Part 17

1.5K 145 10
                                    

"Hi dear, do you miss me?" soal lelaki itu.

Adakah ini mimpi? Bagaimanakah dia boleh berada disini? Soal hatiku perlahan.

"Takkan terkejut sampai macam tu sekali dear? Hmm?" Kata lelaki itu lagi.

Kai yang senyap sambil menyuapkan makanannya ke dalam mulutnya memandang ke arah hanna dan rakan niaganya itu.

Hanna merenung tajam kearah lelaki itu. Ye! Aku tak percaya bahawa dia berada dihadapanku. Mana aku nak lari? Dia adalah musuhku sejak dari sekolah rendah lagi. Omg apehal oppa kawan dengan orang macam ni huh?

"Dear, i know you mesti tengah sumpah i kan haha, don't worry i tak kesah pun." Lelaki itu hanya memandang smirk kepada hanna.

"YAHH Sehun ahh, dah la usik dongsaeng aku tu kang aku hempuk kau baru tahu" kai memecahkan kesunyian hanna. Dia pelik bagaimana hanna mengenali si oh sehun ini.

Hanna hanya memandang kai lalu menyuap sedikit makanan ke dalam mulutnya. Pahit! Seleranya terus mati apabila memandang wajah sehun yang asyik tersengih itu. Gila ke ape? Gumam hanna di dalam hati.

"Sorry bro, aku excited jumpa adik kau. Tak sangka kawan lama dulu kan, hanna? Haha" sehun tertawa sendiri. Dia merenung hanna lama, inilah wajah yang bakal menghiasi hidupnya mulai esok!

"Aku tak sangka pulak yang kau kawan dengan adik aku ni, betul ke hanna?" Kai menyoal hanna. Namun soalan kai hanya di jawab sepi dengan pandangan yang tajam diberikan kepada sehun.

Hanna berdiri dari duduknya dan memandang kai..

"Hanna dah kenyang, kalau oppa dah siap berurusan dengan kawan seperjuangan oppa ni, call hanna. Bye!" Hanna terus meninggalkan meja itu, seleranya mati. Daripada lapar dia terus rasa kenyang. Hanna berjalan tanpa arah akibat rasa marahnya apabila terjumpa si Oh Sehun itu.

Disaat hanna sedang berjalan, tiba tiba ada sepasang tangan yang menyambar tangan mulusnya. Hanna berpaling dan dilihat wajah yang menyentuhnya itu.

"Hanna shi .." si jejaka itu tersenyum apabila tekaannya betul.

"Jimin shii ..." hanna terkejut apabila jejaka itu adalah jimin.

"Hehe, hanna buat apa dekat sini?" Soal jimin kepadaku sambil tersenyum sengih.

"Hanna tengah main kejar kejar kat sini, hehe" usikku kepada jimin. Jimin terkebil kebil mendengar jawapan hanna.

"Pandaikan mengusik sekarang ni?" Jimin merenung hanna lalu tertawa.

"Dahtu ingat hanna buat apa kat sini huh?" Sekali lagi aku mengusiknya.

"Okay jimin kalah, hanna menang!" Jimin meletuskan tawanya dan diikuti oleh hanna.

"Jom ikut jimin kejap" jimin memimpin tanganku lembut menuju ke suatu tempat yang teramat vvip.

Sampai sahaja ditempat itu, hanna dihadiahi dengan seruan namanya..

"Hanna noona!" Jerit jejaka comel itu sambil melambai lambai tangannya.

Aku memandangnya lalu tersenyum, ishh budak ni rupanya!

Jungkook mendekatiku lalu dipeluknya kemas. Aku terkejut dengan kelakuan jungkook yang agak pelik itu, namun aku biarkan sahaja jungkook memelukku itu. Aku memandang hoseok dihadapanku sambil melontarkan senyuman untuknya dan dituruti oleh hoseok juga.

Jimin yang berada disisiku segara menolak jungkook yang terlampau feeling memelukku itu.

"Noona, dah sihat?" Soal jungkook sambil tersengih comel.

Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |Where stories live. Discover now