Hari hari malangku akan bermula hari ini. Sebab? Hariku akan diwarnai dengan tolakkan si monster gila itu maybe? Haihh keluhku lemah. Hari ni aku pergi ke sekolah awal kerana semalam kai sudah mengarahkan si baekkie supaya on time dan ada time aku memerlukannya.
Aku berjalan seorang diri menuju ke kelas sambil memakai earphone ditelingaku. Lagu ALL OF ME BY JOHN LEGEND mula berkumandang di playlistku. Itulah lagu yang sering dinyanyikan oleh si sang kekasih hatiku dulu. Lagu ini sangat bermakna kepadaku kerana lagu ini jugalah yang ditujukan oleh namjoon kepadaku. KIM NAMJOON? Bagaimanakah aku mahu melupakannya? Memori bersamanya tersangatlah banyak!
Kalau ada cara sekalipun iaitu dengan seseorang yang perlu menawan hatiku dan mewarnai kehidupan aku yang sudah dibayangi dan dihantui oleh KIM NAMJOON SI BEKAS JANTUNG HATI keluh hanna perlahan. Pantas kakiku melangkah laju menuju ke kelas, sampai sahaja di kelas aku terkejut apabila terlihat satu susuk tubuh yang berada di dalam kelas itu.
Perlahan hanna berjalan masuk dan mendekati manusia itu. Taehyung? Aku mula mengira tempat dudukku ke arah tempat duduknya. Ouh betullah tu dia! Bodohnya diri apabila tidak tahu tentang kawan sendiri. Aku mendekatinya lalu menggapai tanganku dihadapannya. Aku melambai lambai kepadanya namun tiada reaksi daripada taehyung. Hanna terus melangkah pergi ke tempat duduknya apabila dia melihat taehyung yang nyenyak tidur itu.
Taehyung yang tersedar akan kehadiran hanna melangkah pergi itu bangun dan mengambil kameranya dan dihalakan dan KLIK! Satu gambar hanna dari arah belakang berjaya dirakamkan. Taehyung sendiri tidak tahu mengapa dia suka ambil gambar hanna. Comel? Mungkin!
Hanna meletakkan kepalanya di atas meja dan dia mula berasa mengantuk. Perlahan lahan matanya tertutup dan akhirnya dia terlena. Taehyung mendekati hanna yang sudah terlena itu. Dia merenung lama hanna, cantik dan comel! Telatah hanna yang comel membuatkan hatinya yang tidak pernah dihuni oleh sesiapa terganggu! Walaupun dirinya begitu popular, taehyung bukannya jenis yang melayan. Dia mempunyai ramai peminat di sekolah namun dia hanya mengendahkannya. Malas nak layan!
Taehyung merenung hanna 10 minit lalu dia duduk diatas meja disebelah hoseok itu. Dia mengambil gambar hanna yang nyenyak itu. Like a baby! Kyeopta bisik taehyung.
"Hanna shii!" Kejut taehyung kepada hanna namun tiada jawapan.
Taehyung menarik earphone hanna yang berada di telinganya kuat dan ianya membuatkan hanna terjaga.
"Wae?" Kataku mamai sambil menggosokkan mataku.
"Nah, jom breakfast sama!" Ujar taehyung lalu menghulurkan sebungkus roti dan cupcake kepadaku.
"Haa? Okay, gomawo" balasku yang kini sudah sedar sepenuhnya.
Aku memakan roti itu bersama taehyung. Sedap! Bisik hati hanna.
"Erm taehyung ahh, pasal semalam tu sorry eh?" Ujarku teringatkan semalam yang aku mencubitnya.
"Ouh it's okay but ada syaratnya!" Ujar taehyung sambil tersengih apabila makanannya sudah habis.
"Ape syaratnya?" Soalku pelik.
"Dekat sikit nak bisik ni, nanti orang dengar" arah taehyung perlahan seperti anak kecil. Comel!
Hanna mendekatkan mukanya dengan taehyung yang berada dihadapannya itu dan ..........
Eeerrrtukkkk!!
Taehyung menarik kuat hidung hanna dan ianya membuatkan hidung hanna mula merah. Hanna yang blur kini geram dengan taehyung. Aku mengaduh sakit perlahan sambil menggosok lembut hidungku.
Klik! Satu gambar hanna yang merah hidungnya sudah berjaya dirakamkan. Comel! Dengan muka hanna yang mencebik dan hidungnya yang merah itu.
"Yahhh kim taehyung!" Jeritku kuat apabila taehyung mengambil gambarnya secara senyap. Aku mendekatinya lalu ingin mengejarnya namun dia tidak berdaya apabila taehyung sudah membuka seribu langkah ke tempatnya sambil tertawa mengekek mengejekku. Hanna hanya mencerlung tajam ke arah taehyung dengan isyarat seperti Siap kau nanti taehyung ahh. Aku terus meletakkan kepala diatas meja. GERAMNYA!
YOU ARE READING
Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |
RandomHOLD ME TIGHT - 2015 SECOND FANFIC. Senang untuk mulut mengatakan benci, dan mengungkapkan kata putus tetapi ianya tidak sama seperti hati. Kerana hati terlampau lembut untuk berkata begitu. "Kim hanna, let's break up. I'm give up on you now!" - Kim...