Part 19

1.7K 145 41
                                    

Part ni saya guna pov tau, sebenarnya saya tak suka guna pov ni sebab nanti pening nak create part part dia. So let's move on.

Taehyung pov -

Aku sampai awal di sekolah, aku duduk ditempatku, tempat hanna ku tenung lama. Selalunya hanna dah sampai.

Tak sihatkah dia? Semalam lelaki yang digelar kai itu mengatakan dia demam. Terukkah demamnya?

Aku mengeluarkan kameraku dari dalam beg, ku on kamera itu. Ku tatap satu persatu gambar malam tadi yang ku ambil semasa aku mengajaknya berjumpa di taman rumahku semasa majlis hyungku, suho.

Cantik, comel, cute, lawa. Senyuman hanna yang disertakan dengan gigi taringnya itu. Mata hanna yang hazel disertakan dengan bulu matanya yang melentik itu. Arghhh aku ni dah gila bayang ke?

Aku hanya tersenyum mengenangkan semalam. Hanna begitu comel apabila dia mula marah, segan tersipu malu apabila aku mula mengusiknya. Bayangan hanna itu sentiasa menemani aku malam tadi. Ouh tidak kim taehyung yang sukar untuk jatuh cinta dengan perempuan ini sudah jatuh cinta? Sesungguhnya, manisnya rasa ini.

Tetapi aku masih keliru dengan satu perkara. Siapakah lelaki itu? Kai, siapa dia dengan hanna? Asal dia panggil hanna baby girl? Girlfriend dia ke? Dan, siapa pulak Namjoon hyung dengan hanna? Arghhh serabutnya, sakit otak aku kalau macam ni la.

"Turn in up, turn in up. Yo, turn in up.."

Iphone 6plusku berbunyi menandakan ada mesej yang masuk. Siapa pula yang mesej aku pagi pagi buta ni haihh? Iphone itu ku keluarkan dari poket blazerku. Ku buka mesej itu.

Bro, ni aku Kim woobin. Kau sayang hanna kan? So, dengar kata aku ni. Aku nak kau datang melawat hanna lepas sekolah, ingat lepas sekolah bukan sekarang. Kalau aku tahu kau datang sekarang, muka handsome kau aku kasi lebam. Aku tak datang hari ni cause aku nak date ngan hanna. Hanna dia demam panas, so aku kena jaga dia. Esok, lusa kau jaga dia untuk aku sebab esok aku busy dengan syarikat aku. Sayang hanna kan? So buat yang terbaik untuk dia. Kalau tak, seumur hidup kau, kau takkan jumpa hanna balik. Deal? Cakap kat yoongi, jin aku tak datang nanti dorang bebel cari aku. Kbye
-Kim Woo Bin

"Hanna demam panas .." ouh tidak aku kena pergi melawat dia sekarang tapi woobin kata haihh aduh hanna, wait for me okay. Haihh aduh macam mana ni? Sabar taehyung, woobin ada jaga dia tu. Rilex bro, rilex..

"Taehyung wassupp.." tegur yoongi hyung dihadapan pintu kelasku lalu menuju ke arahku diikuti oleh mereka yang lain.

"Muka hyung pucat, ape hal?" Soal jungkook lalu menilik mukaku beberapa kali.

"Aaa, aku ok la no hal. Erm, hyung si woobin takde tau hari ni dia ada hal" jelasku kepada yoongi.

"What, ape hal pulak dia tu? Janji nak teman aku lepas sekolah ni pergi beli baju haihh" yoongi mengeluh kasar, penat tau nak set date keluar ni kot.

"Dia ada hal ape sampai tak dapat datang taehyung?" Soal jin pelik. Yelah semalam woobin beria ria ajak dia dengan yoongi keluar kot.

"Woobin dia jaga hanna, hanna shi tak sihat." Ujarku sambik memandang mereka semua dan reaksi mereka ..

"Apa?! Hanna sakit? Huh?!" Hoseok menjerit mendengar kata aku ini.

"Hanna noona sakit? Aihh kesian noona kookie. Noona .." jungkook mula membuat drama sedihnya itu.

"Dia sakit ape? Sakit sangat ke?" Jimin mula tidak keruan, eceh risau sangat.

"Ehh yang kau orang semua nak kecoh sangat ni pehal? Dia cuma tak sihat je, woobin hyung kata dia okay. Dah tak payah risau k, syuh syuhh pi masuk kelas masing masing" tipuku, takpe taehyung tipu sunat je takde ape kot.

Hold me tight. | KIM TAEHYUNG |Where stories live. Discover now