Gambar diantara hanna dan namjoon berbentuk polaroid yang sedang elok bergantungan bagaikan buaian yang tergantung bersebelahan frame tadi aku tenung pula.
Pasti hanna dan namjoon hyung ada sesuatu ni ..
sampai terbawa bawa si hanna tu ..
tapi manakah namjoon hyung pergi sekarang ni?..
Gambar hanna yang sedang tersenyum sengih itu aku pandang lama. Inilah kelemahan aku, yang mampu membuatkan aku goyang lemah dan terjatuh ...
Terjatuh hati akan si gadis yang pada mulanya, menyakitkan hatinya itu ..
Aku mula membelek belek album dikawasan yang meninggalkan sejuta kenangan bagi hanna agakku? Gambar gambar hanna bersama namjoon membuatkan hati aku membuak buak.
Marahkah aku? ...
Cemburukah aku? ...
Takk, aku tak perlu cemburu.
Untuk apa aku cemburu?
Tapi hanya satu sahaja perasaan yang aku punya sekarang ini.Perasaan ingin tahu ..
Apakah semua ini?
Bagaimana hanna dan namjoon hyung boleh bersama?
Sejak bilakah?Gambar hanna bersama namjoon dibawah pokok yang rendang di tepi padang sekolah itu, aku pandang lama. Senyuman itu, senyuman yang aku pun tidak pernah lihat dimuka hanna.
Senyuman yang boleh buat aku jadi gila! Gila bayang, buatkan jantung hati aku bergetar. Rasa ingin memiliki hanna yang mendalam, yee aku suka hanna. Yaaa!
"Taehyungggg ...."
Suara lembut yang memanggil aku itu membuatkan aku berpaling ke arahnya.
Gambar gambar tadi? segera aku kemaskan kembali dan tinggalkannya sendirian.
"Yaaa! .." sahut aku sambil berjalan ke arah suara itu.
"Sini kejap, tolong hanna .." panggil hanna, lalu segera aku berlari pantas mendapatkan gadis idamanku itu.
"Ya? .." kata aku didepan pintu bilik air.
Nak masuk serba salah pulak ..
Kepala yang tidak gatal itu aku garukan. Errr nak masuk ke tak eh? tersenyum seketika aku dibuatnya ..
"Hanna? .." panggilku lagi.
"Ya, di dalam ni. Taehyung tolong hanna kejap ..." panggil hanna lagi.
Okay dah ada green light, so mari kita masuk ...
Daun pintu bilik mandi itu aku tolak segera lalu muncullah hanna di depan aku yang berjubah mandi berwarna maroon itu.
Hanna yang berjubah maroon, rambutnya yang basah dan wajahnya yang mulus tanpa secalit makeup membuatkan aku berdebar debar seketika.
Aku pandang atas bawah sahaja hanna ini, dengan warna kontra jubah serta kulitnya yang berwarna putih itu membuatkan aku terdiam tak terkata ..
Jangan gatal taehyung, wakeupp ...
"Yes? .." segera aku bertanya mematikan khayalan karut aku itu tadi sambil memegang belakang kepala aku.
"Tolong hanna, ambilkan tuala kat atas tu .." pinta hanna sambil menunjukkan arah tuala yang terletak tinggi di atas almari itu.
"Selalunya kai oppa atau ken oppa akan letak dekat meja ni, tapi harini dorang lupa kot hmmm ..."
"Boleh ambilkan tak? hanna nak keringkan rambut ni .." pintanya lembut bersama muka masamnya apabila dia tidak dapat mencapai tuala itu.
Comel je aigoooo ...
YOU ARE READING
Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |
RandomHOLD ME TIGHT - 2015 SECOND FANFIC. Senang untuk mulut mengatakan benci, dan mengungkapkan kata putus tetapi ianya tidak sama seperti hati. Kerana hati terlampau lembut untuk berkata begitu. "Kim hanna, let's break up. I'm give up on you now!" - Kim...