim hanna, let's break up. I'm give up on you now!" - Kim...