Hanna berpimpin tangan bersama woobin menuju ke arah kantin, langkah mereka diikuti oleh jin, yoongi, jungkook, jimin, hoseok dan taehyung. Mereka duduk di sebuah meja yang muat untuk mereka berlapan itu. Hanna meninggalkan woobin bersama jin, manakala taehyung bersama hoseok. Dia menuju ke tempat jualan makanan bersama jungkook, jimin dan yoongi.
"So, kaulah namjoon?" Soal woobin kepada jin yang duduk dihadapannya. Kedudukan hoseok dan taehyung yang agak jauh itu membuatkan mudah untuk woobin berbual dengan jin."Namjoon? Taklah, aku kim seokjin. Panggil aku jin" kata jin sambil menggelengkan kepalanya. Macam mana woobin boleh kenal namjoon? Desis hati jin di dalam diam.
"Ouh sorry, habistu yang mana satu namjoon? Aku teringin nak kenal dengan dia" ujar woobin jujur. Ye, selain daripada ken, hoseok dan N, hanna juga banyak berkongsi cerita dengan woobin.
"Kejap, yang dekat sana tu yang duduk sorang sorang dan kau nampak muka dia berkerut tu jung hoseok, aku pun tak tahu apesal dia macam tu selalunya dia happy je. Yang lagi sorang tu yang asyik pegang kamera dia tu, kim taehyung." Jin memperkenalkan taehyung dan hoseok kepada woobin.
"So about namjoon? Mana dia?" Soal woobin lagi.
"Namjoon? Dia dah takde kat sini. Dia dah pindah london hampir 1 month jugaklah" balas jin agak serious.
"What?! Hanna tak cakap dengan aku pun yang ... haih" keluh woobin berat.
"For your information, hanna pun agaknya tak tahu masa yang dia pindah" balas jin lagi.
"What the?! Haihh hanna hanna" woobin menggelengkan kepalanya. Aku mesti korek cerita hanna ni desis hatinya kuat.
Dari jauh hanna berlari membawa makanan yang agak banyak menuju ke arah woobin dan jin. Dia meletakkan seketika semua makanan itu diatas meja.
"So this for you oppa!" Kata hanna membuatkan kedua duanya memandangnya serentak.
"Erkk, i means this for jin oppa and this for woobin oppa" hanna berkata lagi lalu membuatkan mereka tertawa bersama.
"How many oppa you have hanna shi?" Soal woobin sambil mengangkat keningnya yang lebat itu.
"I have kai oppa, ken oppa, ravi oppa, N oppa, hyuk oppa, leo oppa, hongbin oppa, jin oppa, yoongi oppa, baekkie oppa and you, woobin oppa." Balas hanna sambil tersengih manja.
"Wow, so many oppa you have hanna" woobin dan jin menjawab serentak. Tak percaya akan kata kata hanna.
"Yeahh, ok la hanna ada hal jap. Kejap lagi kita borak lagi" hanna melangkah membawa beberapa roti yang tinggal itu menuju ke arah hoseok. Dia tahu hoseok sedang merajuk dengannya. Okay misi memujuk dimulakan!
Hoseok yang nampak akan kehadiran hanna yang ingin menuju ke arahnya, mula menyibukkan dirinya. Dia membuka iphone6nya dan buat buat seperti sibuk.
"Hoseok shii.." panggil hanna sambil memegang bahu hoseok lembut.
"Kau nak ape?!" Marah hoseok tiba tiba lalu menepis tangan hanna yang mendarat di bahunya.
Hanna terkejut melihat hoseok yang sanggup menjerit memarahinya. Okay sabar hanna, rilex jangan marah pujuk hati hanna perlahan.
"Hoseok shi, ni untuk kau. Kau suka rotikan? Makan tau" hanna menghulurkan roti kepada hoseok sambil tersenyum ikhlas.
"Aku tak lapar" marah hoseok lagi.
"Aku tahu kau marah aku, tapi kau kena makan nanti kau sakit. Jangan seksa perut kau tu. Makan k?" Pujuk hanna lagi.
"Aku taknak la, kau ni dah kenape?!" Jerit hoseok kepada hanna.
YOU ARE READING
Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |
RandomHOLD ME TIGHT - 2015 SECOND FANFIC. Senang untuk mulut mengatakan benci, dan mengungkapkan kata putus tetapi ianya tidak sama seperti hati. Kerana hati terlampau lembut untuk berkata begitu. "Kim hanna, let's break up. I'm give up on you now!" - Kim...